.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:50

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:01

Ik zou zeggen kom een keer een wijntje doen maar je woont een beetje ver weg :Y)

Maar wel heelvervelend voor je, ik kan me voorstellen dat het frustrerend is als je probeert contact te maken en dat mensen je simpelweg negeren. Maar dan moet je maar gewoon denken dat ze dan ook de moeite niet waard zijn, vriendschap komt van twee kanten hè.

Zelf heb ik ook niet veel vrienden, maar ik ben sowieso niet het type dat 10 beste vriendinnen heeft. Ik heb een geweldige schoonzus en fijne familie en collega's, maar daarbuiten heb ik niet veel vrienden (eerder kennissen).

eclair98

Re: Echte vrienden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:04

Ik heb zelf ook niet veel vrienden helaas. Ik ga met iemand om, paar dagen later is diegene BFF (:+) met een ander meisje en dat is me nu 3 keer gebeurd.

Misschien moet je iets erbij zoeken? Scouting of een andere sport? Zo leer je meerdere mensen kennen en misschien maak je zo meer vrienden?

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:24

Ik heb ook niet veel vrienden. Herken wel wat in je verhaal.
Is ook moeilijk.
Inderdaad misschien via sportschool of iets dergelijks proberen mensen te leren kennen.
Weet niet waar je precies woont?
Hier op bokt loopt trouwens ook een topic om mensen te leren kennen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:29

Ken het gevoel en je doet er niks aan.
Moet zeggen ik ben blij dat ik nog sommige mensen heb hier op bokt..
Het is moeilijk en op moment dat je je vrienden nodig hebt laten ze het afweten, noem ze dan ook geen vrienden meer.

Heb je misschien tijd om nog een sport te doen om je tijd te vullen? En daar leer je ook nieuwe mensen kennen en moest je aanspraak willen mijn inbox hier staat voor je open!

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:38

Het gevoel komt me bekent voor, heb helaas teveel tijd gestoken in m'n relatie die geen toekomst had en m'n vrienden een beetje 'verwaarloosd" en als de relatie voorbij is dan sta je er even alleen voor.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:47

TS, wat een vervelend voor je..
Helaas tref je het niet altijd met vrienden, ik heb ook zulke ''vriendinnen'' gehad en ben erg blij dat ik die niet meer heb.
Is sporten wat voor je? Zo kom je vaak in contact met andere mensen.
Het is lastig in je eentje om zomaar op nieuwe mensen af te stappen, logisch :Y) met sport etc. raak je altijd heel makkelijk aan de praat met iemand.
Vind het erg naar om zo'n verhaal te lezen, toen het uitging met mijn vorige vriend heb ik me ook een hele tijd eenzaam gevoel.
:(:)
Je bent welkom om Noord Holland te komen bezoeken hoor! :D

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:56

Ik heb ook ruzie met mijn vriendengroepje en weet ook dat het niet meer goed komt. Is tegenwoordig dus erg leuk op school, vooral in de pauzes! Niet dus. Doe ook ineens, na al die jaren, een keer mijn best op school omdat ik dit jaar wil slagen en weg wil hier. Lekker een opleiding doen waar ik eindelijk mensen ontmoet die dezelfde interesses hebben! :D
Weet ook niet echt tips om nieuwe mensen te ontmoeten, misschien kijken wie er van bokt in je buurt woont?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 21:35

.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:04

Heel herkenbaar dit... Ik ben op dit moment ook nog eens voor m'n scriptie aan 't werk. Wat dus betekent dat ik heel de week zo'n beetje thuis zit (maandagavond heb ik engels cursus en vrijdag van 9 tot 5 een ander vak, maar de rest van de week zit ik thuis). Achter m'n pc, mezelf aan 't proberen te motiveren om iets te doen. Mja echt lekker in m'n vel zit ik niet, dus mezelf motiveren is dan ook lastig. Ben binnen een jaar tijd ook een kilo of 10 aangekomen. Had ik me net voorgenomen om meer te gaan sporten in groepslessen ipv steeds in m'n eentje te gaan hardlopen, verzwik ik m'n enkel...
Via bokt heb ik wel een vriendin leren kennen waar ik 't goed mee kan vinden :) En ook wel een groepje waarmee we zo nu en dan eens afspreken. Maar niet echt iemand waarbij ik dagelijks m'n verhaal kwijt kan ofzo.

Erwin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:45

ik herken me eigenlijk ook wel in jouw verhaal. ik heb ook geen vrienden, en voel me soms ook erg eenzaam. het feit dat je dan leest dat andere mensen wel leuk met elkaar afspreken en leuke dingen doen, frustreerd me dan wel een beetje. als ik aan iemand vraag of ik een keer mee mag naar een wedstrijd of gewoon een keer wat afspreken, is het meestal nee, of mischien, maar bijna nooit eens een keer gewoon ja. en als er wel ja word gezegt, dan hoor je er niks meer van. erg jammer :j

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:56

Herkenbaar.. :wow:

Ik heb altijd wel mensen gehad waarmee ik goed kon opschieten en ook wel wat vrienden maar nu ik niet meer op school zit en werkzoekende ben... voel me soms ook wel eenzaam terwijl ik echt goed tegen alleen zijn kan. Maar ben hele dagen alleen thuis het is dat ik nog thuis woon maar anders... Ik werk alleen af en toe in het weekend maar die mensen ken ik nog niet echt. Af en toe doe ik eens een buitenritje met andere paardenliefhebbers en daar blijft het dan zo'n beetje bij. (krijg zo spijt dat ik dit openbaar zet maar aan de andere kant heb ik er ook wel een keer schijt aan :Y) ) Ik heb echt wel geprobeerd contacten in stand te houden of opnieuw te proberen maar als het alleen maar van mijn kant komt houd het een keer op he..

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:00

Even een berichtje van mij, wat er vast veel 'harder' staat dan ik het bedoel, maar schrijf het toch even.

Relaties en vriendschappen gaan soms stuk, door je eigen of een anders toedoen.

Maar vrienden die weinig interesse tonen of zelfs bewust afstand nemen van jou hebben misschien wel een goede legitieme reden. Kijk iedereen kan bijvoorbeeld in zijn of haar enthousiasme wel eens missen dat een ander juis net een beetje aandacht nodig had. Misschien mis jij die momentjes was vaak terwijl jij jezelf wel behulpzaam omschrijft. Niet banketstaaf bedoeld hoor.

En nee ik vind zeker dat je heel gelukkig kunt zijn met 2 of zelfs 1 goede vriend in plaats van hele hordes (waar iedereen zogenaamd mee gezegend is). Maar daar hoort investeren ook bij.

Nog geen idee waar het misliep? Vraag het gewoon. En sta open voor feedback, hoe hard ook.
En kan best zijn dat er iets heel onschuldigs tussen jullie in staat wat gewoon weg niet besproken wordt! En laat het inwerken zonder meteen te reageren.

Of in geval van een onterechte feedback... gewoon investeren in een gelijke nieuwe vriendschap.

en ja ook ik maak zeker fouten in vriendschappen..we zijn allemaal mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:03

Ook hier, ontzettend herkenbaar. Op momenten dat je je vrienden nodig hebt, is 3kwart ineens niet thuis of kunnen ze amper onthouden wat er ook alweer aan de hand was.
Valt weinig aan te doen, mensen zullen je teleur blijven stellen, maar zie het inderdaad maar zo, zulke mensen zijn je tijd niet waard. Al is dat nu weinig om aan vast te houden natuurlijk.. Wanneer je je wijntour door nederland gaat doen, kom je ook maar hier een wijntje, biertje, of wat je ook drinkt doen!

Ik ben inmiddels een beetje van het koude en kille beleid, maar mensen die geen moeite meer voor mij willen doen, die kunnen het stoppen waar de zon niet schijnt, daar ga ik ook geen moeite meer voor doen.
De afgelopen paar maanden, kreeg ik van alle kanten te horen 'we zijn er voor je, we helpen je, als je wil praten dan ben ik er voor je!' et cetera.

Nou, van die kleine 15 mensen die dat hebben gezegd, spreek ik er nu welgeteld nog 1. De rest heeft alleen tijd wanneer ze zelf in de sh*t zitten en zich ontzettend zielig voelen en dan moet ik maar op komen draven om ze beter te laten voelen, en daar bedank ik inmiddels vriendelijk voor. Die krijgen van mij dan ook geen woord meer. Ik heb ze op facebook en daar houdt het ook wel mee op. Ze kunnen namelijk wel van alles over me banketstaaf, maar iets tegen me zeggen, dat komt er dan niet in.

Ik denk niet zozeer dat je raar bent hoor, en dan nog, iedereen is een beetje raar.
Maar je mag best een beetje kieskeurig worden in wie je wel en niet als 'vriend' ziet, want echt, veel mensen zijn het woord vriend niet eens waard...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:10

.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:57

Ik ken het, heb eigenlijk niemand die ik echt een vriend(in) zou noemen. Heeft meerdere oorzaken en ik heb me heel lang enorm onzeker erover gevoeld, want het zou vast aan mij liggen. Maar weet je, dat is niet zo. Soms heb je gewoon stomme pech. Tref je mensen die je laten vallen zodra er iets gebeurt, of passen de mensen om je omgeving gewoon niet zo goed bij je. Maar dat betekent niet dat jij stom bent of iets verkeerd doet - juist bij vrienden zou je gewoon jezelf moeten kunnen zijn. Niet jezelf gek laten maken dus, er is niks mis met jou. :)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:04

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:05

Ik heb eigenlijk geen echte vrienden.. sinds wij zijn verhuist naar Oostenrijk is het lastig.. Je bent niet opgegroeid met die mensen en wij Nederlanders zijn gewoon anders als hun.. Die meiden hier zijn zowiezo niet zo vriendelijk en waar ik rij staan alleen maar volwassen mensen.. en ja we hebben een bar thuis dus de mensen die wat komen drinken kun je ook niet als je vrienden beschouwen.. dat zijn gewoon klanten al kun je er goed mee opschieten.. Maarja ben er nu wel aan gewend.. Al is het jammer want ik zou ook wel een vriendin willen hebben waar ik alles mee kan delen!
Dus je bent niet de enige!!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:10

Ik ben op mn 16e verhuisd en sindsdien nooit echt meer een hele goede vriendin gehad.de mensen die ik vrienden noem zijn eigenlijk allemaal vrienden die ik via mijn vriend ken, maar niet iemand waarmee ik alleen zou afspreken. Nu ben ik pas weer verhuisd en wonen de mensen die ik een beetje kende weer ver weg. Gelukkig heb ik buiten veel aanspraak met de hond, maar verder is het toch op een bepaalde leeftijd denk ik lastig nieuwe vrienden te vinden. Mijn werk ligt ook niet in de buurt dus die collegas zullen ook echt collegas blijven.

Soms mis ik het...vooral eigenlijk als er bijvoorbeeld met verjaardagen als er dan wel familie van mij komt en die zich afvragen waar mijn vriendinnen zijn. Verder heb ik gelukkig een heel druk bestaan en mis ik de vriendschappen ook niet zo, maar het zou leuk zijn als hier eens een meeting in de buurt zou zijn om wellicht mensen te leren kennen. Toch zie ik bij meetings ook vaak dat er weinig mensen alleen komen en dan brengt dat weer dat het lastig is om je daar tussen te mengen oid. Daarbij ben ik nog niet echt meetings hier tegen gekomen en op een topic daarvoor reageerde bijna niemand. (ik woon niet meer in utrecht voor diegene die me daar weleens gezien hebben bij een meeting)

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:42

Lastig Annett1990, sta je niet op een leuke stal waar leuke mensen staan ?
Waar je lekker mee kunt rijden en eventueel buiten stal eens mee af kan spreken ?

Tja ik moet zeggen dat ik ook geen prijs zou krijgen qua het bijhouden van sociale contacten om heel eerlijk te zijn, maar ik heb wel via de app veel contact met vriendinnen.
Maar we zien elkaar niet wekelijks en dat is eigenlijk geen probleem....we weten dat het goed zit en dat is prima. ( ik zie dat als echte vriendschappen eigenlijk ). Ik weet soms ook niet waar ik de tijd vandaan moet halen om met vriendinnen af te spreken, mijn dagen zijn doorgaans vol, hoe erg ook.

Ik vind het wel kloten om te lezen dat andere mensen zich zo voelen, ik woon net buiten Groningen overigens. Er is overigens een topic met allemaal Groningers die ook vrienden/contacten zoeken. Moet je even zoeken.

Ik zat net even in je profiel te kijken offtopic maar wat knap van je dat je zoveel bent afgevallen zeg.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:45

Als je weet dat je jaarlijks een winterdipje krijgt ... waarom dan in het slachtofferrolletje spelen van die winterdip?

Gewoon weer lachen, het positieve van het leven in zien, naar buiten gaan, hoi zeggen tegen vreemden en wie weet kom je nog nieuwe vrienden tegen (:

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:51

Op elke internet site is tegenwoordig wel een contact topic met meiden die er ook zo voor staan in jou omgeving dus zou zeggen reageer daar eens op of maak een topic voor een meeting of iets dergelijks ;)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:57

Heel veel vrienden verdwijnen helaas.. Ik herken het compleet, maar heb ook zoveel nieuws leren kennen! Ik weet ook dat ik niet veel nodig heb :) Vind het persoonlijk wel jammer, dat ik veel jongens als vrienden heb terwijl ik een meisje meisje ben haha! Maar dat is nou eenmaal zo gegroeid.

Als het je echt dwars zit.. probeer inderdaad de sportschool, kroeg, vrijwilligerswerk, clubs, of gewoon bij je stal! Denk er ook aan dat het moet groeien.. Het komt vanzelf :) Je bent jong en daarom nooit alleen. Jammer dat je idd niet in de buurt woont. Ik sta altijd wel open voor een feestje :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:21

xEmily schreef:
Als je weet dat je jaarlijks een winterdipje krijgt ... waarom dan in het slachtofferrolletje spelen van die winterdip?

Gewoon weer lachen, het positieve van het leven in zien, naar buiten gaan, hoi zeggen tegen vreemden en wie weet kom je nog nieuwe vrienden tegen (:

ik weet dat het lief bedoeld is, maar dat vind ik zo'n dooddoener... Het enige wat helpt is een goede lichtlamp, of lichttherapie, aangezien het een fysiek probleem is. Naar buiten gaan en hoi zeggen verzacht het leed misschien iets... Maar het gaat je niet uit je winterdip helpen..

Verder wel herkenbaar hoor... Nu ik studeer heb je duizend clubjes en verenigingen waar je lid van kan worden, dus nu valt het wel mee.. Maar op de middelbare school was dat niet - en aangezien ik tot mijn 19e op de middelbare zat - :+ Was dat een beetje jammer (en had ook weinig contact met mijn klasgenootjes omdat ik superverlegen was )

Zijn er geen verenigingen waar je lid van kan worden...? Nu ik studeer zijn mijn ogen wel geopend en blijkt dat je daadwerkelijk overal clubjes voor hebt. Van mensen die van boeken-houden-clubjes tot tekenclubjes tot we-verwachten-dat-je-minimaal-3x-in-de-week-met-ons-komt-comazuipen-clubjes :') ... Er is vast wel iets waar je bij kunt aansluiten en anders mss een goede reden om een nieuwe hobby te beginnen?

Bovendien, zeg je dat als iemand een keer okeee. stuurt je al zoiets hebt van 'laat maar...' Daar kan het probleem mss ook wel liggen, want mss was ze wel in een hele drukke bespreking, en wilde ze toch graag tussendoor even reageren maar moest ze het kort houden... Als jij dan meteen denk ' laat maar...' dan heeft zij ook zoiets van laat maar, en dan is de vicieuze cirkel rond...
Vergeet niet dat de meeste mensen wel een vrij normaal tot druk sociaal leven hebben, en dat ze daarom minder open staan voor nieuwe vriendschappen als jij nu doet... Je zult dus wel in een vriendschap moeten investeren (zonder meteen de pleaser uit te hangen, begrijp me niet verkeerd :+ , maar wat meer initiatief nemen kan geen kwaad) wil je laten zien dat je van toegevoegde waarde bent voor iemand...
Mss is het niet realistisch om van anderen te verwachten dat ze meteen iedere dag bij je op de koffie komen ( bij wijze van...) want dat moet ook nog groeien!
Zeg niet dat daar het probleem ligt hoor, maar miss is het iets om over na te denken. :)

Succes :(:) Ik weet hoe rottig het voelt....

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:24

Ik begrijp ook precies wat je bedoeld. Ik ben ook wat vrienden "verloren" en van sommigen vind je het jammer en van anderen is het misschien wel goed.

Maar ook vaak voel ik me best eenzaam. En het is ook niet de bedoeling dat je elke dag bij elkaar moet zijn en elkaar met berichtjes moet bombaderen om vrienden te blijven en zijn maar toch soms mis je net even die speciale iemand. Of zou je graag willen dat een bepaalde vriendschap toch wat "closer" was.

Voor mij was het vroeger al lastig om contact te blijven houden met vrienden want we verhuisden zo vaak, dat je daardoor mensen toch wel uit het oog verliest. En ook al hoeft het niet altijd zo te zijn maar uit het oog is ook vaak wel uit het hart.
Maar ik ben ook bang dat het een beetje aan mijzelf ligt want ik heb het idee dat ik enorm ben veranderd sinds bepaalde recente gebeurtenissen en dat doet geen goed aan mijn emotionele gesteldheid en humeur.
Momenteel weet ik niet zo goed hoe ik uit die cirkel moet komen en kan me voorstellen dat jij dat ook wel hebt.

Maar het probleem is wel dat je het min of meer zelf moet oplossen, je moet zelf proberen om uit die dip of gevoel te komen.
Probeer online wat contacten te leggen en wie weet ontstaat daar nog een goede vriendschap uit.
Ik weet dat er een website is waarbij mensen een soort van uitje of feestje kunnen organiseren en dat andere mensen zich daarbij kunnen aanmelden.
Ook veel gericht op mensen die het leuk vinden om nieuwe contacten te maken.
Helaas weet ik het adres niet maar als je zoekt vind je het wel. Een kennis van mijn vriend heeft hier meerdere malen aan meegedaan en hij vond het altijd super gezellig.