ging allemaal heel snel, maar om het verhaal kort te maken is dat ik de hond in de auto heb gekregen. UIteraard om hem niet gewond of op de weg te laten lopen. Al shakend kon ik vaststellen dat het met hem wonderbaarlijk prima leek te gaan. Wel werd ik door een man aangehouden die de hond voor mij ook al bijna had aangereden en ervoor had gekeerd vervolgens mij een noodstop zag maken.
even verderop zag ik zoekende mensen lopen naast verlichtte geparkeerde auto's. Ze waren inderdaad op zoek naar de hond, maar niet omdat het hun eigen was,... maar omdat ze hem ook bijna hadden aangereden.
We hebben samen de eigenaar gevonden, die overigens om de hoek schijnt te wonen en zelf naar ons toegekomen. En hond afgegeven met het hele verhaal. Ook dat ie mogelijk toch meer onder de leden heeft.
Ik leek geen schade te hebben. maar op weg naar huis (dus direct na vertrek) liep de auto echt een stuk slechter. Er mankeert zeker wat aan. Morgen naar de garage.
Is dit te verhalen bij de eigenaar van de hond? Heb daar aangegeven dat het mee leek te vallen. De 'zoekende' vrouw merkte wel op dat mijn auto niet zuiver liep. Eigenaar hond was weer snel weg, net als de rest en ikzelf (tja beetje dom maar kwam door het moment). Is wel te achterhalen en heb getuigen.
Voorheen had de auto niets. (kwam uit leeuwarden en zat al zeker ruim 1,5 uur zonder problemen achter het stuur).
wat denken jullie? Eerst naar garage, exacte schade vaststellen? Of meteen met een leenauto naar de eigenaar van hond?
heb enkele maanden geleden behoorlijk geinvesteerd in dat ding, om hem weer tip top in orde te hebben (technisch niet estetisch). Nu kan ik dus weer een vette rekening verwachten.
ook alvast de eigenaar Vd hond op de hoogte stellen, dat je hem bij schade aansprakelijk stelt. Wat voor verzekering heb je zelf op je auto? (Wa+ of all-risk? Bv) Dan zou ik het eventueel alvast op je eigen polis melden, dan kunnen zij het later verhalen.