Geld verdienen, 13 jaar, hoe?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Geld verdienen, 13 jaar, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:01

Inderdaad, gewoon geen geld meenemen als je naar school gaat :). Ik had ook een periode waarin ik mijn brood niet lekker vond, vanaf toen ben ik het zelf gaan beleggen en ik had een broodtrommel gekocht zodat het niet zo geplet werd xD. Ook had ik van die zachte bolletjes bij de AH gehaald omdat ik die lekkerder vond (iets van 1.40 voor 10 bolletjes ofzo? xD)

Verder zul je gewoon moeten kiezen tussen make-up en bijvoorbeeld een nieuw dekje. Je kunt op internet ook veel reviews vinden over budget makeup. Zelf heb ik veel makeup van catrice, is niet duur en ik ben er erg tevreden over!

Wat ook helpt is gewoon niet naar de stad gaan. Vroeger ging ik bijna elke zaterdag wel in de stad even rondkijken en dingetjes kopen. Nu ga ik eigenlijk nooit naar de stad en dat scheelt ook flink. Vroeger kocht ik vaak een nieuwe foundation om hem gewoon uit te proberen. Nu koop ik alleen een nieuwe als mijn oude op is :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110821
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:02

Ach ja, de meeste kinderen (pubers) van tegenwoordig vinden het 'niet cool' om brood van huis mee te nemen wanneer klasgenootjes en vrienden iets uit de kantine eten. Daar zal ook wel het euvel zitten :)

Anoniem

Re: Geld verdienen, 13 jaar, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:03

Gooi briefjes bij mensen door de bus of ze een oppas zoeken, of misschien kan je de honden uit de buurt uitlaten. Daar zoeken vaak veel mensen naar.

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:49

Cayenne schreef:
Ach ja, de meeste kinderen (pubers) van tegenwoordig vinden het 'niet cool' om brood van huis mee te nemen wanneer klasgenootjes en vrienden iets uit de kantine eten. Daar zal ook wel het euvel zitten :)


Waar is de tijd dat het juist cool was om samen met je vrienden je boterhammen te eten in de refter in tegenstelling tot de verwende "warme eters" die in een rijtje met de juf voorop naar de "warme kantine" moesten lopen en dus ook veel te laat weer op de speelplaats terug waren. :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110821
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Geld verdienen, 13 jaar, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:51

Refter? :o?

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Geld verdienen, 13 jaar, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:54

Oei, is dat een typisch Belgisch woord?
Een refter is een grote eetzaal, niet gekend voor zijn gezelligheid. :P

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Geld verdienen, 13 jaar, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:57

Misschien heb ik op een gekke middelbare school gezeten, maar niemand gaf erom of je eten van huis meenam of iets kocht hoor xD. Het kantine voedsel was wel altijd lekkerder maar dat is best logisch toch? Anders verkopen ze niks :')

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Geld verdienen, 13 jaar, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:59

Hier eten we allemaal samen (ons vriendengroepje) op vrijdag een broodje van in de kantine en de rest van de week gewoon boterhammen met beleg

Esmee_RS

Berichten: 4887
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:02

muntdrop schreef:
Misschien heb ik op een gekke middelbare school gezeten, maar niemand gaf erom of je eten van huis meenam of iets kocht hoor xD. Het kantine voedsel was wel altijd lekkerder maar dat is best logisch toch? Anders verkopen ze niks :')

Hier hetzelfde. Bij mij maakt dat ook niks uit :)

Sammy_xxs

Berichten: 2640
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Geld verdienen, 13 jaar, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:09

Ben ik de enige die 4 euro wel weinig vind :o
Kan me niet voorstellen dat ik mn kids straks maar 4 euro per week aan zakgeld geef, 2 broodjes halen o.i.d en het is al op.
Ik zou mn kinderen eerder 10-15 euro zakgeld per week geven...

Maar @ ts, ik zou ook kijken voor een oppas baantje, of honden uitlaten ofzo...

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:15

Sammy_xxs schreef:
Ben ik de enige die 4 euro wel weinig vind :o
Kan me niet voorstellen dat ik mn kids straks maar 4 euro per week aan zakgeld geef, 2 broodjes halen o.i.d en het is al op.
Ik zou mn kinderen eerder 10-15 euro zakgeld per week geven...

Maar @ ts, ik zou ook kijken voor een oppas baantje, of honden uitlaten ofzo...


Ik krijg 15 euro per maand maar ik heb nooit geld mee naar school en als ik iets wil moet ik het vragen en krijg ik het bedrag dat ik nodig heb.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:19

Sammy_xxs schreef:
Ben ik de enige die 4 euro wel weinig vind :o
Kan me niet voorstellen dat ik mn kids straks maar 4 euro per week aan zakgeld geef, 2 broodjes halen o.i.d en het is al op.
Ik zou mn kinderen eerder 10-15 euro zakgeld per week geven...

Maar @ ts, ik zou ook kijken voor een oppas baantje, of honden uitlaten ofzo...

Ze nemen toch brood van thuis mee?

Sammy_xxs

Berichten: 2640
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Geld verdienen, 13 jaar, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:23

Ik weet van mezelf dat ik ook altijd wel graag een broodje of snoep kocht op school.
En als je buiten gaat spelen, vond ik het ook wel lekker om naar de snackbar te gaan, of als je naar de winkels ging met je vriendinnetjes kocht ik ook make up, zo raar vind ik dat allemaal niet.

Dan vind ik 4 euro wel weinig....

Dominique_96

Berichten: 4091
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Geld verdienen, 13 jaar, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:27

Maar als ze dan eens een paar maanden spaart ipv alles meteen uit te geven heeft ze wat geld bij elkaar gespaard en dan maakt het niet uit als ze eens een keertje een broodje koopt. Als je steeds meteen alles uitgeeft dan houd je niets over nee.

MerleSimone

Berichten: 5734
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:36

Als je 4 euro zakgeld krijgt zou je wel 3x nadenken over wat je er mee doet, althans ik. Ik zou dus niet naar een snackbar gaan en die broodjes op school zijn sowieso véél duurder dan je wanneer je het zelf bij de lidl of zo koopt. Mijn broertjes krijgen overigens ook 4 euro en zijn ook 13, die kopen hooguit 1 keer in de week iets lekkers en eten verder netjes hun brood op hoor :+

Toch herken ik je probleem wel. Als ik jou was zou ik eens met je moeder praten of ze niet eens ander brood kan proberen of lekkere/goedkope koeken uit wil zoeken, ga desnoods mee naar de supermarkt zodat je elke dag iets meeneemt naar school wat je wél lekker vind! Dan is het probleem van broodjes eten al opgelost.
Daarnaast zou ik heel goed nadenken over waar je je geld aan uitgeeft. Heb je écht die extra mascara nodig of kun je ook nog wel een weekje met die oude? (in warm water zetten helpt, dan kun je het laatste restje eruit halen!) En tweedehands spullen is ook niets mis mee, zoals een hulpteugel (of ipv dat, een les?)
En spáár! Als je jezelf 1 broodje in de week gunt, hou je 3 euro over, ben je over 4 weken 12 euro rijker! Dan kun je eens een extra broodje kopen of een leuk oogpotlood erbij. Al spaar je de helft van je zakgeld, als je dat een paar maandjes doet loont het echt wel :)
Mij hielp het altijd om het in een potje oid te doen dat je niet zomaar even open kunt maken, dan kom je niet direct in de verleiding om er geld uit te halen.


Qua je vraag trouwens :+ Als 13jarige is het gewoon lastig om geld bij te verdienen, ik had een krantenwijk en kreeg daarvoor 10 euro in de week, best veel dus! Was ik wel de hele dinsdagmiddag aan kwijt maar ik had het er zeker voor over.
De tips over briefjes in de bus voor oppas of honden uitlaten vind ik ook erg goed! :) Hang het eventueel bij de supermarkt op.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:38

Hebben ze nl woord voor, prioriteiten stellen
Als mijn kind later ook steeds van die 'onzin' van zakgeld gaat kopen, is er ook geen haar op mijn hoofd die erover denkt om zakgeld te verhogen.
Mijn inziens gaat het dan tóch wel op, of je nu 4 of 10 euro per week geeft...

Nogmaals, ik vind de instelling dat ts wil werken heel goed. Alleen haar houding tov tips die gegeven worden, niet zo aangezien dat blijkbaar niet is wat ze wil horen.
Maar blijkbaar denkt de jeugd van tegenwoordig heel anders...

eclair98

Berichten: 11605
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Geld verdienen, 13 jaar, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:46

Hoeveel kost een broodje eigenlijk bij jou TS? Bij ons één euro en daar heb je heul veul keuze in :D

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:47

eclair98 schreef:
Hoeveel kost een broodje eigenlijk bij jou TS? Bij ons één euro en daar heb je heul veul keuze in :D


Wow bij ons (op school in België) kost een broodje 2,80 euro

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:50

eclair98 schreef:
Hoeveel kost een broodje eigenlijk bij jou TS? Bij ons één euro en daar heb je heul veul keuze in :D



een euro?!?! :wow: dat is even weinig. bij ons tussen 1.70 en 2.50. ik wil ook dat het bij ons zo goedkoop is :( :o

Esmee_RS

Berichten: 4887
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Geld verdienen, 13 jaar, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:51

Op mijn vorige school was het ook allemaal maar 1 euro.. Nu 2 :(

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Re: Geld verdienen, 13 jaar, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:56

dan wil ik wel weten waar je die broodjes voor een euro krijgt.. bij ons idd ook eerder richting 2,- tot 2,50..
Hier bij de aldi heb ik een heel brood voor 0,87.. doe ik bijna een hele werkweek mee.. :')
Idd gewoon brood en beleg apart meenemen en op school smeren.. deed ik ook wel eens.
Al ben ik niet zo moeilijk, zit rustig 's middags een verfromfraaid, platgedrukt broodje pasta weg te kauwen omdat ik 't zonde vind om weg te gooien.
Maar dat leer je vanzelf wel als je straks écht alles zelf moet betalen, en niks meer van pap en mam krijgt.

Ghostattack

Berichten: 11259
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:59

Ik zou gewoon brood van huis opeten, het is misschien niet altijd even lekker.. Maar als je honger hebt hoeft dat niks uit te maken. Heel soms haal ik hier op school ook een broodje uit de kantine, kost hier 2.20 euro. Echt niet dat ik daar al mijn geld aan ga uit geven, veel te duur en complete onzin. 15 euro per maand aan make-up? := Ik gebruik heel af en toe een oogpotlood, die kost me 2 euro per jaar? Goed genoeg :')

Zuiniger omgaan met je geld zal vast heel veel helpen :j Niet zoveel make-up meer kopen, of goedkopere merken? En gewoon zelf brood meenemen en dat opeten. Daar is toch niks raars aan?
Hier op school is het pas raar als je elke pauze je geld uit gaat geven aan een broodje van de kantine.
Dat is ongeveer 4,40 per dag, dus ruim 20 euro per week. Dat is toch zonde van je geld?

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:14

Joanne1987 schreef:
Hebben ze nl woord voor, prioriteiten stellen
Als mijn kind later ook steeds van die 'onzin' van zakgeld gaat kopen, is er ook geen haar op mijn hoofd die erover denkt om zakgeld te verhogen.
Mijn inziens gaat het dan tóch wel op, of je nu 4 of 10 euro per week geeft...

Nogmaals, ik vind de instelling dat ts wil werken heel goed. Alleen haar houding tov tips die gegeven worden, niet zo aangezien dat blijkbaar niet is wat ze wil horen.
Maar blijkbaar denkt de jeugd van tegenwoordig heel anders...


precies!
Dan nog meer make-up, ongezonde dingen uit een automaat of waar gaat het dan aan op.
Als ze niet verstandig met geld om kan gaan, wat ze dus niet kan, dan zou ik nooit verhogen als ouder, maar het zo nog eeuwig houden.

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Geld verdienen, 13 jaar, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:25

Nouja, make-up kan ook gewoon een soort hobby zijn. En dan wil je toch wel bijvoorbeeld een nieuw kleurtje oogschaduw of net die nieuwe mascara uitproberen, terwijl je in het dagelijks leven helemaal niet zoveel hoeft te dragen.

Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen hier over valt. Als ze elke maand 15 euro aan een andere hobby zoals breien had uitgegeven was niemand hier over gevallen :').

MerleSimone

Berichten: 5734
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:30

muntdrop schreef:
Nouja, make-up kan ook gewoon een soort hobby zijn. En dan wil je toch wel bijvoorbeeld een nieuw kleurtje oogschaduw of net die nieuwe mascara uitproberen, terwijl je in het dagelijks leven helemaal niet zoveel hoeft te dragen.

Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen hier over valt. Als ze elke maand 15 euro aan een andere hobby zoals breien had uitgegeven was niemand hier over gevallen :').

Het gaat niet om de hobby oid maar er worden tips gegeven hoe ze haar geld beter kan besteden aangezien ze als 13 jarige niet zo'n groot budget heeft, en dan is make-up voor velen een luxe.
En daarbij, ik ben van mening dat als je echt graag wat wil kopen/verdienen dat je dan flink aan de bak moet, ofwel sparen ofwel krantenwijk nemen :)