Stientje de wasmachientjee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Stientje de wasmachientjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 12:09

Ben benieuwd of hij hier hoort. Anders zet m maar over :D THANKS.

Al bijna 9 jaar geleden kwam Stien bij mijn vriend. Stien deed altijd vrolijk haar werk. Nooit liet ze hem zakken.
Toen kwam ik bij mijn vriend, en wat hadden we een pret met Stien.
Ze deed altijd vriendelijk de was, en kwam goed geurend weer bij haar weg zetten.

Maarja, Stientje werd ook ouder, en als je een blonde verzorger hebt, die af en toe wat in de zakken laat zitten.
Dat is ook NIET gezond voor stientje natuurlijk! Stien deed het beste op gewone wasmiddel. En af en toe anti kalk.

Maar nu is Stien alweer 9 jaar oud, en stien moet eigenlijk met pensioen. Nee....Moet niet, maar wil graag met pensioen.
Uit oververmoeidheid laat ze horen door geklapper, dat ze eigenlijk aan het einde van haar Latijn zit.
Mn vriend heeft zijn hoofd er eens goed ingezet, maar niets kunnen vinden.

Kort om. Stien moet vervangen worden.
Ze is een 1400 wat machine (Denken wij) van het merk zanussi.
ZWF 1410

Ik heb al vergelijkbare wasmachine gevonden ook van Zanussi, want het merk vind ik wel prettig, tevens mijn vriend.
Viel me op, dat dezen nog niet eens zo gek duur zijn! En voor het vergelijkbare "nieuwe" model met een A+ verbruik, met het zelfde vermogen en zelfde waskracht zit je maar op een 260 euro.

Nu ben ik wel benieuwd, want iedereen heeft wel een wasmachine ga ik vanuit. wat voor Stien jullie eigenlijk hebben?

(Ja....De namen hebben wij altijd...Waarom...Geen ideee. Zo hebben wij stien, de wasmachine, Grover, de wasdroger en Mientje afwasmachientje.)

brand los!
Wat voor een?
En waarom?

Gimme_Joy

Re: Stientje de wasmachientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:10

Net gekocht: een Miele droger en wasmachine! Kon ik (goedkoop) krijgen via mijn vader zijn werk! Ik wilde heel graag goeie apparaten hebben. Maar ja, Miele is natuurlijk rete duur in de winkel!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 12:13

Gimme_Spurs schreef:
Net gekocht: een Miele droger en wasmachine! Kon ik (goedkoop) krijgen via mijn vader zijn werk! Ik wilde heel graag goeie apparaten hebben. Maar ja, Miele is natuurlijk rete duur in de winkel!

Mieles zijn super, dat moet ik mee geven.
Maar miele zijn wel inderdaad rete duur. Dan ben je minimaal 750 kwijt voor 15 jaar een wasmachine.
Gemiddeld zitten ze al op 1000 euro.

Daar kan ik 4 zanussi wasmachines voor zetten....ghe ghe.

Wasdroger is ideaal, maar Grover doet nog heel best zijn werk.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:14

Ik lees even mee :')
Ons stientje liet van zich voelen dat ze het nu echt wel beu was om voor ons te werken, door mijn huisgenootje onder stroom te zetten _O-
Stien blijft nu mooi uit staan uit angst voor ergere dingen, en we zijn op zoek naar een vervanger :Y)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 12:16

Tigress schreef:
Ons stientje liet van zich voelen dat ze het nu echt wel beu was om voor ons te werken, door mijn huisgenootje onder stroom te zetten _O-
Stien blijft nu mooi uit staan uit angst voor ergere dingen, en we zijn op zoek naar een vervanger :Y)

Sorry _O- auw....
Dat is niet al te prettig!! Zo vervelend is deze Stien nog net niet!

Sterkte nog voor je huisgenootje!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:19

Na indesit en zanussi te hebben versleten zijn we nu alweer ruim 8 jaar de heel erg gelukkige bezitters van een LG direct drive 7 kilo wasmachine. Kostte ook niet zo gek veel gelukkig.

Onze eigen nog goed werkende wasmachine stond in de opslag ivm een verhuizing met tijdelijk in een caravan wonen. Nadat het huis opgeleverd werd bleek de vloerenman ivm ziekte pas 7 weken later te kunnen. We moesten dus accuut een wasmachine en droger aanschaffen.

En wat zijn we blij met deze trouwe werker. Draait bijna dagelijks de meest vieze wasjes, zit vaak propvol met dingen zoals sportkleding, paardenspullen, hondendekens, deurmatten enz. Maar maakt alles netjes schoon op een zuinige en waterbesparende manier. <3 als deze het begeeft dan proberen we een vergelijkbare weer te vinden.

Ook hier geen dure apparaten, ze gaan toch wel stuk dan idd maar 3 keer een goedkoper exemplaar aanschaffen.

Onze droger is nu een zanussie condensdroger, daarvoor was het een indesit en die daarvoor weer een zanussi. Doen wat ze moeten doen.

Wel stel ik een paar eisen aan ze, ze moeten een duidelijke draaiknop hebben, bij voorkeur een grote. Veel keuze in temperatuur en centrifugesoort. En bij voorkeur een anitkreuk stand. En zo min mogelijk electronische knopjes, schakelaars, displays. Die gaan toch alleen maar kapot.
Laatst bijgewerkt door karuna op 04-11-13 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:21

whahah ziet meteen grover van sesamstraat voor zich.

ik heb alles kunnen overnemen van iemand, die had het gekregen maar ging het niet gebruiken mocht het zo hebben

vaatwasser, inbouw oven ,inbouw kookplaat, magnetron,inbouw koelkast met vriezer.

moesten wel laatst een nieuwe kookplaat kopen oude was gebarsten. die dingen zijn ook duur. zo nog 200 a 300 euro

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 12:22

karuna schreef:
Na indesit en zanussi te hebben versleten zijn we nu alweer ruim 8 jaar de heel erg gelukkige bezitters van een LG direct drive 7 kilo wasmachine. Kostte ook niet zo gek veel gelukkig.

Onze eigen nog goed werkende wasmachine stond in de opslag ivm een verhuizing met tijdelijk in een caravan wonen. Nadat het huis opgeleverd werd bleek de vloerenman ivm ziekte pas 7 weken later te kunnen. We moesten dus accuut een wasmachine en droger aanschaffen.

En wat zijn we blij met deze trouwe werker. Draait bijna dagelijks de meest vieze wasjes, zit vaak propvol met dingen zoals sportkleding, paardenspullen, hondendekens, deurmatten enz. Maar maakt alles netjes schoon op een zuinige en waterbesparende manier. <3 als deze het begeeft dan proberen we een vergelijkbare weer te vinden.

Dat klinkt goed!! Ik ga googlen!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:22

Geen idee of die nog gemaakt worden. Deze is ook alweer ruim 8 jaar oud.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 12:23

Is vast wel iets vergelijkbaars te vinden denk ik.
Veel wasmachines zitten op een A of A+, A++ label, dus ik ga er vanuit, dat ze steeds beter worden!! :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:26

Ik zie nu dat ze een 8 kilo variant hebben, alleen de prijs is behoorlijk stevig. :oo ruim 800 euro terwijl we voor de onze rond de 400 euro hebben betaald toen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:29

maralyn schreef:
Tigress schreef:

Sorry _O- auw....
Dat is niet al te prettig!! Zo vervelend is deze Stien nog net niet!

Sterkte nog voor je huisgenootje!

mijn huisgenootje komt niet meer in de buurt van Stien _O- Dat weigert ze :')

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:33

Wij hebben een 8 kilo wasmachine van Samsung! Erg prettig ding. Super zuinig in verbruik! Veel maar dan ook heel veel programma's. (niet dat je die allemaal nodig hebt, maar hé ze zitten erop ;) )
ding werkt echt heel fijn. Mijn schoonouders hebben hem nu ook gekocht. Zijn er ook blij mee. prijs was geloof ik rond de 550. weet ik niet helemaal zeker. Wij hebben hem gekregen van mijn ouders als kadootje voor het gaan samenwonen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 12:36

PineApple schreef:
Wij hebben een 8 kilo wasmachine van Samsung! Erg prettig ding. Super zuinig in verbruik! Veel maar dan ook heel veel programma's. (niet dat je die allemaal nodig hebt, maar hé ze zitten erop ;) )
ding werkt echt heel fijn. Mijn schoonouders hebben hem nu ook gekocht. Zijn er ook blij mee. prijs was geloof ik rond de 550. weet ik niet helemaal zeker. Wij hebben hem gekregen van mijn ouders als kadootje voor het gaan samenwonen.

rond 500 is ook nog niet gek duur voor een trommeltje hoor!!
En helemaal niet als hij ook goed werkt ook!!

We zouden voor de aankomende spullen ook een potje neer kunnen zetten. Elke maand een euro of 5 in.
Na een jaar heb je dan 60 euro, na 10 jaar 600 euro. Kun je een goede wasmachine voor kopen :d

Maar dan hebben we hier straks denk ik wel 9 a 10 potjes staan.
Wasmachine, droger, afwasmachine, koelkast, vrieskist, radiotje, tv, auto, en ga zo maar door :D

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:37

Je moet gewoon goed kijken naar wat je ermee doet. Als je een groot gezin hebt met veel was dan is een Miele geen gekke keus, die gaat lang mee, ook als je die veel gebruikt. Maar als je maar alleen of met z'n tweeën bent, dan is een goedkopere variant, zoals Zanussi, ook prima. Ik heb nog geen Stien nodig (geweldig bedacht trouwens :) ), woon nog lekker bij mn moeder :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:39

Wij hebben een Bosch (geen idee welk type), echt een super ding! Mijn vriend heeft hem gekocht toen hij op zichzelf ging wonen, inmiddels draait hij bijna 7 jaar en nog nooit heeft hij ons in de steek gelaten.

Hiervoor had ik een Indesit machine, wát een rotding! Het is dat hij zo zwaar was, anders had ik hem van het balkon geschupt!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:40

Rena100 schreef:
Je moet gewoon goed kijken naar wat je ermee doet. Als je een groot gezin hebt met veel was dan is een Miele geen gekke keus, die gaat lang mee, ook als je die veel gebruikt. Maar als je maar alleen of met z'n tweeën bent, dan is een goedkopere variant, zoals Zanussi, ook prima. Ik heb nog geen Stien nodig (geweldig bedacht trouwens :) ), woon nog lekker bij mn moeder :)

Ik ga dus op mezelf en kon voor de prijs van een nieuwe goedkopere wasmachine een Miele kopen. En aangezien ik nog mijn hele leven een wasmachine nodig ga hebben heb ik denk ik geen verkeerde keuze gemaakt! Maar inderdaad, alleen of met z'n tweetjes behoeft geen wasmachine van 1200 euro!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:42

Gimme_Spurs schreef:
Ik ga dus op mezelf en kon voor de prijs van een nieuwe goedkopere wasmachine een Miele kopen. En aangezien ik nog mijn hele leven een wasmachine nodig ga hebben heb ik denk ik geen verkeerde keuze gemaakt! Maar inderdaad, alleen of met z'n tweetjes behoeft geen wasmachine van 1200 euro!

Ja als je voor hetzelfde geld een Miele kan kopen, dan ben je gek dat je dat niet doet natuurlijk!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:46

Hier zo'n samsung eco bubble ding en die doet prima z'n werk, de kleding komt er heel en schoon uit en de instellingen zijn dummy-proof :D Dat ding was toen incl bezorgen op zolder zo'n 400 euro in de aanbieding. Modern.nl heeft regelmatig hele mooie kortingsacties :j

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 12:47

Rena100 schreef:

Wij wonen de komende 5 jaar (zoals het nu gepland staat) nog met zijn 2en, we willen pas eigenlijk over 5 jaar aan gezinsuitbreiding gaan denken.
De wasmachine draait hooguit 3 keer op een week. En met schoolvakanties (nog studente met een werkende man) nog minder! Omdat ik dan gewoon in mn rij kleren en huispak loop.

Maar....We hebben nog wel een sint bernard hond. En ondanks dat hier elke dag door ons "Daisy de daison" er door wordt gehaald (gut die heeft ook al een naam, de vorige heette maya, omdat ze geel was...-.-" lol) zitten er wel eens haren op de kleren.
Verder hebben we geen huisdier, manlief niet mee geteld. Nee grapje....
Maar onze hobby is wel, om met trekkers bezig te zijn, dus met olie, we zijn graag buiten, en komen vaak weer zwart binnen zetten.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:48

Wij hebben zelf een miele wasmachine en droger. Geloof dat ze al meer dan 10 jaar mee gaan.
Wel een hele fijne machine.

Op het werk hebben ze een LG direct drive 7 kilo wasmachine en droger (meer gewicht) Alleen deze laat het personeel vaak in de steek, zowel droger als wasmachine. Maar word zeer veel gebruikt. Op een zaterdag draaien ze allebei van 10.00 tot 01.00 de klok rond :+

Dona85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:51

Wij hebben een wasmaschine en droger van Bosch (weeral 5 jaar)
De wasmachine kan 8kg in, echt ideaal (ook voor dekjes te wassen!)
De droger valt me zelf wat tegen, kastdroog is lang niet altijd droog...

De wasmachine ben ik wel echt heel tevree mee!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:51

Onze heeft echt nog nooit een steek laten vallen. Draait dus vaak en soms meerdere wassen per dag, probleemloos dus.

Een volgende wordt er weer een met veel kilos belading. Of een proffesionele machine.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:53

Mijn nieuwe Stien is een Samsung Eco Bubble geworden. 7 kg trommel, geen koolborstels.

Bevalt prima, en ze speelt nog een leuk deuntje ook als ze de was fluitend heeft gedaan.

Ik zocht ook een niet te dure machine. Ben alleen maar vind 7 kg ideaal ivm dekbedden en zo om te wassen. Heb gewoon gekeken naar een goede aanbieding en was dus maar 400 euro kwijt voor een nieuwe machine.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:55

Wij hebben een Indesit en als het aan mij had gelegen was het ding er nooit ingekomen :o
Nu staat ie er ook al weer 8 jaar en hij wast. Maar hij heeft enorm veel lawaai (iets met de dekplaat) en wast soms niet schoon genoeg naar mijn idee.

Tijdens aankoop was ik al wel met vriendlief samen maar woonden we nog niet samen, ik was niet mee de wasmachine kopen.
Later als ik groot ben wil ik graag een wasmachine die ik kan instellen op tijd. Dat hij dan om 16.00 uur begint en bijna klaar is als ik thuis kom uit het werk :j Vooral in de zomer kan de was dan nog lekker een poosje buiten hangen :j

Een droger heb ik niet.....