Geld verdienen, 13 jaar, hoe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 18:34

Vrijwel altijd :)

Esmee_98 schreef:
Lieshorses schreef:
Ik heb ook 2 pony's en heb vaak zat dat ik graag een nieuw dekje wil kopen, dan is 4 euro per week terwijl je
ook nog andere spullen wilt kopen toch helemaal niet zo overdreven veel? Of heb ik het verkeerd?

Qua make-up verschilt de prijs, soms is iets in de aanbieding, soms koop ik andere dingen, maar gemiddeld
ben ik denk 15,00 per maand kwijt aan make up.

Oh okee, make-up valt mee :)
Kijk je wel eens op marktplaats voor spullen voor je paarden?

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:36

Ik vind 15 euro veel, dan houd je maar 5 euro over voor anderen dingen. Ik vind 13 erg jong voor make up, maar wie ben ik?
Kwa brood, voor het pletten kan je een trommel nemen en folie houdt het ''vers''. Anders neem je het brood en de kaas apart mee?
Maar ja, wat je wilt kwa je pony's? 100e setjes of een dekje als een andere kapot gaat?

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:37

Een goede lunchbox doet al wonderen ( tegen het pletten ) en je brood gescheiden van het beleg houden ook :j

Een kroket van huis meenemen is niet echt gemakkelijk , althans geen warme ;) , maar er is genoeg lekkers wat een paar uur in je tas wel kan overleven !

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 18:39

Iedereen rond mijn leefdtijd draagt tegenwoordig make up, het is gewoon handig.
Ik hoef echt geen 100 setjes, ik ben ook niet iemand die overdreven veel spullen
voor mijn pony's heeft. Maar ik heb bv een blauw oornetje voor mijn verjaardag gekregen,
nu lijkt een blauw dekje erbij mij geen overbodige luxe en dan staat het oornetje beter
dan bij een rood of bruin dekje. :)

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:41

15,- per maand aan make up... hoeveel gebruik je dan wel niet?

Ik zou je moeder vragen lekkere tussendoortjes ed te halen, schoolkoekjes. En leren van thuis mee te nemen en te leren eten.
Dus zuiniger met je geld omgaan, en keuzes maken.

Meer dan foldertjes rondbrengen of oppassen zal er niet zijn denk ik..

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 18:43

Veel? Een goede mascara kost vaak al minimaal 10 euro, ik vind 15,00 euro aan make up echt niet veel hoor.
Ik ga idd mijn vader vragen om lekkere koekjes etc. te halen

MelanieB schreef:
15,- per maand aan make up... hoeveel gebruik je dan wel niet?

Ik zou je moeder vragen lekkere tussendoortjes ed te halen, schoolkoekjes. En leren van thuis mee te nemen en te leren eten.
Dus zuiniger met je geld omgaan, en keuzes maken.

Meer dan foldertjes rondbrengen of oppassen zal er niet zijn denk ik..

Dominique_96

Berichten: 4091
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:47

Er zijn genoeg goede make up producten die écht niet veel geld kosten! Essence en catrice hebben goede budget make up en dat is goede kwaliteit :) Dat kost nog geen 2 a 3 euro voor een mascara/oogpotlood. Verder kun je niet echt veel doen, er is niet veel werk voor 13-jarigen. Zoveel mogelijk helpen in huis en eventueel zoeken naar oppasadres dus.
Laatst bijgewerkt door Dominique_96 op 16-11-13 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

tabaflab

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:49

MelanieB schreef:
15,- per maand aan make up... hoeveel gebruik je dan wel niet?

Ik gok aan make up dus:
Maskertjes
dagcreme
foundation
mascara
oogpotlood
nagellak
removers van make up, mascara en nagellak
misschien nog dingen voor in je haar
handcréme
watjes , wattenstaafjes
nagelvijlen
anti puisten scrub dingkies
??

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:50

Ja maar je hoeft toch niet elke maand een nieuwe mascara te halen? (tenzij je je wimpers elke dag tot klonterige spinnenpoten omtovert..)
En wat is een goede mascara? Bijv. hema of etos eigen merk zijn ook prima toch? althans mijn wimpers zijn er tot nog toe nog niet afgevallen of paars uitgeslagen door een wat goedkopere mascara.

Ik vind 15,- per maand aan make up ook wel erg veel, ben blij als ik dat in een half jaar haal :+

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:50

Jeetje... Ik ben 26 en geef nog niet eens 15 euro per maand aan make-up uit. Kruidvat mascara van 3 euro is ook goed hoor
Daarbij vind ik het een goede instelling je eigen geld te gaan verdienen, maar het heel verwend overkomen dat voedsel van thuis niet 'goed/lekker genoeg is'
Ook steekt mij vooral je opmerking 'ik heb gewoon meer nodig' nogal. Je krijgt ongeveer 20 euro zakgeld per maand, huishoudelijke klusjes worden betaald en je hebt ook nog eens 2 pony's (die je niet zelf betaald in onderhoud lijkt me)
Meid, ik denk dat er heel erg veel meiden op bokt met je zouden willen ruilen!

Terugkomend, ik denk idd dat er niet meer als het briefjesbord bij de super of een krantenwijk in gaat zitten voor je...

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Re: Geld verdienen, 13 jaar, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:57

Maar zoiezo zijn jou ouders verantwoordelijk voor de kosten van je pony's,
Daar horen spullen toch ook bij?

tabaflab

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:58

Hema mascara vind ik geweldig!
Ik lees nog even mee,(ik ben inderdaad jaloers)
Maar ik geef toe dat platgeslagen brood niet het lekkerste is om te eten, maar bedenk van junkfood krijg je puistje=> meer anti cremetjes => meer geld kwijt.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 18:59

Kom op, een lekkere deo/parfum kost gauw al veel, verder koop ik mascara en foundation van een goed merk omdat mijn huid daar beter tegen kan. Niet veel meer, soms nog een eyeliner maar dat is dan echt ook alles. Ik vind het echt meevallen, maargoed dat is mijn mening.

Het is niet overdreven veel, dit is wat ik in een maand verdien. Ik kan 1x in de maand schoonmaken omdat anders de werkster het doet.
2 wc's en 1 badkamer = 3,00 euro
16 euro zakgeld per maand
dus, 19 euro per maand.

Als je ook nog spullen voor je pony's wilt kopen is dit toch helemaal niet belachelijk veel?
Mijn ouders betalen natuurlijk gewoon het voer, zadel etc. maar als ik een nieuw dekje
kan gebruiken moet ik daar zelf voor sparen.

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:00

Angeliquee18 schreef:
Maar zoiezo zijn jou ouders verantwoordelijk voor de kosten van je pony's,
Daar horen spullen toch ook bij?

Maar als jij persé meerdere dekjes wilt gaan jouw ouders dat toch niet betalen?! Mijn ouders betaalden echt niet mijn spullen voor mijn pony hoor :n

TS, kan je niet iets anders mee nemen naar school ipv brood? Een lekkere salade bijvoorbeeld? Of vind je dat ook niet lekker uit een bakje?
Ik zal ook gewoon eens kijken naar een krantenwijk als ik jou was :j

Dominique_96

Berichten: 4091
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:01

Ik vind het best een mooi bedrag voor een 13 jarige eerlijk gezegd. :=

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:01

15 euro per maanf aan make up? :oo dat heb ik eerder in t halfjaar :') en ik kalk mn ogen redelijk onder (eyeliner, oogpotlood, mascara). Als je dingen als eyeliner en oogpotlood gewoon van de hema koop, scheelt dat onfelooflijl veel. Laatst nog weer voor 5 euro gehaald, ben ik weet een tijd zoet mee :)

Wat ook belangrijks is, is spullen in de aanbieding kopen! Ik vind zelf ook alleen mascara van maybeline ny fijn, en koop dat alleen in de aanvieding. Koop je er een stuk of 4, kan je zo een jaar,mee doen en scheelt heel veel.

Ik zou gaan leren sparen. Ik heb al jeel vroeg lwren sparen, en hen daar nu al heel veel profijt van. Heel veel mensen van mn leeftijd geven al hin salaris en zakgeld meteen uit.

Dominique_96

Berichten: 4091
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Geld verdienen, 13 jaar, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:03

Maar je doet toch niet maar een maand met een parfum/deo? := Een foundation gebruik je ook niet maar een maand.

Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:03

Natuurlijk is dat brood dat al een halve dag in je tas zit niet het lekkerste van de wereld. Maar he, het is toch maar om de honger te stillen. En 's avonds staat er dan een lekker warm en dampend bord voor je klaar. Ik weet dat 13 een moeilijke leeftijd is om dingen te relativeren en daarom zou ik je willen aanraden om stil te staan bij de dingen die je wel hebt en hoe bevoorrecht je daarmee bent. Dat helpt bij mij ook nog wel eens als ik mij te zielig voor de wereld voel. :D

liana_shet
Berichten: 321
Geregistreerd: 10-02-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:03

ik ben ook echt jaloers!! :
maar goed ik ben 15 en ik draag geen make-up nou eigen keuze maar zou toch echt voor huismerken gaan dan.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:03

Tja als je zelf geen moeite zal doen en alleen maar klaagt kom je ook nergens...

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:06

Lieshorses schreef:
Veel? Een goede mascara kost vaak al minimaal 10 euro, ik vind 15,00 euro aan make up echt niet veel hoor.
Ik ga idd mijn vader vragen om lekkere koekjes etc. te halen

MelanieB schreef:
15,- per maand aan make up... hoeveel gebruik je dan wel niet?

Ik zou je moeder vragen lekkere tussendoortjes ed te halen, schoolkoekjes. En leren van thuis mee te nemen en te leren eten.
Dus zuiniger met je geld omgaan, en keuzes maken.

Meer dan foldertjes rondbrengen of oppassen zal er niet zijn denk ik..

15 euro vind ik echt heel veel.
Je hebt toch niet elke maand je make-up op?
Veder gewoon je eten van thuis meenemen, scheelt je ook veel.
En een hulpteugel om te rijden is onnodig, dus voila geld over :P

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:07

Davinia_ schreef:
Angeliquee18 schreef:
Maar zoiezo zijn jou ouders verantwoordelijk voor de kosten van je pony's,
Daar horen spullen toch ook bij?

Maar als jij persé meerdere dekjes wilt gaan jouw ouders dat toch niet betalen?! Mijn ouders betaalden echt niet mijn spullen voor mijn pony hoor :n

Nou mijn ouders wel hoor. Het was echt niet dat ik elke week een nieuw dekje had,
Maar al zag ik eens ergens een leuk halster of een leuk dekje, dan kocht ze dat echt wel voor me.
Waar moet je het als 13-jarige anders van betalen?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 19:07

Ik doe moeite om mijn geld niet teveel aan eten uit te geven, ik doe moeite om te sparen, dus waar dat vandaan komt snap ik niet.

@littleking, make up gaat snel op hoor, ik had al gezegd dat ik moeilijk brood eet. En een hulpteugel was
een voorbeeld, maar het is ook weleens leuk om gewoon een dekje te kunnen kopen hoor.

Joanne1987 schreef:
Tja als je zelf geen moeite zal doen en alleen maar klaagt kom je ook nergens...

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:08

Jeetje, 15 euro per maand voor make-up dan vraag ik me toch echt af hoe je erbij loopt hoor :=
Ik ben heel blij dat ik geen make up gebruik ze te horen scheelt me dat lekker veel geld :')

Wat betreft baantje; krantenwijk! ik zweer erbij hoor :+ heb er ook een gehad toen ik 13-14 was en dat levert best goed op :D

En dat eten vind ik trouwens gewoon verwend, je leert het maar gewoon eten := (zo gaat dat hier dan :P )
Laatst bijgewerkt door melody7 op 16-11-13 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:08

Hey, wat goed dat je beseft dat je moet werken voor meer geld als je in bepaalde luxe leefomstandigheden wil voorzien!
Keuzes maken in het leven, en beseffen wat je daarvoor moet doen of laten.
Het is jouw keuze om vers eten te kopen onderweg. Een duurdere keuze. En voor die keuze wil je dus werken. Prima!
Make up wil je graag van een bepaal merk. Dat mag, jouw keuze. Wederom een duurdere keuze, maar je wil er voor werken dus dan is het oké.

(Ja, nou ben ik de zoveelste persoon zijn die zegt dat make up van de Hema ook prima is. Is het ook!! En brood van thuis in een trommeltje smaakt op de terugweg echt nog prima. Sorry, kan het niet laten om het nog een keer te zeggen. Maar ja, dan moet je dus kiezen voor minder luxe, en jij kiest daar niet voor)

Hoe ga je geld verdienen? Om je 13de mag je nog niet zo veel inderdaad.
Folders lopen inderdaad, oppassen. Misschien kun je creatief zijn en iets verzinnen zoals auto's wassen, schoonmaken bij kennissen ofzo. Hondenuitlaatservice?

Over 2 jaar mag je veel meer baantjes, vakken vullen, winkelwerk, echte krantenwijk.
Misschien moet je je eisen nog even bijstellen voor 2 jaar.

Maar wel heel goed dat je wil aanpakken en niet alleen maar zeurt im meer zakgeld!