wat te doen... Hond aangereden.?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

wat te doen... Hond aangereden.?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 23:27

Vandaag heb ik op de terugreis van mijn werk tussen Barchem en Ruurlo een labrador aangereden. Ik reed 80 km/h en kon gelukkig goed remmen. Ontwijken ging helaas niet. Jullie kunnen vast voorstellen dat een zwarte labrador in het donker niet echt opvalt.

ging allemaal heel snel, maar om het verhaal kort te maken is dat ik de hond in de auto heb gekregen. UIteraard om hem niet gewond of op de weg te laten lopen. Al shakend kon ik vaststellen dat het met hem wonderbaarlijk prima leek te gaan. Wel werd ik door een man aangehouden die de hond voor mij ook al bijna had aangereden en ervoor had gekeerd vervolgens mij een noodstop zag maken.

even verderop zag ik zoekende mensen lopen naast verlichtte geparkeerde auto's. Ze waren inderdaad op zoek naar de hond, maar niet omdat het hun eigen was,... maar omdat ze hem ook bijna hadden aangereden. ;(

We hebben samen de eigenaar gevonden, die overigens om de hoek schijnt te wonen en zelf naar ons toegekomen. En hond afgegeven met het hele verhaal. Ook dat ie mogelijk toch meer onder de leden heeft.

Ik leek geen schade te hebben. maar op weg naar huis (dus direct na vertrek) liep de auto echt een stuk slechter. Er mankeert zeker wat aan. Morgen naar de garage.

Is dit te verhalen bij de eigenaar van de hond? Heb daar aangegeven dat het mee leek te vallen. De 'zoekende' vrouw merkte wel op dat mijn auto niet zuiver liep. Eigenaar hond was weer snel weg, net als de rest en ikzelf (tja beetje dom maar kwam door het moment). Is wel te achterhalen en heb getuigen.

Voorheen had de auto niets. (kwam uit leeuwarden en zat al zeker ruim 1,5 uur zonder problemen achter het stuur).

wat denken jullie? Eerst naar garage, exacte schade vaststellen? Of meteen met een leenauto naar de eigenaar van hond?
heb enkele maanden geleden behoorlijk geinvesteerd in dat ding, om hem weer tip top in orde te hebben (technisch niet estetisch). Nu kan ik dus weer een vette rekening verwachten.

geerke

Re: wat te doen... Hond aangereden.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:30

je auto is motorisch niet in orde?Maar kan dat komen door die aanrijding met die hond dan?
Wel heel erg te prijzen dat je gestopt bent!En de hond hebt gezocht.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 23:32

geerke schreef:
je auto is motorisch niet in orde?Maar kan dat komen door die aanrijding met die hond dan?
Wel heel erg te prijzen dat je gestopt bent!En de hond hebt gezocht.

Stomme is dat die hond zeker niet in de kreukels leek te liggen. Maar mijn auto daarna precies wel motorisch onzuiver liep. Toeval?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:33

Oh, wat vervelend zeg! Hier kan je ook echt helemaal niets aan doen.
Ik zou zelf wel de rekening aan de eigenaresse van de hond geven. Een hond hoort gewoon niet los te lopen over de weg, of het nou licht of donker is, of hij nou expres of per ongeluk op de weg beland is. Het is al niet echt goedkoop om wat te laten repareren. Ik zal wel al langs de eigenaresse gaan voordat de rekening komt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:35

Misschie toch toeval?Zit er een boardcomputer in?Misschien is die van slag,door remmen,niet koppelen ofzo?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:35

het kan natuurlijk toeval zijn. maar als het door de hond komt is het een verzekerings kwestie met de hondeneigenaar. hoop wel dat je gegevens hebt uitgewisseld? misschien meteen even contact opnemen voor je naar de garage gaat? )kun je meteen vragen hoe het gaat)

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:36

Ik zou eerst afwachten wat de garage zegt. Zeggen hun dat het komt door de noodstop dan zou ik zeker de eigenaar van de hond opzoeken en vragen hoe we dit kunnen oplossen.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:37

Als het goed is valt dat onder de wa verzekering van de eigenaren van de hond. Zou dus zeker nog eens contact met hen opnemen en gegevens voor de verzekering vragen.
Laatst bijgewerkt door Naranga op 01-11-13 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 23:37

heidy_wilco schreef:
Oh, wat vervelend zeg! Hier kan je ook echt helemaal niets aan doen.
Ik zou zelf wel de rekening aan de eigenaresse van de hond geven. Een hond hoort gewoon niet los te lopen over de weg, of het nou licht of donker is, of hij nou expres of per ongeluk op de weg beland is. Het is al niet echt goedkoop om wat te laten repareren. Ik zal wel al langs de eigenaresse gaan voordat de rekening komt.

eigenaar (man) de 'zoekende' vrouw is de vrouw welke zocht (ivm met haar bijna aanrijding) maar niet de eigenaar was.

Bah auto's leuk als ze het doen, totdat ze wat hebben. Zoals ik al zei had ik behoorlijk wat geinvesteerd in dat ding om hem technisch tip top te hebben ivm grote afstanden woon-werk. Krijg ik nu weer zo'n rekening.

De hond was echt een superlief beest. Ondanks de hele situatie.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 23:38

suuzepuus schreef:
het kan natuurlijk toeval zijn. maar als het door de hond komt is het een verzekerings kwestie met de hondeneigenaar. hoop wel dat je gegevens hebt uitgewisseld? misschien meteen even contact opnemen voor je naar de garage gaat? )kun je meteen vragen hoe het gaat)

ja kan eigenaar achterhalen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:39

dat zou ik maar snel doen dan.kan geen kwaad en kun jij je verhaal doen. als het allemaal op goede voet verloopt is het gewoon verzekeringswerk. (hond van de buren ook aangereden hier voor het huis, auto zware schade en helaas hond dood.... echt een hele nare situatie, maar allemaal buiten de eigenaar van de hond om )

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 23:41

geerke schreef:
Misschie toch toeval?Zit er een boardcomputer in?Misschien is die van slag,door remmen,niet koppelen ofzo?

geen idee, ben wel heel technisch aangelegd.. maar niet met auto's. Daarvoor ga ik echt naar een goed garage :')

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 23:42

suuzepuus schreef:
dat zou ik maar snel doen dan.kan geen kwaad en kun jij je verhaal doen. als het allemaal op goede voet verloopt is het gewoon verzekeringswerk. (hond van de buren ook aangereden hier voor het huis, auto zware schade en helaas hond dood.... echt een hele nare situatie, maar allemaal buiten de eigenaar van de hond om )

oh das naar... dat zou het geheel erg maken. Gelukkig liep het met deze goed af. ( na zowieso 2 bijna aanrijding en 1 aanrijding zijn de labrador engeltjes op :')

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:43

Zou me straf lijken dat het door de hond komt, vermits de hond niet zo gewond leek.
Dan kan de aanrijding toch niet zo heftig geweest zijn ?
Lijkt me eerder iets door te hard de remmen erin te smijten, toch maar even navragen in de garage.

Zelf hebben we een half jaar geleden een bijna-ongeval gehad met een andere auto die voor ons in reed vanuit een zijweg.
Ik heb toen alles dicht gesmeten om hem te ontwijken.
Daarna heel raar geluid in de auto en niet zuiver rijden.
Bleek in de garage toch iets mis met de remmen en ik had een vlak geremd op de banden door de sliding die we gemaakt hebben. Banden waren dus niet meer helemaal gaaf rond, kostte ons toen een stel nieuwe banden.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 23:45

@ ewona.. heb geen idee heb geen verstand auto's..

Maar uitlijnen, balanceren en nieuwe bandenrekening is echt net een maand geleden betaald. Heb rapport van balanceren etc nog in auto liggen.
Dus denk niet dat er vooraf wat aan mankeerde.

Heb abs..

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:46

Neen, dat bedoel ik ook niet.
Denk net dat er wel iets mis is door het remmen.
Moet je dus wel even laten nakijken.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 23:47

aah oke.. morgen meteen garage.
Hij zal wel denken... Nu alweer terug?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:48

Ik zou de auto na laten kijken, een schade expert kan vaak makkelijk zien of het schade is door aanrijding :j ook alvast de eigenaar Vd hond op de hoogte stellen, dat je hem bij schade aansprakelijk stelt. Wat voor verzekering heb je zelf op je auto? (Wa+ of all-risk? Bv) Dan zou ik het eventueel alvast op je eigen polis melden, dan kunnen zij het later verhalen.

Gelukkig lijkt de hond weinig te hebben!

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:48

Hopelijk valt het mee.
Bij ons was het toch een flinke rekening.
We hebben ook abs, maar was toen toch goed mis.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 23:51

Ewona schreef:
Hopelijk valt het mee.
Bij ons was het toch een flinke rekening.
We hebben ook abs, maar was toen toch goed mis.

-O- |( |( *barst in huilen uit* zucht waarom zijn auto's duur

maar jullie hebben gelijk. Eerst naar garage. Ga zo lekker slapen, kan ik morgen het slechte nieuws in ontvangst nemen :') .
Laatst bijgewerkt door Anomien op 01-11-13 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:53

Sstttt, nog niet huilen ...
Eerst de garagist heel lief aankijken :-)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 23:54

Ewona schreef:
Sstttt, nog niet huilen ...
Eerst de garagist heel lief aankijken :-)

mmm toen ik hem op mijn liefst aankeek met een barst in de ruit.... moest ik nog steeds heel lief betalen. Kreeg overigens wel een lekker bakkie pleur. :Y)

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:56

Maar ook als het door het harde remmen komt kun je de schade toch via de verzekering op de eigenaar van de hond verhalen lijkt mij?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 00:09

oooh laat ik het hopen.. want mijn potje 'auto' heeft de bodem bereikt inmiddels.
Als ik er nooit wat aan laten doen had ik mijzelf nog de schuld kunnen geven. Maar heb er onlangs zoveel aan laten doen.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:30

Ik zou morgenochtend toch als eerste de eigenaren van de hond bellen dat je op de terugweg constateerde dat je auto toch niet zo onbeschadigd was als dat je gisteren in eerste instantie dacht. Hoe eerder zij op de hoogte zijn dat er toch iets mis is hoe duidelijker voor hen dat het dan toch met de aanrijding te maken had.
Dan zou ik daarna naar de garage gaan om de auto te laten checken en zou dan ook een verklaring willen dat het idd door de aanrijding zou kunnen komen . Puur om voor de eigenaren van de hond duidelijkheid te scheppen dat het daardoor komt en dat. Je niet nu een reeds bestaand probleem van je auto op hen probeert te verhalen.
Succes en sterkte met de schrik!