De situatie is als volgt. Ik werk op een kantoor, op de 1e verdieping. Op deze verdieping werken een stuk of 15 vrouwen. Wij delen met zijn allen 2 toiletten.
Nu is om de zoveel weken het voorste toilet vies (of vaker, deze week is het al 2x raak). En met vies bedoel ik niet een simpel remspoor in de toiletpot (wat ik ook al ranzig vind), maar ook op de toiletbril, aan de muur, soms zelfs op de deurklink of de kraan buiten het toilethokje. Naast de bruine variant, zien we ook regelmatig de rode variant (bloed) op plekken waar het niet hoort.
Wanneer dit geconstateerd wordt, gaan er uiteraard mailtjes uit naar de vrouwelijke collega's op de 1e verdieping en er hangt inmiddels ook een limmerick met de strekking 'Kijk even achterom voor je de deur uit loopt' op de muur. Maar helaas, het werkt niet. Er zijn meerdere verdachten, maar zeker weten doet niemand het. Tenslotte hangen er geen camera's op het toilet of houdt er iemand precies in de gaten wie wanneer gaat.
Hoe krijgen we deze ranzige collega('s) zover dat ze ietwat hygiënischer met deze ruimte omgaat, zodat we er allemaal fatsoenlijk gebruik van kunnen maken?
En ik maar denken dat mannen smerige toiletgangers zijn
op google zijn vast wel wat creatieve zinnen