Gezocht, simpel bijgerecht met groenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkebel

Gezocht, simpel bijgerecht met groenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 11:32

Hallo kokende bokkers,

Eens in de zoveel tijd doen wij met vrienden en familie een diner met een thema waarbij iedereen 1 gerecht maakt. Deze keer moet ik de groenten maken en dus ben ik op zoek naar een simpel recept voor een klein gerecht met groenten. Het thema is trouwens 'omgekeerd' maar wat ik daar nou mee moet weet ik niet...

Wie o wie helpt me uit de brand?
Laatst bijgewerkt door Duhelo op 04-11-13 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo in titel

Duhelo

Re: Gezocht, simpel bijgerecht met groenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:35

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:36

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:43

Ik vind geroerbakte witte kool erg lekker, met ui, knoflook, paprika en kerriepoeder

Of rode bietensalade

Of mango salsa op veldsla

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:44

Lielle schreef:
http://www.culy.nl/recepten/tomaten-tarte-tatin/

tarte tatin is een omgekeerde taart waarbij het deeg op de vulling wordt gelegd. En als je dan een hartige variant kiest ben je meteen klaar.

Deze past wel goed in het thema!! Ik zeg doen!! :)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:46

Ook heel lekker, zoete puntpaprikas in de lengte opensnijden, zaadjes verwijderen en vullen met stukjes geitenkaas (variatie met honing vind ik het lekkerst), even in de oven tot de geitenkaas begint te kleuren. Afgekoeld ook heel erg lekker dus makkelijk van te voren te maken ;).

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:49

Ik kan het recept even niet vinden, maar misschien kun je iets met de kleine uitleg:

Wanneer je courgette in de lengte doorsnijdt in zo dun mogelijke plakken en deze aanbakt in de pan worden ze een beetje slapper. Bij het bakken op smaak brengen met peper en zout. De plakken courgette in een schaaltje, bakje, kommetje leggen (waarschijnlijk 3 of 4 nodig) zodat de hele inhoud van het bakje gevuld is en er kleine flapjes over de rand heen hangen. Het bakje eerst even invetten met zonnebloemolie of iets dergelijks (Zodat het op het einde makkelijker uit het bakje gaat).

In dit bakje van courgette kun je allemaal andere klein gesneden groentes verwerken. Denk aan wortels, aubergine, paprika. Allemaal klein snijden en roerbakken in een pan. Ze moeten nog wel lekker knapperig blijven. Deze doe je dan in het bakje en je vouwt de flapjes courgette er overeen, zodat je een dicht bakje krijgt. Goed aandrukken en dicht maken!

Dit alles zet je nog even in de oven zodat het warm wordt. Vervolgens pak je het bakje en draai je het omgekeerd op het bord. Zo heb je een groentegerecht, omgekeerd.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 21:58

Bedankt allemaal, zitten leuke dingen bij!!