Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Choiix schreef:Een 1,2GHz processor van nu loopt rondjes om de 2,1GHz processors van 5 jaar geleden. GHz's zeggen niet alles, de huidige processors hebben veel meer rekenkracht (MIPS) per GHz
Zoek een laptop met een Solid State Drive (SSD) en hij zal altijd zo snel als de brandweer zijn
Cayenne schreef:Ik heb een oudere Dell en een jongere Dell. In de oudere Dell zit een SSD kaart en die is zo snel als het licht. De jongere Dell heeft in principe betere hardware maar is toch langzamer als de oude Dell, want de jongere Dell heeft geen SSD kaart.
Je zult ook een sterkere videokaart nodig hebben voor het spelen voor gamen, maar dat gaat waarschijnlijk wel prijzig worden. Wat is je budget?
Telpeva schreef:Als het voor spellen is zou ik vooral kijken naar de grafische kaart. De nieuwere spelletjes (daarmee doel ik op de grotere grafische spellen) op maximum kwaliteit spelen zit er voor een budget van 500 euro niet in, voor dat geld heb je geen compleet systeem + grafische kaart die dat aan kan.
ik heb het ook over spelen op maximum kwaliteit, niet de minimale systeemeisen.
Dat ga je natuurlijk niet redden met 500 euro, maar om een idee te geven wat snél is heb je er misschien wat aan. FlyAway schreef:Als laatste natuurlijk de processor. 5 jaar geleden was het allemaal single core, met wat hyperthreading at best. Daarna kwamen de dual cores en tegenwoordig is het veel quad core. Oftewel, een oude 2,1Ghz van 5 jaar geleden is 1 processor van 2,1 ghz. Een moderne 2Ghz quad core, is dus 4 cores met een snelheid van 2Ghz. Dat is dus een klap sneller.
HorseyDude schreef:Telpeva schreef:Mag ik vragen wat voor spellen je in gedachte hebt? Misschien valt het reuze meeik heb het ook over spelen op maximum kwaliteit, niet de minimale systeemeisen.
In de stijl van LA Noire en GTA V
GTA 5 is ook nog niet eens uit voor de PC