Altijd alles kwijt, paniek!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noetje14

Berichten: 491
Geregistreerd: 08-02-12
Woonplaats: in buurt van eindhoven

Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 17:14

Ik weet van mezelf dat ik best wel slordig ben maar dit slaat echt alles.
Een paar weken geleden raakte ik net in de week voor mijn scooterrijexamen mijn paspoort kwijt. Alles afgezocht, maar gewoon van de aardbodem verdwenen. Examen met veel moeite kunnen verzetten en naar een ID kaart aangevraagd. Ik op examen en gezakt. Nu heb ik aankomende donderdag herexamen, maar ik ben gister opstap geweest en raad eens, id kwijt!!
Help wat moet ik nu doen? Overal gezocht, kroeg gebeld, maar nergens te vinden.
Zijn er meer mensen hier op bokt die ook zo zijn als ik? Wat is het ergste wat je ooit bent kwijtgeraakt? En wat hebben jullie daar aangedaan?
Brandt los

veersche
Berichten: 1051
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Weustenrade

Re: Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:15

Altijd alles op een vaste plek leggen. Ik ben heel vergeetachtig.
Soms leg ik iets ergens neer met de gdachte: hier ligt het veilig en vind ik het zo weer.
Maar helaas......

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:17

Tipje, en dat zal je gerust wat kosten als je wel gecontroleerd wordt maar dan heb je minder kosten en minder werk dan het opnieuw aanvragen van een originele: kopie maken en daarmee op stap.

Heb er zelf geen last van: paspoort ligt thuis, geen ID maar wel rijbewijs en die zit standaard in mijn portemonnee.

Noetje14

Berichten: 491
Geregistreerd: 08-02-12
Woonplaats: in buurt van eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 17:30

Cassidy schreef:
Tipje, en dat zal je gerust wat kosten als je wel gecontroleerd wordt maar dan heb je minder kosten en minder werk dan het opnieuw aanvragen van een originele: kopie maken en daarmee op stap.

Heb er zelf geen last van: paspoort ligt thuis, geen ID maar wel rijbewijs en die zit standaard in mijn portemonnee.

Dat ga ik voortaan ook zeker doen, ik neem nooit meer de orginele mee.
Ik moet die alleen wel eerst terug vinden voor ik er een kopie van kan maken....

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:31


LicentioFide

Berichten: 1645
Geregistreerd: 17-11-12

Re: Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:40

Het ergste wat ik ben kwijtgeraakt.
Ik werk op school met een ipad, je raad het al, tas met ipad erin kwijt!!! Maarja, hij lag gewoon in mn kluis :')

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:50

Kwanyin schreef:
Alleen is een kopie geen geldig ID-bewijs.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ceren.html


Het mag idd officieel niet. Maar een bekeuring omdat ze geen genoegen nemen met een kopie is nog vele malen goedkoper dan het aanschaffen van een nieuwe ID of paspoort. En als je er wel mee wegkomt, is dat weer mooi meegenomen.

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Re: Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:05

Ai, wat ontzettend rot! Ik ben ook mijn paspoort kwijt... Heb begin augustus een nieuwe aangevraagd en die is gewoon foetsie. Ik snap echt niet waar dat *)$@&)$ ding gebleven is.

Mooiste is nog: ik raak normaal nooit wat kwijt, maar ben nu in drie weken mijn paspoort, mijn pinpas en de toegangssleutel van mijn werk kwijt geraakt (alleen de laatste heb ik weer teruggevonden). Dus ik leef met je mee! ;) :(:)

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:25

id kopieren kan je naar halt voor moeten.. als je ouder ben naar politie. zelf meegemaakt

Noetje14

Berichten: 491
Geregistreerd: 08-02-12
Woonplaats: in buurt van eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 19:55


Jarmo

Berichten: 698
Geregistreerd: 07-08-11
Woonplaats: Fryslân

Re: Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:57

Ik ben altijd mijn mobiel kwijt, nu ook. Geen idee waar hij uitspookt

Noetje14

Berichten: 491
Geregistreerd: 08-02-12
Woonplaats: in buurt van eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 19:58

Stinkmodder schreef:
Ai, wat ontzettend rot! Ik ben ook mijn paspoort kwijt... Heb begin augustus een nieuwe aangevraagd en die is gewoon foetsie. Ik snap echt niet waar dat *)$@&)$ ding gebleven is.

Mooiste is nog: ik raak normaal nooit wat kwijt, maar ben nu in drie weken mijn paspoort, mijn pinpas en de toegangssleutel van mijn werk kwijt geraakt (alleen de laatste heb ik weer teruggevonden). Dus ik leef met je mee! ;) :(:)

je pinpas!! hoe heb je dat opgelost? ook gewoon een nieuwe aangevraagd?
ja ik heb dus net 3 weken geleden een nieuwe aangeraakt, eerst aangifte moeten doen bij de politie dat ik hem kwijt was
en nu ben ik hem dus weer kwijt....

Noetje14

Berichten: 491
Geregistreerd: 08-02-12
Woonplaats: in buurt van eindhoven

Re: Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 19:59

jarmo: haha mijn telefoon is het enige wat ik nooit uit het oog raak, zit altijd in mijn broekzak

Noetje14

Berichten: 491
Geregistreerd: 08-02-12
Woonplaats: in buurt van eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 20:01

NoreenJulia schreef:
Het ergste wat ik ben kwijtgeraakt.
Ik werk op school met een ipad, je raad het al, tas met ipad erin kwijt!!! Maarja, hij lag gewoon in mn kluis :')

geluk dat je hem weer terug gevonden hebt zeg!

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:38

Ik had eigenlijk ook nooit mijn originele identiteitsbewijs (paspoort) bij me, veel te groot ding en ID is veel geld om fftjes aan te vragen om drbij te doen terwijl paspoort al geldig identiteitsbewijs is. Maar sinds ik mn rijbewijs heb, is dat natuurlijk ook een ID-bewijs.

Maar misschien is het een idee, als je hem weer vindt, om een hoesje ervoor te kopen, die wat groter is, zodat je hem sneller voelt zitten en minder snel kwijt raakt. Hielp bij mij iig wel, was 3x in een paar maanden mijn OV-chipkaart kwijt (zaten overigens achteraf in mn portemonnee op een plek waar ik em noooit stopte, maargoed) en toen heb ik het hoesje gekocht, en nooit meer kwijt geraakt. Je voelt em veel beter als je em in je hand hebt of in je zak of tas hebt zitten.

Noetje14

Berichten: 491
Geregistreerd: 08-02-12
Woonplaats: in buurt van eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 20:51

1234 schreef:
Ik had eigenlijk ook nooit mijn originele identiteitsbewijs (paspoort) bij me, veel te groot ding en ID is veel geld om fftjes aan te vragen om drbij te doen terwijl paspoort al geldig identiteitsbewijs is. Maar sinds ik mn rijbewijs heb, is dat natuurlijk ook een ID-bewijs.

Maar misschien is het een idee, als je hem weer vindt, om een hoesje ervoor te kopen, die wat groter is, zodat je hem sneller voelt zitten en minder snel kwijt raakt. Hielp bij mij iig wel, was 3x in een paar maanden mijn OV-chipkaart kwijt (zaten overigens achteraf in mn portemonnee op een plek waar ik em noooit stopte, maargoed) en toen heb ik het hoesje gekocht, en nooit meer kwijt geraakt. Je voelt em veel beter als je em in je hand hebt of in je zak of tas hebt zitten.

slim plan,
ik zat ook al te denken om een hoesje te kopen voor je telefoon met zo'n flapje waar je pasjes in kan doen
maar ik moet hem eerst zien te vinden!!!

Anoniem

Re: Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:53

Jazeker! Mijn sleutel ben ik op dit moment kwijt.. Ik ben ermee binnen gekomen dus hij kan niet buiten zijn maar hij is onvindbaar! Verschrikkelijk? Weet iemand nog domme plekjes ofzo waar hij zou kunnen zijn?

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:56

Ik ben ook altijd alles kwijt, sleutels, pinpassen noem maar op. Ben nu ook mijn gewone pinpas kwijt maar heb de pas van andere rekening nog. Ze komen altijd weer boven water hihi..alleen dit keer duurt het erg lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:57

Mijn sleutels bewaar ik in mijn portemonnee en anders raak ik ze kwijt , dan heb ik mijn portemonnee op de schoorsteenmantel . Alles zit in mijn portemonnee dus , pasjes en sleutels en belangrijke memo's en bonnetjes het ding puilt uit maar ben ze nooit meer kwijt.

Noetje14

Berichten: 491
Geregistreerd: 08-02-12
Woonplaats: in buurt van eindhoven

Re: Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 21:07

Lui_ ja meestal komt het ook wel weer boven water, ik hoop alleen dat dat dit keer voor donderdag gebeurt...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:41

Jarmo schreef:
Ik ben altijd mijn mobiel kwijt, nu ook. Geen idee waar hij uitspookt


Tipje, jezelf even bellen? Als hij in huis is, en de batterij nog opgeladen is, dan moet je hem horen.

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:46

Noetje14 schreef:
jarmo: haha mijn telefoon is het enige wat ik nooit uit het oog raak, zit altijd in mijn broekzak

Alles dus in je broekzak bewaren :D
Haha
Als mensen hier thuis wat kwijt zijn komen ze direct naar mij toe want vaak vinden ze het zelf niet terug maar ik wel
En anders eens iemand anders laten zoeken? Misschien zoekt die net wat anders dan jij en vind die wel je id en/of paspoort terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:48

Cassidy schreef:
Jarmo schreef:
Ik ben altijd mijn mobiel kwijt, nu ook. Geen idee waar hij uitspookt


Tipje, jezelf even bellen? Als hij in huis is, en de batterij nog opgeladen is, dan moet je hem horen.

Niet als hij op stil staat , ben hem ook altijd kwijt en op stil staan :7

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:58

Ik ben ook zo. Van sleutels tot sigaretten, kleding, glas drinken(!?) Alles! Ik benook geel chaotisch met alles en soms kan ik mezelf wel voor me kop slaan! :D

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:02

Haha dat van die gsm op stil en dan kwijt geraken heb ik ook wel eens aan de hand, àltijd als hij op stil staat. Of helemaal in paniek heel je tassen ondersteboven keren en de kasten uitmesten omdat je hem niet vindt, en dan tegen de persoon aan de andere kant van de lijn zeggen "zeg ik ga je moeten laten, want ik vind mijn gsm niet meer!" :+ . Juist ja :') .