De laatste tijd merk ik dat het leren van biologie problemen met zich meebrengt.
Momenteel zit ik in 5V en heb ik vrijdag een SE over twee hoofdstukken. Het is echter zo dat ik voor het eerste hoofdstuk gewoon goed geleerd had en alsnog een onvoldoende had. Bij het tweede hoofdstuk heb ik echt uren lang lopen leren, oefenvragen, oefenexamens etc lopen te maken, maar toch had ik een mager zesje.
Bovendien kan ik na de toets niet duidelijk een punt aanwijzen van hier moet ik aan werken, maar blijft het na iedere toets vaag wat ik nou kan verbeteren.
Praten met de docent heb ik ook al geprobeerd, hier kwam echter weinig nuttigs uit, de site die zij heeft gegeven (biologiepagina.nl) heb ik namelijk al gebruikt om me voor te bereiden op die tweede overgangstoets.
In het boek (Nectar) staan ook relatief weinig vragen die echt met inzicht te maken hebben, terwijl op de toets wel zo'n 9/10e van de vragen met inzicht te maken heeft.
Met het leren voor vrijdag merk ik alweer dat de stof zelf er gewoon in zit, ik kan rustig alle theorie nu opdreunen, alleen schiet ik daar op m'n toets niets mee op.
Heeft iemand nog geniale ideeën hoe ik mij beter voor kan bereiden op de toets? Het zou toch mogelijk moeten zijn om minstens een 7 te moeten halen, alleen op dit moment zie ik niet helemaal in hoe.
De hoofdstukken gaan overigens over het zenuwstelsel en de zintuigen, geen idee of dit verder er nog toe doet.
Alvast bedankt