even jullie meningen nodig. Ik ben afgelopen Juni geslaagd voor de opleiding Dier&Gedrag MBO4. Ik dacht toen wel aan een HBO opleiding maar ik wist niet wat en of ik het wel echt zou willen. Daarom besloten om er een jaartje over na te denken en verder te werken en mn eigen bedrijfje (tekeningen en fotoshoots in opdracht) wat meer op te starten.
Punt is; er is helemaal geen werk in de dieren.. zoals verwacht natuurlijk.. Een keer een vacature gezien waar ik wel voor wilde verhuizen, maar die hadden ruim 170 sollicitatiebrieven ontvangen... Dus dat is 'm niet geworden omdat ik alleen nog maar stage ervaring heb zowat. Ik heb nu wel wat een baantje voor 1 dag per week, maar ik wil natuurlijk wel meer dus ja ik ben ook aan het solliciteren op supermarkten enzo maar het lukt nog niet zo.
In ieder geval ik weet nog steeds niet als ik volgend jaar een HBO opleiding zou doen wat dat dan zou moeten worden om wel meer kans op werk te maken wat mij aantrekt. Daarnaast ben ik niet goed in leren, nu stelde MBO niet erg veel voor alleen als we dan dingen moesten leren ja dan heb ik daar moeite mee maar ook met de motivatie om me eraan te zetten. En als ik dan iets gedaan heb vergeet ik super snel de info weer. Engels kan ik ook echt niet dus dat zou ook nog wel problemen op kunnen leveren.
Ik zit dus een beetje in dubio. Wachten totdat ik een keer een baan in de dieren vindt en mezelf blijven ontwikkelen op het vlak van dieren, fotografie en tekenen en zo mijn droom nastreven of toch verstandig kiezen en een HBO opleiding proberen.. Ik heb sowieso nog 2 jaar studietegoed van m'n moeder dus ik kan als ik geen HBO doe wel veel cursussen etc volgen, dat is ook wel erg verleidelijk haha..
Als ik zelf nu zou kiezen dan zou ik niet voor een HBO gaan, maar ik wil zeker weten dat ik geen spijt krijg achteraf dus dat maakt dat ik de knoop nog niet heb doorgehakt. Toch wil het wel zsm weten voor mezelf zodat ik weet hoe ik nu verder kan gaan en plannen kan maken.
Brand los
Waar ben ik aan begonnen
Maar inmiddels in het 3e jaar en het gaat nog steeds goed!
Een uitgebreide opleiding waarbij je ongeveer 4 richtingen mee uit kan en binnen die 4 richtingen veel banen beschikbaar zijn zowel in Nederland als buitenland!
En dingen als toerisme etc staan me ook tegen net zoals kantoorbanen enzo. Ik weet echt niet waar ik moet beginnen met zoeken. HBO op dierenbranche dat zie ik niet zo zitten omdat je toekomst dan alsnog onzeker is, net zoals fotografie, hoewel me die opleiding wel heel leuk lijkt mja.. 
Maar gewoon echt niet. Qua opleiding zie ik denk ik alleen diermanagement of fotografie zitten. Fotografie is vaak niet vergoed door stufi en de vooruitzicht in banen is erg slecht. Dus valt die af. Ben wel wezen kijken op een open dag psychologie maar zie dat toch niet erg zitten. Dus blijft diermanagement over? Ik weet niet of ik het zie zitten om nog 4 jaar te studeren, ik weet ook niet of ik het zie zitten om op deze manier door te gaan en de onzekerheid voor weet ik hoe lang om een goede baan te krijgen. Ik moet op kamers om de hbo opleiding te gaan doen, opzich niks mis mee als ik niet zoveel moest achterlaten, een leven zonder paarden is voor mij niet te doen
Nu ben ik naar de open dag geweest en toen werd gezegd: als je liever hands on met dieren bezig bent kun je beter een MBO opleiding doen... Laat ik dat nou gedaan hebben en liever echt met dieren bezig zijn
En dat is met alles wat ik leuk vind, is geen werk in.