Rechtszaak, Hoger Beroep, duurt al bijna 24 maanden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kamatz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 13-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 20:12

Ceriadwen schreef:
De uitspraak is nog niet online.


Nog steeds niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:15

Ah oke, sorry dan heb ik niet goed genoeg gelezen.
Naar mijn idee hebben jullie iig geprobeerd aan de mededelingsplicht te voldoen. Krijgt de hondenkoper een informatiemap mee? En en heeft de eiser niet voldoende aan de onderzoeksplicht voldaan.

Maargoed nogmaals, ik zou overwegen te schikken want als je de zaak in HB gaat verliezen dan ben je een hoop euro's armer, en emotioneel gaat een zaak ook niet in de koude kleren zitten. Behoorlijk slecht dat zowel de rechter als de advocaten daar niet op aangedrongen hebben.

Wil je het hier even posten als de zaak gepubliceerd is? Dan ga ik er eens naar kijken.

Verder, ik snap dat je boos bent, maar reageren uit emotie heeft weinig zin in het recht. Dus probeer de zaak zo objectief mogelijk te bekijken.
(ik heb verder echt geen enkel verstand van honden, en dit is een eenzijdig verhaal. Daarbij is het lastig zonder de overweging van de rechter te begrijpen waarom hij tot deze conclusie is gekomen, dus advies ga je hier niet krijgen!)

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:37

kamatz schreef:
Ceriadwen schreef:
De uitspraak is nog niet online.


Nog steeds niet?

nee, maar dat kan wel even duren. Soms staat het er direct op en soms gaan er maanden overheen.

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:36

"Kruipt onder meelezerssteen vandaan"

Ik zit met open mond je hele topic door te lezen...ik snap heel goed dat je het niet pikt.

Heel veel sterkte,succes en geduld gewenst :(:)

Volg je verhaal verder weer in stilte

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Rechtszaak, Hoger Beroep, duurt al bijna 24 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:30

Jeetje wat een lastige kwestie.
Hebben jullie al een nieuwe datum voor het hoger beroep?

kamatz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 13-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 23:14

Nee is nog niet bekend :-(

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Re: Rechtszaak, Hoger Beroep, duurt al bijna 24 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:43

jeetje wat een verhaal!

hoger beroep kan wel een jaar of langer duren..

kamatz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 13-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 07:05

Ik weet het.
De Ierse Setter fokker die eind vorig jaar 2012 veroordeeld is is ook in Hoger Beroep, maar is ook nog steeds niet op de rol geweest.

Ik wacht het af ;)

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 08:10

Stille meelezer meldt zich ook. Ook ik zit met volle verbazing te lezen. Ik heb geen verstand hiervan maar ik wil je allereerst heel veel succes en sterkte wensen in deze situatie.
Ik vraag me af of de hele procedure ook door de koper gestart is, omdat je zegt dat de koper tot nu toe niks van zich heeft laten horen.
Verder vind ik het onbegrijpelijk dat er totaal niet naar waar jij als fokker je moet houden zoals meldingsplicht (hd ed) koopovereenkomst eventuele richtlijnen van een stamboek/ rasvereniging.. Het is ongelovelijk hoe krom het nederlandse recht kan zijn..

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 08:46

Met open mond lees ik je verhaal, wees voorzichtig met dit op een openbaar forum te zetten!!
Hoe zit het me de andere pups, hebben deze afwijkingen of gezondheids problemen?
Ik kan me net als jou erg boos worden om het rechtsysteem, het zit heel krom in elkaar.

Vind het ook erg apart dat er geen onafhankelijk onderzoek mag plaats vinden.
Je zou bijna zeggen dat ze met een andere hond misschien de testen en onderzoeken heeft gedaan.
Je hebt toch het recht onderzoeken in te zien en ook chipnummers daar op af te lezen.
Tenminste als deze is afgelezen, vaak nemen DA ze zo over van boekjes, zonder te scannen.
Als ik zo lees en mijn oordeel er over mag geven, zou ik sceptisch zijn, als hier ook geen fraude mee wordt gepleegd, zeker omdat je ergens schrijft dat hij gewoon rond rent over een veld.

Ik volg het, maar nogmaals pas op wat je schrijft op het internet.

_SC_

Berichten: 885
Geregistreerd: 07-01-05
Woonplaats: Thuis, stal of werk

Re: Rechtszaak, Hoger Beroep, duurt al bijna 24 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:26

Sterkte! Wat een krom rechtssysteem... Belachelijk!!

kamatz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 13-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 10:07

Het is inderdaad van de kant van de koper gekomen.
Tot het moment dat zij aan mijn deur stonden en ons letterlijk en figuurlijk met de dood bedreigden, waren wij nog steeds van gedachte dat we dit op een fatsoenlijke manier op zouden lossen.
Maar na de doodsbedreiging heeft dat bij ons de deur dichtgedaan.

Het is te belachelijk voor woorden dat het rechtssysteem hierin meegaat.

De rest van de honden uit dat nest zijn tot op heden goed. De honden worden drie jaar en ik heb van de andere niets vernomen over slechte gezondheid of gebreken.
Zelf heb ik ook een zus en dat lijkt wel een kangaroe ipv een Duitse Herder :D

Dat is dus ook het feit wat ik me afvraag. Zij zeggen de foto's te hebben, maar willen ze niet laten zien.
Vervolgens zegt eiseres dat wij de foto's wel hebben gezien, wat dus niet zo is.
Onze advocaat heeft meerdere keren gevraagd naar de foto's, maar nóg zijn deze nooit bijgevoegd als productie.
Er zit een rapport bij uit Utrecht, maar daar is dus alleen een klinisch onderzoek verricht. Dat heeft Utrecht ook zelf aan mij medegedeeld toen ik heb gebeld.

In dat rapport staat ook geschreven betreft een klinisch onderzoek.
De hond toont geen pijn. Heeft geen lumbosacrale pijn en gaat in volledige flexie zitten.
Koper spreekt in mails en schriftelijke stukken dat de hond nagenoeg niet meer op kan van de pijn en dat de hond nog maar een poosje te leven heeft op pijnstilling.
Beetje dubbel vind je niet?

Volgens het schrijven van koper zou de enige optie een THR zijn of euthanasie.
In het rapport van Utrecht staat dat THR wegens klinisch beeld nog niet is geïndiceerd.
We zijn 24 maanden verder en de hond is niet geopereerd en rent nog steeds rond.

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:17

Ik vraag me echt af hoe het mogelijk is dat de koper zonder enig bewijs in haar gelijk gesteld kan worden :oo .

Ik ben benieuwd wat er na het hoger beroep uit komt.

luf_horses

Berichten: 996
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: hier

Re: Rechtszaak, Hoger Beroep, duurt al bijna 24 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:21

Ik verbaas me ontzettend over deze uitspraak. Zoals ik het uit jouw verhaal begrijp stelt de eiseres dus dat de hond HD heeft, maar is dit nooit bewezen?

Op die manier kan toch geen rechter haar in het gelijk stellen? Ik mag dan misschien een rechtenleek zijn, maar het is toch zo dat de eiser bewijs aan moet leveren?

speurneusc

Berichten: 5388
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:29

leuke is dat de term HD alles wat afwijkt aan de heup omschrijft, dus als de kom of kom maar een flintertje afwijkt van de norm dan hebben ze al HD daar kunnen ze oud mee worden en het HOEFT niet te uiten in mank lopen of pijn hebben, zelfs de gradatie van de HD/ED onderzoekscommissie beoordeeld als zeer zwaar, hoeft geen enkele uiterlijke kenmerken te geven, ik ken honden die door erfelijkheid en daarbij zware belasting (top agility) zowat geen kommen en koppen meer hadden in de heup, geen dag mank gelopen hebben of daar pijn aan gehad hebben en uiteindelijk door een ouderdomskwaal zijn overleden op 11 en 13,5 jarige leeftijd.

HD ontwikkeld zich door erfelijke aanleg EN door trauma van buitenaf, bv verkeerd voer daardoor verkeerde ongezonde groei,overbelasting, ongeluk etc. daarom zouden foto's duidelijk kunnen verschaffen in het hoe en waarom.

kamatz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 13-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 10:40

Iedereen verbaast zich hierover.....

Ze hebben de röntgenfoto's zeggen ze, maar willen deze niet tonen.
Ik denk ook dat er iets heel anders aan de hand is, maar ja dat is speculeren.

Toevallig ben ik een aantal weken geleden met één van onze andere honden wezen röntgenen en heb ik met de orthopeed daar gesproken. Ik vertelde het verhaal en hij zei dat het stinkt aan alle kanten.

Er zijn nog wel meer dingen waaruit ik m'n twijfels trek, maar die kan ik hier niet uitspreken.
Dit gaat terugkomen in mijn Hoger Beroep en laat ik ook een persoon dagvaarden die precies mag vertellen wat zij toen geconstateerd heeft.

Leverage

Berichten: 3648
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Schinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:45

Wow, wat een verhaal zeg.. Ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen. Het Nederlands rechtssysteem rammelt aan alle kanten, dat blijkt maar weer.

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re: Rechtszaak, Hoger Beroep, duurt al bijna 24 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:52

Allereerst heel veel sterkte in de strijd. Het klinkt heel erg onrechtvaardig.

Wel wil ik je erop wijzen om dit topic te stoppen of weg te laten halen. Heb zelf ook een dergelijk verhaal gehad waarbij de tegenpartij alles van bokt gekopieerd heeft en aanvoerde als bewijs in de rechtszaak.

Ik dacht ook de tegenpartij anoniem af te doen en niks te plaatsen wat de zaak schade zou toebrengen.
Dat pakte 180 graden anders uit en werkte uiteindelijk in mijn nadeel.

Voor zover ik weet is dit ook een geldende reden om een mod een topic te laten verwijderen.

Succes!

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:55

Jeetje wat een verhaal zeg! Als ik het zo lees had ik dus ook een zaak tegen "mijn" fokker kunnen starten. (Labrador, uit supergoede lijn. Bleek met bijna 1 jaar epilepsie te hebben... Heb dat gemeld aan fokker. niet om geld of wat dan ook. Maar om haar te laten weten dat t eventueel in de bloedlijn zat van de reu die ze toen net gebruikte.) Tsja, het is jammer van alle kosten aan dierenarts en medicatie. Maar dat weet je als je een dier koopt. Daar kan iets mis mee gaan waar een fokker niks aan kan doen.

Sterkte en ik hoop dat het HB er snel gaat komen en je alsnog je gelijk krijgt.

Edit: en ik ga mee met Zooist hierboven!

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:00

wanneer komt je hoger beroep voor?
Ik neem aan dat je advocaat, de eiser een second opinion kan / laat verplichten, alsmede het nalopen of het jouw gefokte (pup) hond is geweest? Neem aan dat je de chip nummer nog ergens weet / hebt?

Ik zou dit ook van bokt laten verwijderen, hoewel je natuurlijk nimmer namen hebt genoemd of van de hond zelf. Ook geen woonplaatsen e.d zijn genoemd, maar het blijft eng.

kamatz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 13-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 11:01

Dat had je idd kunnen doen @Zilfstar.
Je moet ze de kost eens geven die het wél doen.

Kijk ook maar naar de Ierse Setter fokker, die werd ook aangeklaagd wegens epilepsie en dat notabene door iemand die al haar derde hond bij deze fokker kocht.
Vervolgens had zij een bedrag van € 27.000 geëist, maar doordat zij een ziektekostenverzekering had is dit bedrag naar beneden afgerond op € 6.000.

luf_horses

Berichten: 996
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: hier

Re: Rechtszaak, Hoger Beroep, duurt al bijna 24 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:47

Wat bizar. Maar dat zij niet met bewijs komen is voor jou in hoger beroep natuurlijk wel een sterk punt. Damn, ik had toch rechten moeten studeren. :+

@bridgetf: Nou, Als ik op de link klik in het onderschrift van ts kom ik bij de desbetreffende website uit incl. foto's en contactgegevens ;) Weghalen is verstandig.

kamatz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 13-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 16:59

Als je geen bewijs hoeft aan te voeren, dan kan je dus jan en alleman aanklagen.

Men pakt een A4-tje en schrijft daar gewoon een x aantal bedragen op met een omschrijving.
Vervolgens kent de rechter alle bedragen toe aan de koper en moet de gedaagde partij dit bedrag betalen aan de koper.
Voor alle bedragen die opgeschreven zijn heeft de rechter nooit gevraagd naar de nota's of specificaties.

Het is ook allemaal een hele bizarre en extreme zaak.
Niemand maar dan ook niemand die ik ken snapt deze uitspraak.
Ik ben twee weken geleden op de fokkersdag geweest van onze rasvereniging. Er werden lezingen gehouden omtrent koopcontracten en aansprakelijkheid. Er werd uitgelegd wanneer je als professioneel of als hobbyfokker wordt gezien. Welke regels daarmee gelden.
Een advocaat en jurist verzorgden deze lezing en die vertelden ook dat op dit moment mede dankzij de hetze in de media en de jurisprudentie en vooral dankzij een aantal stichtingen en verenigingen de "rashond" in een slecht blaadje zijn komen te staan.
De rashondenfokkerij is tig keer in de publiciteit geweest en dan met name dankzij stichting D&R. Vervolgens is het kabinet ook bezig omtrent nieuwe regels voor het welzijn van dieren en dan ook met name dat er onderzoeken worden gedaan naar bepaalde rashonden en welke gebreken veelvuldig voorkomen.
Al deze punten zorgen niet echt voor een positief resultaat zeg maar.

Ik moet de zaak objectief bekijken, maar heeft de rechter dat ook gedaan omtrent mijn zaak?
Of dacht hij bij de eerste regels " Och weer zo'n fokker " ???

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:02

kamatz schreef:
Ik moet de zaak objectief bekijken, maar heeft de rechter dat ook gedaan omtrent mijn zaak?
Of dacht hij bij de eerste regels " Och weer zo'n fokker " ???


Ik lees nog mee en begrijp je standpunt en ook je frustratie. Ik wil nog een keertje zeggen dat het verstandig is om dit topic te laten verwijderen.

Dit is echt niet handig!

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Rechtszaak, Hoger Beroep, duurt al bijna 24 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:36

wat mij dus eigenlijk verbaast is dat een rechter een beoordeling van een klinische keuring voldoende vind die ook nog eens op een ander mans naam staat. Wie zegt dat dit onpartijdig is geweest? Misschien werkt deze persoon er wel en is ook nog eens bevriend met de koper. Wie zegt dat de juiste hond is geweest die daar is onderzocht? Ik zou het advies volgen van Zooist en deze hele topic laten verwijderen. Pas als het hoger beroep is, je verhaal hier pas weer neer zetten hoe het uiteindelijk is afgelopen.