Wanneer zet jij je kerstboom?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wanneer zet jij je kerstboom

Die staat er al tíjden!
5 (3%)
Op 5 december
2 (1%)
Na 5 december
98 (77%)
Ik zet hem helemaal niet
21 (16%)

Totaal aantal stemmen: 126


laura1979

Berichten: 574
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 19:15

Ik zet m'n kerstboom pas volgende week, maar hoop dat ik mijn man kan overhalen om er dit weekend al 1 te halen. Vind het echt gezellig al die lichtjes (ook rondom het huis maar dat doen we niet vind Leon ook al te Amerikaans), dus ik zal er aan moeten geloven dat de volgende uitspraak goed van toepassing is: You win some, you lose some. En met kerst is het altijd het laatste.

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 20:32

me vader is hem nou aan het zetten..en nog wel de lelijke neppe boom Scheve mond

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 20:56

schrik niet..... Ik heb hem al sinds 25 november staan. Al voor Thanksgiving. Is eigenlijk al een traditie bij ons sinds ik een baby was. In Bangladesh was het bij ons eigenlijk al gebruikelijk om hem half november op te zetten.
Daar vierde wij ook wel Sinterklaas, maar Kerst is bij ons altijd sterker. Wij hebben dit jaar ook met vrienden Sinterklaas gevierd- Wie zegt dat je dat niet kan omdat je nou toevallig versiering in huis hebt? Het zijn alle drie (thanksgiving, Sinterklas en Kerstmis) eeuwenoude tradities met eigen verhalen erachter. Dat ze toevallig dicht bij elkaar in de buurt zijn neemt niet af dat ze niet apart gevierd kunnen worden ook al zijn de versieringen vd ene al in huis voor de andere, het zit toch in je hart en niet in de versiering?

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:11

7 december Lachen

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 17:54

Hier in Duitsland, is het traditie om de boom eerst op "Heilige Abend" (24 dec.) op te zetten. Vanaf ´s middags mogen de kinderen niet meer in de kamer komen Knipoog en tegen de tijd dat het donker wordt, worden de pakjes eronder gelegd. Toen de kinderen nog wat kleiner waren, bedachten we altijd een smoesje, dat mijn man nog wat moest doen en de kinderen moesten hem daarbij helpen (hondjes uitlaten, nog even wat op de zaak halen, pak melk naar de buurvrouw brengen Knipoog ) In de tussentijd legde ik dan snel de pakjes onder de boom en als ze dan weer terug kwamen, was "net" het Christkind geweest Lachen !
Als we kerst in Nederland vieren (zoals dit jaar), heb ik helemaal geen boom Clown .
Het hele kerstgebeuren, begint hier al met de advent-tijd; dat is de tijd vanaf de 4 zondagen voor Heilige Abend. De adventskransen staan dan weer overal en het hele huis wordt versierd (binnen én buiten!).
Ik versier altijd op 3 dec. omdat ik de tweede jarig ben en geen zin heb om mijn verjaardag in kerstsfeer te vieren Tong uitsteken ! Ik heb de ramen met mooie sterren versierd, de kerstgordijntjes in de erker en keuken weer opgehangen, de trapleuning met een guirlande met lichtjes erin versierd en buiten een guirlande met lichtjes langs de garage opgehangen en in de bloembakken op het balkon, heb ik dennentakken gestoken, met ook weer een hoop lichtjes erin Lachen !

Machie

Berichten: 16016
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 17:58

pfff, mijn moeder gaat morgen zo'n ding kopen, en dan wordt ie volgende week eind van de week opgezet volgensmij.
Ik heb t niet zo op bomen in huis... En moet er al helemaal niet aan denken dat ding 3/4 week in huis te hebben...

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 18:09

Hij staat hier nu 3 dagen Haha!