Noob met nieuwe laptop: kan ik Word los kopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Noob met nieuwe laptop: kan ik Word los kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 16:48

Hai :')

Ik heb vandaag dus een nieuwe laptop gekocht met windhoos 8. Mijn vorige laptop met windhoos 7 valt inmiddels namelijk uit elkaar en begint te brommen zo gauw ik ook maar íets vraag van de grafische kaart.

Het kopen van de laptop an sich ging probleemloos. In de winkel heb ik gewoon binnen mijn prijsklasse gekeken naar wat er aan mijn eisen voldeed en nu heb ik een laptop die fijn typt, mooi is en volgens mij ook niet snel uit elkaar valt. *\o/*

Na het opstarten begon het eerste probleem: windhoos 8. Gatver wat zit dat rot in elkaar. Na veel priegelen heb ik iets gevonden wat lijkt op windhoos 7 maar dan zonder startknop. Al snel vond ik Internet Explorer en die heb ik gebruikt om een fatsoenlijke browser te downloaden. Het is in elk geval een verademing dat ik nu een scherm met taakbalk, bekende rode kruisje en mijn vertrouwde browser heb. Het verlies van de startknop kom ik vermoedelijk nog overheen.

Het grotere probleem begon toen ik wilde starten met het overzetten van de bestanden van mijn versleten laptop naar mijn nieuwe laptop. Al snel realiseerde ik me dat ik helemaal geen Office op mijn nieuwe flaptopje heb. Ik gebruik slechts één Office product, maar dit product gebruik ik dagelijks. Ik schrijf namelijk erg veel en dat doe ik in Word. Niet de word die .docx achter je bestandsnaam zet, maar gewoon goeie ouwe .doc Word. Ik heb op internet gezocht naar Office, maar ik vind het wel erg duur voor een stel programma's waar ik er maar één van ga gebruiken. Dus ik ging op zoek naar Microsoft word en toen kwam ik meerdere schimmige downloadsites tegen.

Ik zit nu dus op een flitsend nieuwe laptop, maar als ik bij mijn schrijfsels wil dan heb ik mijn versleten maatje nodig. Voor nu geen probleem want hij doet het nog enigszins, maar uiteindelijk wil ik natuurlijk wel op mijn andere laptop verder.

De vraag is dus, wie weet een goede manier om legaal (!) aan alleen Microsoft Word te komen? :D

Sani

Re: Noob met nieuwe laptop: kan ik Word los kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:06

Je kan het de winkel kopen, maar dan zit je aan de volledige Office en uit mijn hoofd kost die 129,-
Je kan wel Open Office downloaden vanaf internet. Dat is de gratis variant waar je alle mogelijkheden die de officiele office kan, ook mee kan uitvoeren.
Ik heb deze ook op mijn laptop staan en dat functioneert ruim voldoende.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:23

Die oude .doc word is voor zover ik weet niet meer te krijgen. Hoe ben je vorige keer aan je software geraakt? Heb je die officeCD's niet ergens liggen? Net als je windows 7 CD trouwens. Als je de softwareCD hebt van dat besturingssysteem knikker je die W8 er gewoon af en zet je er zelf W7 op. Zou ik ook doen :P

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:25

Inderdaad open office en anders op marktplaats kijken of iemand misschien nog een oudere word voor je heeft liggen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:28

Voor een startknop en iets handigere aanpassingen kun je windows 8.1 installeren via de 'store'. Verder werkt het echt heel erg hetzelfde als win7 hoor, je hoeft niets met de afwijkende dingen te doen als je niet wilt. Dat terzijde.

Verder, nee, je kunt Word niet los kopen. Er zijn wel nog iets oudere office-versies te krijgen maar de prijs weet ik zo gauw niet.

Als je echter alleen maar typt kun je overwegen om OpenOffice of LibreOffice te proberen, misschien voldoet WordPad (https://www.youtube.com/watch?v=NgOcR6KQzcw ), er is nog wel een oude versie van AbiWord (prima eenvoudige tekstverwerkingsprogramma, niet heel erg modern maar misschien dus wat je wilt), in dezelfde categorie http://www.angelicsoftware.com/en/angel-writer.html of je kunt Google Docs proberen.
(En zelf zou ik een blogje lokaal zetten, maar dat is ietsjes meer werk.)

Dus beslist heel wat mogelijkheden om gratis schrijfsels te typen. Van de andere kant - als je geavanceerde functies nodig hebt is Office toch best wel goed. Ik vind 365 vrij duur, maar 129 voor het pakket is niet gek.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:38

Studeer je nog? Zo ja: Surfspot.nl :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:42

Ik heb geen tips voor je, maar je hebt het wel heerlijk geschreven. :')

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 12:30

Bedankt voor de antwoorden!

Sandra kan je daarmee ook gewoon Word documentjes openen en wat met lettertypes knutselen? Het enige wat ik doe is verhalen schrijven en af en toe een fancy lettertype voor een hoofdstuktitel. Ik maakte ook wel in Word kleine tabellen, maar daar begon ik mee toen ik was vergeten wat voor een warhoofd ik ben. Dat doe ik tegenwoordig dus weer op papier. :')

Hoe ik de vorige keer aan Office ben gekomen? Geen flauw idee meer eigenlijk, dat zou ik écht niet meer weten. Ergens had ik stiekem verwacht dat het bij de laptop zou horen, of zoiets, want ik vind het zo logisch om Word op je computer te hebben staan.

Bedankt voor de tips Shadow0, ik zal er eens rustig voor gaan zitten. Gisteren deed ik per abuis iets en toen schoot dat verschrikkelijke paarse tegelgebeuren weer naar voren. Ik heb zelfs hulp in moeten schakelen om m'n laptop af te sluiten want ik kon het gewoonweg niet vinden. Ben ik verdorie bewust alle Apples voorbij gelopen en dan schepen ze me hiermee op. :')

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 12:38

Shadow0 schreef:
Voor een startknop en iets handigere aanpassingen kun je windows 8.1 installeren via de 'store'. Verder werkt het echt heel erg hetzelfde als win7 hoor, je hoeft niets met de afwijkende dingen te doen als je niet wilt. Dat terzijde.

kan je gratis windows 8.1 installeren of moet je daarvoor betalen?

mijn dochter heeft sinds 2 weken ook een nieuwe laptop, en W8 is erg wennen inderdaad.
wij hebben ook openoffice er op gezet, dat werkt voor ons prima. (maar ik snap dat je als je word gewend bent dat liever houdt)!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 12:42

Afbeelding

Keuze genoeg. En volgens mij staan bij mij zelfs de ooit in het verre verleden in Word ingevoerde lettertypes er ook bij. :)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 12:45

Dat ziet er redelijk bruikbaar uit, dankje voor de screenshot Sandra. :D

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 12:50

Ik heb ook geen betaalde versie maar gebruik microsoft Word starter 2010. Gratis download, doet wat ie moet doen, zonder problemen.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:51

Microsoft Starter is enkel beschikbaar als dat al op je comp is geïnstalleerd bij aankoop. Dat kan je niet downloaden oid. Het enige wat ik kan bedenken dat TS kan doen is of gebruik maken van iets als openoffice, of van iemand een 'home en student'-office versie lenen en die installeren. Dat is word, excel, powerpoint en onenote. De meest eenvoudige versie van het officepakket. De 2003-versie lijkt mij heel moeilijk te vinden, tenzij je iemand kent die dat nog heeft liggen. Anders is het 2007 of 2010. Als je niemand zou kennen die office kan uitlenen dan wordt het inderdaad kopen.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:04

Ik kom even binnen vallen, heb eigenlijk exact hetzelfde probleem. Alleen wil ik de tekstverwerker gebruiken voor sollicitatiebrieven en korte officiële briefjes. Ik ben voornamelijk bang dat als ik 1 of andere app gebruik om tekst te verwerken dat de ontvanger(bijv. Een bedrijf) het niet goed kan lezen. Daarom wil ik ook graag word, omdat dat in mijn beleving altijd goed is. Wat denken jullie? Wat raden jullie aan?
Ik kan in het app gedeelte wel wordpad krijgen, maar zou dat voldoen?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:09

je kan briefjes in openoffice ook opslaan als word document, dus met de .doc extensie

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:21

Ik ga dat even downloaden nu, lijkt me toch wel iets beter dan wordpad;) Eens kijken wat het is want ken het helemaal niet. Net zoals TS een echte 'Ik gebruik alleen Word"...'er

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 22:55

cube schreef:
Ik ga dat even downloaden nu, lijkt me toch wel iets beter dan wordpad;) Eens kijken wat het is want ken het helemaal niet. Net zoals TS een echte 'Ik gebruik alleen Word"...'er

Ik zal je vertellen hoe ernstig het inmiddels is bij mij. :D

Momenteel ben ik namelijk bezig met een verhaal, ik zit ongeveer op een kwart en ik heb bijna 40.000 woorden. Afgelopen weekend ging ik Wordpad uittesten, al snel ontdekte ik dat ze niet aan pagina's doen bij dat programma. Dat is nogal vervelend als je 'effe naar pagina 46' of zoiets moet. :')

Dus ik heb de nieuwe Office nu op proef. Jeetje wat ziet de nieuwe Word er mooi uit. Maar 127 eurootjes is me wat te gek voor enkel Word (want tsja, ik gebruik alleen Word). Als ik tijd heb ga ik de eerder genoemde programma's ook even proberen. :j

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:02

Ik zou in jouw geval gewoon voor OpenOffice gaan. Werkt vrijwel hetzelfde, heeft alleen net iets minder mooie graphics en minder functies.

Ik gebruik veel (i)legaal, niet doorvertellen :P

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:22

Ik heb het gedownload TS en ik denk dat het voor jou ook echt wat is! Heb er nog niet in gewerkt, maar ziet er gewoon uit als Word;)De dingen die erin zitten zijn voor mij echt genoeg op het erste oog. Je kunt open office gewoon legaal gratis downloaden.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:24

Waarom gewoon niet downloaden? Even makkelijk, je hoeft ook geen codes oid te gebruiken, alleen bij de eerste keer gebruiken je internet uitzetten (: