Altijd alles kwijt, paniek!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxLMMxX
Berichten: 3127
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:06

Ah dit heb ik ook.
Precies ik.
Vaste plekken voor verzinnen.
Al helpt dat bij mij niet genoeg:)

xdniesje
Berichten: 2053
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:07

Hier het tegenovergestelde!
Ik ben nooit iets kwijt, totdat iemand aan mijn spullen zit.
Allesligt altijd op dezelfde plek en verplaats het eigenlijk nooit.
Wel herken ik dat van de telefoon! Dan ben ik aan het bellen, voel ik aan mijn broekzak en schrik me echt rot als ie daar niet in zit..

Anders, kan je niet 1 mandje maken voor belangrijke spullen als pinpas/geld/id/paspoort/reservesleutels?

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:16

Ik kom er altijd veel te laat achter dat ik iets kwijt ben. Woensdag nog was bij mijn bushalte en begon dus in mn jas te zoeken naar m'n fiets sleutel, zat ie niet in. Nou dan mijn tas...ook niet :\ nou ja dan maar mijn reserve halen, loop ik langs mijn fiets steekt de sleutel er nog uit :oo
dit heb ik ook met mijn ID, pinpas, telefoon, ipod ect ect.

Tegenwoordig zit alles standaard in mijn tas, op mijn telefoon en sleutels na.
Misschien de volgende x je ID in je BH stoppen?

bij ons thuis zeggen ze, je bent pas iets kwijt als je er naar op zoek bent.

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:20



:D :D :D :D :D :D :D :D :D

Mijn beste optie voor dingen die ik niet kwijt wil raken is niet meenemen... Maar dan heb je weer het probleem dat je aan het eind van de avond je tas checkt en een mini-hartaanval krijgt omdat je "ding" niet meer hebt! Want dan ben je weer straal vergeten dat je het thuis gelaten had om het niet te verliezen. :+

Alles een vaste plek geven en je er ook echt aan houden werkt het beste. Moet je alleen geen opruimerige moeder/vader/vriend/vriendin/huisgenoot hebben die het weer verplaatst.

Mowoah

Berichten: 8160
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: N-B

Re: Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:12

Als ik iets kwijt ben (wat best regelmatig gebeurd :) ) ga ik in gedachten altijd de avond af.

Wanneer heb je je ID voor het laatst gehad en wat heb je in de tussentijd gedaan? Al kan ik me voorstellen dat wanneer je gedronken hebt, dit wat moeilijker te beantwoorden is. :D

Ook helpt het wel eens om je stappen echt na te gaan. Zo heb ik de gewoonte om mijn telefoon overal neer te gooien, op bed, op mijn bureau, in kastjes en ga zo maar door. Het is dus niet raar dat ik mijn telefoon regelmatig kwijt ben. :Y)
Wat ik dan dus altijd doe is precies de route langslopen die ik door het huis heb gemaakt. En dan voilà, vind ik vaak mijn telefoon terug!

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:27

De beste manier is echt alles een vaste plek geven. Sleutels in je rechterzak, portemonnee met IDkaart in je linker, telefoon in je rechterbroekzak, dat soort dingen. En je daar ook echt strak aan houden. :) Thuis ook een vaste plek maken waar je die spullen neerlegt. Dan kunnen die dingen nog maar op 2 verschillende plekken zijn; in je zak of thuis op je vaste plek. Scheelt enorm :j

jackyline

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:29

*\o/* gelukkig ik ben de enige niet.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:44

Ik ben mijn sleutelbos 2 maanden kwijt geweest na een stap avondje. Overal gezocht, opgegeven bij de gemeente spoorloos en sleutels bij laten maken.
Kwam mijn schoonmoeder na 2 maanden onverwacht op bezoek, dus ik trek mijn ochtendjas aan en jawel hoor... zat ie in de zak!

steigert

Berichten: 339
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:01

Hoi lotgenoten. Wat fijn dat ik niet de enige ben... Ik ben naast m'n pinpas, ID-kaart en rijbewijs ook eens m'n leren rijlaarzen kwijtgeraakt... Tot op de dag van vandaag nooit meer teruggevonden...

jackyline

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 15:13

_O- _O- _O-
Kwanyin schreef:
Haha dat van die gsm op stil en dan kwijt geraken heb ik ook wel eens aan de hand, àltijd als hij op stil staat. Of helemaal in paniek heel je tassen ondersteboven keren en de kasten uitmesten omdat je hem niet vindt, en dan tegen de persoon aan de andere kant van de lijn zeggen "zeg ik ga je moeten laten, want ik vind mijn gsm niet meer!" :+ . Juist ja :') .


das wel heel erg zeg

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 15:15

TS, misschien even bij je 'overige berichten' kijken op facebook. Ik was mijn ID ook een keer kwijt geraakt en de vinder had hem meegenomen (ipv af te leveren bij de kroeg, maar dat terzijde) en mij een berichtje gestuurd op facebook. Wie weet!

miszblueeyes

Berichten: 651
Geregistreerd: 02-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 15:24

ik raak altijd de sleutels kwijt hoeveel scootersleutels ik wel niet heb naar laten maken , en nu weer de sleutel kwijt van de meterkast hopeloos is bij mij

Jarmo

Berichten: 698
Geregistreerd: 07-08-11
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:12

Cassidy schreef:
Jarmo schreef:
Ik ben altijd mijn mobiel kwijt, nu ook. Geen idee waar hij uitspookt


Tipje, jezelf even bellen? Als hij in huis is, en de batterij nog opgeladen is, dan moet je hem horen.

Niet als hij op stil staat , ben hem ook altijd kwijt en op stil staan :7[/quote]



Dat heb ik dus altijd datie op stil staat! Maar ik heb hem gelukkig weer gevonden!

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:31

Goh, wat een passend topic... Was ook mijn mobiel kwijt sinds gistermiddag en natuurlijk óók op stil. Wat een hel, stikchagrijnig was ik en heb niet eens een smartphone... Gelukkig moest ik vanmiddag op de kelder zijn voor appelstroop en wat lag daar op de grond... Yessss :D

Noetje14

Berichten: 491
Geregistreerd: 08-02-12
Woonplaats: in buurt van eindhoven

Re: Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 23:18

Woehoe partyy, ik heb mijn ID weer *\o/*
Altijd zo'n fijn moment he
Maar ik moet toch leren beter op mijn spullen te passen :D

Noetje14

Berichten: 491
Geregistreerd: 08-02-12
Woonplaats: in buurt van eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 23:19

Sonja89 schreef:
Goh, wat een passend topic... Was ook mijn mobiel kwijt sinds gistermiddag en natuurlijk óók op stil. Wat een hel, stikchagrijnig was ik en heb niet eens een smartphone... Gelukkig moest ik vanmiddag op de kelder zijn voor appelstroop en wat lag daar op de grond... Yessss :D

Sommige dingen vind je terug op de meest rare plekken haha

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 00:52

En waar lag je ID nu?

Depende

Berichten: 3514
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 00:59

Ow zo herkenbaar dit topic, ik ben ook altijd alles kwijt. Mandjes en vaste plekken blijken toch niet echt mijn ding te zijn. Op dit moment ben ik al een week of 4 mijn rijbewijs kwijt, dat is heel lang goed gegaan. Ding zat altijd veilig in mijn portemonnee tot ik op het heldere idee kwam om als ik ging autorijden dat pasje ook eens mee te nemen ipv hem in de porto te laten zitten ergens op een kastje. Na 2 keer rijden is ie nu natuurlijk spoorloos. Ik vermoed dat ik hem binnenkort wel weer vind :j

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re: Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 01:54

Ik vind altijd allerlei dingen terug waarvan ik niet wist dat ik ze kwijt was... geld achterin het hoesje van mijn telefoon, paspoort onder de autostoel, paar oorbellen in een oud vest en nog veel meer van dat soort dingen. Paspoort was wel een gelukje, die vond ik een week voor ik naar Engeland op vakantie ging. Ik was gerust zonder naar de boot vertrokken :D.

Enige dat ik altijd kwijt ben zijn mijn sleutels. De eerste plek waar ik inmiddels kijk is aan de buitenkant van de deur...

danielle_x

Berichten: 1676
Geregistreerd: 24-04-08
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 09:32

Ik was ook altijd alles kwijt maar heb nu een beschermhoesje voor mijn telefoon waar ik 2 pasjes in kan doen. Zit dus nu standaard mijn rijbewijs en bankpas in super handig!

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 09:35

heb jij je id niet gewoon netjes in je portomonee zitten altijd?

zo niet is dat stap een denk ik.
Daarna eens rustig gewoon gaan zitten bedenken wat je gedaan allemaal hebt en eens heel gaan waar je geweest ben en eens vragen of ze daar iets gevonden hebben

ik ben regelmatig wat zoek. maar heb geleerd om rustig te blijven dat vind je het 10x sneller

Noetje14

Berichten: 491
Geregistreerd: 08-02-12
Woonplaats: in buurt van eindhoven

Re: Altijd alles kwijt, paniek!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 19:38

Hij lag uiteindelijk in de auto, hij was uit mijn broekzak geschoven en langs de stoel gevallen.
Daar had ik nog niet gekeken.
Ja hij zit ook altijd in mijn portemonee, behalve als ik op stal ga, want dan neem ik die niet helemaal mee.
Maar ik ga nu zo'n telefoonhoesje kopen
Hopen dat dat werkt :D