Hema zorgverzekering

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: Hema zorgverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:57

Klopt daar zitten idd de verschillen, wat zoekwerk soms maar je kunt er vaak meer vergoeding uithalen als je alle voorwaarden doorleest of in elk geval die van de zorg waarvoor je verzekerd wil zijn.

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:01

Rowdine schreef:
Dat zou bijzonder raar zijn, want dan zou het zo'n beetje de enige aanbieder zijn die met alle zorgverleners contracten heeft. Lijkt mij te duur.
Meestal is het zo dat je maar bij een aantal zorgverleners alles vergoed krijgt, en dat je slechts naar andere zorgverleners mag met toestemming van de verzekeraar


Nee hoor, dat is het idee van restitutiepolissen en daar zijn er wel meer van. Je mag zelf kiezen, maar mogelijk moet je zelf voorschieten (afhankelijk van de voorwaarden) en soms is er een maximumtarief.

Voor zover ik weet vergoeden vrijwel alle verzekeraars bovendien ook bij natura-polissen een deel van de kosten bij nietgecontracteerde zorg - maar wel een stuk minder, bv dus 60%. (Ik weet niet of dat ook wettelijk verplicht is.)

En het verplicht eigen risico is voor iedereen 360 euro, maar je kunt er nog een vrijwillig eigen risico bijnemen tot max 500 euro. Daarvoor krijg je extra korting op de premie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:15

Shadow0 schreef:
Rowdine schreef:
Dat zou bijzonder raar zijn, want dan zou het zo'n beetje de enige aanbieder zijn die met alle zorgverleners contracten heeft. Lijkt mij te duur.
Meestal is het zo dat je maar bij een aantal zorgverleners alles vergoed krijgt, en dat je slechts naar andere zorgverleners mag met toestemming van de verzekeraar


Nee hoor, dat is het idee van restitutiepolissen en daar zijn er wel meer van. Je mag zelf kiezen, maar mogelijk moet je zelf voorschieten (afhankelijk van de voorwaarden) en soms is er een maximumtarief.

Voor zover ik weet vergoeden vrijwel alle verzekeraars bovendien ook bij natura-polissen een deel van de kosten bij nietgecontracteerde zorg - maar wel een stuk minder, bv dus 60%. (Ik weet niet of dat ook wettelijk verplicht is.)

En het verplicht eigen risico is voor iedereen 360 euro, maar je kunt er nog een vrijwillig eigen risico bijnemen tot max 500 euro. Daarvoor krijg je extra korting op de premie.


Waarom quote jij mij en zeg jij nee hoor?
Ik heb het helemaal niet over restitutie of natura polissen specifiek? En volgens mij is het bij beide hetzelfde: restitutie of natura; er zijn maar een bepaald aantal zorgverleners bij aangesloten en in beide gevallen krijg je bij niet aangesloten zorgverleners niet 100% vergoed. Bij restitutie zal je geen toestemming nodig hebben, maar bij natura wel. Dus waar je nee hoor vandaan komt?

Ik heb bij een verzekeraar gewerkt, dus weet prima hoe het met het eigen risico zit, in het geval je het tegen mij hebt :)

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:26

Rowdine schreef:
Ik heb het helemaal niet over restitutie of natura polissen specifiek? En volgens mij is het bij beide hetzelfde: restitutie of natura; er zijn maar een bepaald aantal zorgverleners bij aangesloten en in beide gevallen krijg je bij niet aangesloten zorgverleners niet 100% vergoed.


Dat is onjuist. Bij diverse polissen krijg je wel 100% vergoed - of 100% van het wettelijke / marktconforme tarief.

Bij (de meeste?) naturapolissen hoef je geen toestemming te vragen, behalve als je het volledig vergoed wilt (bv omdat de zorgverlener die wel gecontracteerd is niet beschikbaar is ofzo.) Dan moet de verzekeraar uiteraard wel vooraf toestemming geven. Maar in veel gevallen krijg je dan gewoon de rekening waar je een deel van kunt declareren, zonder dat je met toestemming in de weer moet.

Citaat:
Ik heb bij een verzekeraar gewerkt, dus weet prima hoe het met het eigen risico zit, in het geval je het tegen mij hebt :)


Jij misschien wel, anderen zouden je opmerking over het eigen risico dat voor iedereen hetzelfde is misschien verkeerd kunnen begrijpen. De hema maakt bv niet meteen duidelijk dat die 69 euro een vanaf-prijs is, en alleen mogelijk is als je er 500 euro extra eigen risico bijneemt.

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:50

Dat zei die man van Hema op tv, dat je vrije keuze hebt daarin naar wie je toegaat..

lies_sparkle

Berichten: 6131
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Hema zorgverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 10:09

Nie alles wat op tv komt is waar, lees de voorwaarden maar eens door (:

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:21

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Hema zorgverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:13

Wij stappen over :)

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Hema zorgverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:37

Hmm als ik het zo lees is het niet zo rooskleurig als ze het zelf doen voorkomen. Misschien blijf ik wel lekker bij CZ. Heb daar een jongerenpakket. Dat kan tot de 30e geloof ik. Dan heb je de basis, aanvullend en tandarts voor 113 euro in de maand. Misschien toch wel prima :)
(Ben lid bij CNV Jongeren, lidmaatschap kost geloof ik 1,50 per maand en je krijgt dikke korting op je verzekering, kan heel makkelijk uit!)