hoe egoistisch kun je zijn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:53

Tja, je kan het kinderachtig vinden, maar ik denk niet dat het de andere bokkers zijn die zich effectief zo gedragen... Denk dat jij eens mag gaan nadenken over oplossingen, in plaats van enkel je gal te spuwen en verwijten te maken. Zo zal je het zeker niet oplossen. Dat is toch wat je wil? Begin dan al door te stoppen met aflopen over hen.

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 22:58

Roosch: lees even goed aub. de bedoeling was dat hij een rotonde rechtdoor zou gaan nog ong 500 meter rijden en daar liepen wij al. Hij en zijn broer zijn opgevoed dat ze voor elkaar klaar moeten staan, wij staan voor hen klaar zij niet voor ons. Ik hoef de auto niet te lenen maar het is voor hem een kleine moeite ons op te halen. Overigens zijn we door een oom naar huis gebracht.
Toen mijn vriends broertje geen geld had voor een auto werd hij ook overal heen gebracht en gehaald. mijn vriend heeft altijd een auto gehad en anders fietste hij, ik ben niet anders gewend dan te fietsen. Dit is de 3e keer dat we hem hebben gevraagd in 1 jaar tijd. Dus ja ik vind dan inderdaad dat je wat moet doen voor de medemens. Mijn mening is dat het egoistisch is al je weigert iets te doen voor een ander.
Dus jij denkt dat als iedereen 6 keer zegt dat ik normaal nederlands moet typen ik dat ga doen?

@Tieneke: ik ben ontzettend teleurgesteld hierdoor, vroeger deden wij alles samen wij vieren en nu ineens kan er niks meer vanaf.
De rest van de familie vind hem ikke ikke ikke. (Zijn niet mijn woorden maar die van zijn eigen moeder) Iedereen mag voor hem klaar staan en op het moment dat het hem uitkomt. Als anderen hulp nodig hebben kunnen ze verrreken.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:59

Rianne1994 schreef:
Zij waren degene die over mijn schoonmoeder zaten te zeiken, ze vroegen dingen aan mij en ik gaf antwoord niet meer dan normaal. vervolgens zeiden ze dat ik van alles had gezegd wat niet eens zo was.
Overigens mijn vriend vind en ik quote: ze hoeven niet te verwachten dat we nog wat voor ze gaan doen, wij mogen van alles voor hun doen en zij willen nooit voor ons klaarstaan. zo zijn we niet opgevoed.


Dat is iets waar je altijd voorzichtig mee moet zijn. Het is en blijft hun moeder en natuurlijk zullen ze daar weleens een frustratie hebben zitten. Denk dat iedereen dat ook weleens heeft met zijn/haar eigen moeder. Punt is alleen dat vele dat niet kunnen verdragen als een "buitenstaander" dit ook doet. Hetzelfde als menig mens veel kan hebben van z'n eigen ouders maar niet van de schoonouders. Ook al ken je elkaar al 20 jaar het is niet hetzelfde als je eigen ouders.
Dus in het vervolg moet je daar gewoon geen gehoor aan geven. Als hun er over willen praten laat hun dan praten maar ga zelf niet in mee.

Verder is het dan heel simpel als je vriend het met je eens is dan is het zo klaar als een klontje.

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: hoe egoistisch kun je zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 23:02

Dat vind ik moeilijk ik ben te goed van vertrouwen. Ze hebben al zo vaak mij de schuld gegeven het is zo erg geweest dat ik bij mijn vriend wegging omdat ik zn familie teveel vond.
Ik zit hier nu te huilen omdat ik het vervelend vind dat het zo gaat.
Ik ben van het uitpraten mijn vriend is van het ach laat maar zitten. Ik wil gewoon graag dat ze me aardig vinden, maar dat is blijkbaar teveel gevraagd. Verder heb ik adviezen of mensen die met me willen praten over iets graag via pb. Hoeft niet maar heeft wel de voorkeur. :)

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:06

Waarom moeten zij je overal naartoe brengen / ophalen? Je bent toch oud genoeg om dat zelf te regelen en anders bel je maar een taxi (of je eigen ouders, als de familie van je vriend voor geen meter deugt).

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:08

Rianne1994 schreef:
Dat vind ik moeilijk ik ben te goed van vertrouwen. Ze hebben al zo vaak mij de schuld gegeven het is zo erg geweest dat ik bij mijn vriend wegging omdat ik zn familie teveel vond.
Ik zit hier nu te huilen omdat ik het vervelend vind dat het zo gaat.
Ik ben van het uitpraten mijn vriend is van het ach laat maar zitten. Ik wil gewoon graag dat ze me aardig vinden, maar dat is blijkbaar teveel gevraagd. Verder heb ik adviezen of mensen die met me willen praten over iets graag via pb. Hoeft niet maar heeft wel de voorkeur. :)


Dat moet je dat toch echt los gaan laten. Je kan best wat doen maar op een gegeven moment moet het gewoon klaar zijn en dan zullen hun de eerste stap moeten zetten en anders maar niet. Ik denk dat je dat gewoon moet gaan accepteren. Met sommige mensen klikt het nu eenmaal niet. Kan je wel graag willen dat ze je aardig vinden maar soms moet je dat gewoon niet willen. En afstand bewaren.

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 23:09

kiwipitje: lees aub even een paar posts boven je ik heb geen zin 6 keer te herhalen er staat duidelijk in dat ze ons niet overal naartoe moeten brengen/ophalen!

@Tigra: we kunnen normaal gesproken heel goed door een deur en is de klik prima maar dan zeggen ze weer iets tegen schoonmoeder of ik verspreek me per ongeluk en dan vervolgens ben ik weer de boeman. Terwijl we een maand geleden nog samen gingen gourmetten...
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 07-11-13 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:10

Ik vind echt dat je geen prettige houding hebt, ten eerste tegenover de mensen waar je het over hebt in je openingspost, maar ten tweede ook tegenover de mensen die de moeite nemen jouw verhaal te ontcijferen en te reageren.

Als iemand je een gunst bewijst door je een keer op te halen of af te zetten, dan moet je daar blij mee zijn. Niet een volgende keer gaan eisen dat het op jouw manier moet gebeuren.
Je komt op mij over als een klein kind dat staat te stampvoeten omdat ze haar zin niet krijgt en betrapt is op roddelen. Want blijkbaar heb jij iets gezegd wat bij de verkeerde persoon terecht gekomen is, als ik het allemaal goed heb begrepen.

Voor de toekomst opletten met wat je zegt en afstand bewaren van mensen waar je niet al teveel contact mee wil.

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:11

Nou als je het gewoon zelf regelt dan is er ook geen probleem toch? :)
Wat in godsnaam heeft aardig gevonden willen worden te maken met het heel normaal vinden dat je schoonbroer/schoonzus hun planning omgooien omdat jij je zaakjes niet goed voor elkaar hebt. Iemand die dit voor me kan verhelderen?

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:12

Is het niet gewoon de spreekwoordelijke druppel?
Dat je gewoon nu even niet lekker in je vel zit en dit eroverheen komt en het daardoor erger voelt dat het misschien echt is?

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 23:13

ik ga hier niet meer op reageren, anders wordt ik zo meteen heel boos. Dan ga ik dingen zeggen waar ik spijt van krijgen. Mensen die het hele verhaal willen en daadwerkelijk nuttige adviezen hebben kunnen een pb sturen dan zal ik het zo goed mogelijk uitleggen maar ik wil geen reltopic.

Vuurneon: ik wil het graag even in pb toelichten :)

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:13

Ik snap er echt geen biet van :')

Maar ik lees nog wel dat er problemen zijn met familie en dat wij jou wel moeten helpen maar dat je heus niet voor ons je Nederlands gaat aanpassen. Ik snap zo wel een beetje waar dat probleem met familie vandaan komt :j

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:17

Het is natuurlijk ook helemaal niet leuk als je iets post en mensen zijn het niet met je eens. :(:)

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:19

En dat is volwassen... Die 500 meter kun je ook prima even lopen. En anders moet je zelf een taxi of een fiets regelen. Hun hebben waarschijnlijk ook zelf gespaard voor een auto net zoals iedereen. Bovendien hebben hun ook hun dingen die ze moeten doen, je kan niet verwachten dat ze altijd maar doen wat jullie willen.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:21

Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor!! Als ik op de fiets naar m'n werk ga en het zeikt van de regen als ik terug moet, komt me vriend me ook ophalen. (en ja, ik heb zelf een auto, maar daar heb ik op zo'n moment weinig aan :+ )
Als we de deur dicht trekken en per ongeluk (wat dus gewoon iedereen kan gebeuren) de sleutel binnen laten liggen, stapt m'n pa in de auto om ons even een reserve sleutel te brengen.
Is het zó gek als je wel voor iemand anders klaar staat, dat je dan ook eens verwacht dat ze voor jou iets doen?!?
Ik zou inderdaad wel voet bij stuk houden en als zij jullie een keer nodig hebben, ook niet thuis geven!!

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: hoe egoistisch kun je zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:26

Het verwachten, daar ligt het aan. Je kunt niet van iemand eisen dat ze iets doen als jij daar zin in hebt. Je kunt het ze vragen, maar bij een vraag loop je het risico dat het antwoord nee is.

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 23:26

Kentaro schreef:
Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor!! Als ik op de fiets naar m'n werk ga en het zeikt van de regen als ik terug moet, komt me vriend me ook ophalen. (en ja, ik heb zelf een auto, maar daar heb ik op zo'n moment weinig aan :+ )
Als we de deur dicht trekken en per ongeluk (wat dus gewoon iedereen kan gebeuren) de sleutel binnen laten liggen, stapt m'n pa in de auto om ons even een reserve sleutel te brengen.
Is het zó gek als je wel voor iemand anders klaar staat, dat je dan ook eens verwacht dat ze voor jou iets doen?!?
Ik zou inderdaad wel voet bij stuk houden en als zij jullie een keer nodig hebben, ook niet thuis geven!!


Zo ben ik opgevoed, klaar staan voor anderen al gooi je dan je hele planning om. Zo is zowel mijn vriend als mijn schoonbroertje ook opgevoed.
Verder wonen ze 3 flats verderop. Toen het keihard regende moesten wij fietsen naar de verjaardag van mijn schoonmoeder.
Omdat zij geen zin hadden ons op te halen terwijl ze langs ons huis rijden!? :n
Is het dan zo raar dat wij vragen of we mee kunnen rijden onder de voorwaarde dat we ons aan hun aanpassen?
Ja voor hun dus blijbaar wel uiteindelijk heeft schoonmoeder ons opgehaald omdat ze het te zot voor woorden vinden dat wij moesten gaan fietsen.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:28

Ik vind dat absoluut niet raar! Mijn broertje woont een straat bij ons vandaan en als we inderdaad naar m'n ouders gaan voor een verjaardag o.i.d. pikken we hem op.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:29

Rianne1994 schreef:
Kentaro schreef:
Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor!! Als ik op de fiets naar m'n werk ga en het zeikt van de regen als ik terug moet, komt me vriend me ook ophalen. (en ja, ik heb zelf een auto, maar daar heb ik op zo'n moment weinig aan :+ )
Als we de deur dicht trekken en per ongeluk (wat dus gewoon iedereen kan gebeuren) de sleutel binnen laten liggen, stapt m'n pa in de auto om ons even een reserve sleutel te brengen.
Is het zó gek als je wel voor iemand anders klaar staat, dat je dan ook eens verwacht dat ze voor jou iets doen?!?
Ik zou inderdaad wel voet bij stuk houden en als zij jullie een keer nodig hebben, ook niet thuis geven!!


Zo ben ik opgevoed, klaar staan voor anderen al gooi je dan je hele planning om. Zo is zowel mijn vriend als mijn schoonbroertje ook opgevoed.
Verder wonen ze 3 flats verderop. Toen het keihard regende moesten wij fietsen naar de verjaardag van mijn schoonmoeder.
Omdat zij geen zin hadden ons op te halen terwijl ze langs ons huis rijden!? :n
Is het dan zo raar dat wij vragen of we mee kunnen rijden onder de voorwaarde dat we ons aan hun aanpassen?
Ja voor hun dus blijbaar wel uiteindelijk heeft schoonmoeder ons opgehaald omdat ze het te zot voor woorden vinden dat wij moesten gaan fietsen.
dat vind ik nogal verwend. Zijn genoeg mensen, waaronder ik, die onder welke weersomstandigheden dan ook moeten fietsen. Naar school doe ik er normaal een uur en kwartier over heen en ook uur en kwartier terug, hoe hard het ook regenr, ik fiets altijd. Ga je niet dood van.

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: hoe egoistisch kun je zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 23:30

Naar een verjaardag je zeik nat laten regenen terwijl je opgemaakt bent en goede kleren aan hebt heeft niet mijn voorkeur nee. vooral niet als ik me daar niet kan omkleden. Dan is de enige optie om niet te gaan.

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:31

Ach kom nou toch. Als je het zo vervelend vind om door de regen te fietsen dan zorg je maar dat je heel hard voor een auto gaat sparen. Ik vind het zelf ook heel normaal om voor mensen klaar te staan, maar dat wil dan nog niet zeggen dat ik dat van anderen ga eisen.

Rianne1994 schreef:
Naar een verjaardag je zeik nat laten regenen terwijl je opgemaakt bent en goede kleren aan hebt heeft niet mijn voorkeur nee. vooral niet als ik me daar niet kan omkleden. Dan is de enige optie om niet te gaan.
Mijn god wat een verwende opmerking zeg. I rest my case.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:32

Rianne1994 schreef:
Naar een verjaardag je zeik nat laten regenen terwijl je opgemaakt bent en goede kleren aan hebt heeft niet mijn voorkeur nee. vooral niet als ik me daar niet kan omkleden. Dan is de enige optie om niet te gaan.


Of een regenpak aantrekken?
Niet vervelend bedoelt maar zijn genoeg mensen die geen beschikking hebben over een auto en dus werkelijk alles op de fiets moeten doen. Dat gaat ook prima hoor.

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 23:33

heel leuk voor een auto sparen maar je hebt er maandelijkse kosten aan.
Verder is het zooooo makkelijk om te oordelen vanachter een computer.
Ik zeg: Walk in my footsteps en oordeel dan. Jij zou de eerste stap al vallen.

vind het overigens wel ontzettend jammer hoe remy sommige mensen zijn.
Wat jullie normaal vinden is eigenlijk heel egoïstisch, niet voor iemand klaar willen staan.
Maar zo gaat dat in deze maatschappij vroeger hielpen mensen elkaar nog.
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 07-11-13 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:33

Dan moet je maar hard sparen voor een auto. Zoals je broer waarschijnlijk ook heeft gedaan!

Edit;, ja lijkt me ook heel zwaar om alleen maar te verwachten dat iedereen 500 meter met zijn auto gaat rijden om je op te halen.
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 07-11-13 23:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:34

Rianne1994 schreef:
kiwipitje: lees aub even een paar posts boven je ik heb geen zin 6 keer te herhalen er staat duidelijk in dat ze ons niet overal naartoe moeten brengen/ophalen!

@Tigra: we kunnen normaal gesproken heel goed door een deur en is de klik prima maar dan zeggen ze weer iets tegen schoonmoeder of ik verspreek me per ongeluk en dan vervolgens ben ik weer de boeman. Terwijl we een maand geleden nog samen gingen gourmetten...



Als je nou eens stopt met dat geroddel. Dan hoef je ook niet constant bang te zijn dat je iets zegt wat niet de bedoeling is.

Zit je iets dwars, besprek het dan met degene die de oorzaak ervan is. Ga dit niet met mensen bespreken die er niks mee nodig hebben.

En hou ook op met alles op de weegschaal te leggen.

De ene mens is een gever, de andere een nemer. Zo werkt dat nou eenmaal..

En koop goede schoenen, is ook beter voor je lijf
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 07-11-13 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt