Ik heb vandaag dus een nieuwe laptop gekocht met windhoos 8. Mijn vorige laptop met windhoos 7 valt inmiddels namelijk uit elkaar en begint te brommen zo gauw ik ook maar íets vraag van de grafische kaart.
Het kopen van de laptop an sich ging probleemloos. In de winkel heb ik gewoon binnen mijn prijsklasse gekeken naar wat er aan mijn eisen voldeed en nu heb ik een laptop die fijn typt, mooi is en volgens mij ook niet snel uit elkaar valt.
Na het opstarten begon het eerste probleem: windhoos 8. Gatver wat zit dat rot in elkaar. Na veel priegelen heb ik iets gevonden wat lijkt op windhoos 7 maar dan zonder startknop. Al snel vond ik Internet Explorer en die heb ik gebruikt om een fatsoenlijke browser te downloaden. Het is in elk geval een verademing dat ik nu een scherm met taakbalk, bekende rode kruisje en mijn vertrouwde browser heb. Het verlies van de startknop kom ik vermoedelijk nog overheen.
Het grotere probleem begon toen ik wilde starten met het overzetten van de bestanden van mijn versleten laptop naar mijn nieuwe laptop. Al snel realiseerde ik me dat ik helemaal geen Office op mijn nieuwe flaptopje heb. Ik gebruik slechts één Office product, maar dit product gebruik ik dagelijks. Ik schrijf namelijk erg veel en dat doe ik in Word. Niet de word die .docx achter je bestandsnaam zet, maar gewoon goeie ouwe .doc Word. Ik heb op internet gezocht naar Office, maar ik vind het wel erg duur voor een stel programma's waar ik er maar één van ga gebruiken. Dus ik ging op zoek naar Microsoft word en toen kwam ik meerdere schimmige downloadsites tegen.
Ik zit nu dus op een flitsend nieuwe laptop, maar als ik bij mijn schrijfsels wil dan heb ik mijn versleten maatje nodig. Voor nu geen probleem want hij doet het nog enigszins, maar uiteindelijk wil ik natuurlijk wel op mijn andere laptop verder.
De vraag is dus, wie weet een goede manier om legaal (!) aan alleen Microsoft Word te komen?