ik ga het doen, samenwonen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_v_h

ik ga het doen, samenwonen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 16:38

Heel waarschijnlijk ga ik vanaf 1 december bij mijn vriend intrekken. Onder zijn bovenwoning komt het vrij dat wel groot genoeg is voor zijn tweeën.
Het gaat allemaal erg snel nu in ene keer, maar na een goed gesprek met mijn ouders en op mijn werk ga ik het echt doen!

Nou is het wel een echte vent dus veel heeft hij niet, zeker niet voor 2 personen.
Wat kan je nou echt niet missen als je bij je ouders vertrekt? Ik kan het niet zo snel verzinnen, mijn hoofd stroomt over op moment! :o

Douce

Re: ik ga het doen, samenwonen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:40

Allereerst gefeliciteerd!

En on-topic.
Kruiden! Tenminste, de mannen die ik ken hebben weinig kruiden standaard in huis.
Idem dito met handdoeken, bestek, genoeg borden en glazen.
Als je van koken houdt kunnen extra pannen ook geen overbodige luxe zijn.
En als het een échte échte man is, zou ik als schoonmaakmens waarschijnlijk extra soorten schoonmaakmiddel nodig hebben. (Niet alleen allesreiniger, maar ook glassex bijvoorbeeld en antikal etc)
Veel plezier in ieder geval straks!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:42

Een strijkijzer en plank.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:45

kaaaaaaaaaaaaaaarsjes, leuke kleurtjes in huis, kussentjes en dingetjes, alles waar mannen niet van houden, wierookje haha!
alle noodzakelijke dingen heeft hij wel denk?
moet er geen nieuwe kledingkast komen, neem aan dat jij als vrouw zijnde een berg kleding en schoenen meeneemt..
en een 2e tv voor als hij voetbal kijkt }>

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:56

Leuk!!
Tweepersoonsbed? Of heeft hij die wel ;)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:57

Ik zoe zeggen kijk eens bij je ouders thuis en bij je vriend thuis wat is het verschil :P ? Ik ben langs de Action en Xenos en dat soort winkels gegaan zodat we een idee kregen wat we nodig hadden. Gelukkig woonde ik al op mijzelf en had ik al een groot deel :) Succes en sterkte!

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 17:02

Kruiden is een goede! Dat heeft hij helemaal niet.
En inderdaad de allesreiniger heeft hij alleen.
Kledingkast heb ik die ik mee kan nemen. :) Extra bestek zou ook geen overbodige luxe zijn.
Een strijkijzer heb ik van mijn oma nou net gekregen, nu alleen nog een plank. Daar had ik echt nog niet aangedacht.
Volgende week krijg ik een gloednieuwe pannenset van een collega op het werk dus dat hoeft ook niet meer.
Als er iemand trouwens een 2e hands bank of een leuke wandkast nog heeft hoor ik het graag. Liever wel op maximaal 50 km vanaf breda af!

Edit: een 2 persoonsbed heeft hij :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:06

Ga er eerst maar eens wonen. Je komt dan vanzelf dingen tegen die je mist. Hij heeft al die tijd overleeft dus dat kan jij ook wel even. Op deze manier krijg je een veel beter beeld en heb je minder kans dat je straks spullen hebt die overbodig zijn.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:07

Allereerst: gefeliciteerd! Ik vond het echt een ontzettend leuke stap om te nemen :D.

Op bokt zijn meerdere topics te vinden waarin staat welke uitzet je echt nodig hebt, met de zoekfunctie zijn die redelijk makkelijk te vinden. Maar het is voor iedereen ook weer verschillend wat als écht noodzakelijk wordt geacht :+.

Naast dat je waarschijnlijk nog wat spullen zal moeten kopen, moet je ook gaan nadenken hoe je het financieel gaat regelen en bijvoorbeeld een gezamenlijke rekening openen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:26

Plien91 schreef:
Naast dat je waarschijnlijk nog wat spullen zal moeten kopen, moet je ook gaan nadenken hoe je het financieel gaat regelen en bijvoorbeeld een gezamenlijke rekening openen.

Dit dus. Voordat je gaat nadenken over spullen zou ik eerst de echt belangrijke zaken goed regelen. Spullen heb je zo bijgehaald als je het mist ;)

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:29

Gefeliciteerd ! Veel plezier.

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 18:29

verootjoo schreef:
Plien91 schreef:

Dit dus. Voordat je gaat nadenken over spullen zou ik eerst de echt belangrijke zaken goed regelen. Spullen heb je zo bijgehaald als je het mist ;)

Dit is helemaal geregeld. Financiele plaatje zit in het hoofd. Het is geen fase waar ik in zit :P

Bij de notaris gaan we een samenlevingscontract opstellen en inderdaad maken we een gezamelijke rekening voor de huur/boodschappen en de rest.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:42

Wat leuk, gefeliciteerd! :D
Ik zou denk ik gelijk wat leuke fotolijstjes meenemen en neerzetten, je toiletspullen en dergelijke, wat extra handdoeken voor als je te kort komt.

Wij hebben trouwens een leuke loveseat te koop, interesse? :D

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 18:43

xdniesje schreef:
Wat leuk, gefeliciteerd! :D
Ik zou denk ik gelijk wat leuke fotolijstjes meenemen en neerzetten, je toiletspullen en dergelijke, wat extra handdoeken voor als je te kort komt.

Wij hebben trouwens een leuke loveseat te koop, interesse? :D

Heb je een foto en prijs? :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:30

Naaigerief :) Ik woon nu drie maanden samen en een naald en wat garen zouden heel goed van pas komen.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:26

marleen_usar schreef:
Een strijkijzer en plank.

Ik woon nu zo'n 5 jaar op mezelf en dat ding heb ik werkelijk nog nooit gemist... :+ Haha!

Gefeliciteerd TS, ik heb zo geen tips voor je. Maar inderdaad, trek eerst daar eens in, dan kun je kijken wat je mist voordat je dingen aanschaft die je niet eens gaat gebruiken.

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:58

Wat leuk!!
ik ben vorig jaar gaan samen wonen :) ,
alleen woonde ik al op mijzelf dat scheelt een hoop potten en pannen had ik allemaal al :P ..
ik kom nog steeds dingen tegen waarvan ik denk ja die had ik nog willen hebben ga lekker samen wonen en dan komt dat vanzelf.
als je bij ons action, en ikea zegt valt alles om zeg ik altijd daar kun je alles kopen voor een klein prijsje,
en als je tegen mensen zegt dat je gaat samen wonen komen er vast nog dingen bij die ze over hebben en aan jullie willen geven. dat hadden wij in iedergeval wel.

denk ook aan planten, kleden en schilderijen *\o/*

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:01

Gefeliciteerd!!

Pannenlappen. Ik ben net op me zelf gaan wonen en dat was het eerste wat ik miste met het koken.
En een emmer voor schoonmaken. Een ramen trekker en een spons.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:09

Planten idd! Dat fleurt de boel fijn op.

Kleerhangers, plantenspuit, nagelvijl...

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 09:33

Wat komen er toch handige tips voorbij! Bedankt iedereen :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:20

Tieneke schreef:
Naaigerief :) Ik woon nu drie maanden samen en een naald en wat garen zouden heel goed van pas komen.

Wat doe je daar dan mee? Dit heb ik echt nog nooit gemist :+
net als de strijkplank en ijzer overigens :o

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:33

Knopen aannaaien en zo. Sinds ik alleen woon zijn er hier nog nooit zo veel knopen af gevallen :+

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:56

Ik ben ook net gaan samenwonen, grote spul enzo hadden we allemaal gekocht. Elke keer kom je wat tegen wat je mist. Elke x schreef ik op wat ik miste en dat heb ik in 1x gehaald bij de Ikea. Zo wilde ik pannenkoeken maken, maar kwam ik erachter dat ik geen maatbeker had! Was in de wasmachine, maar geen wasknijpers en kan je nog veel meer zeggen. Eerste paar weken behelpen en lachen omdat ik zo stom was om weer wat te vergeten!