xEmily schreef:Als je weet dat je jaarlijks een winterdipje krijgt ... waarom dan in het slachtofferrolletje spelen van die winterdip?
Gewoon weer lachen, het positieve van het leven in zien, naar buiten gaan, hoi zeggen tegen vreemden en wie weet kom je nog nieuwe vrienden tegen (:
ik weet dat het lief bedoeld is, maar dat vind ik zo'n dooddoener... Het enige wat helpt is een goede lichtlamp, of lichttherapie, aangezien het een fysiek probleem is. Naar buiten gaan en hoi zeggen verzacht het leed misschien iets... Maar het gaat je niet uit je winterdip helpen..
Verder wel herkenbaar hoor... Nu ik studeer heb je duizend clubjes en verenigingen waar je lid van kan worden, dus nu valt het wel mee.. Maar op de middelbare school was dat niet - en aangezien ik tot mijn 19e op de middelbare zat -
Was dat een beetje jammer (en had ook weinig contact met mijn klasgenootjes omdat ik superverlegen was )
Zijn er geen verenigingen waar je lid van kan worden...? Nu ik studeer zijn mijn ogen wel geopend en blijkt dat je daadwerkelijk overal clubjes voor hebt. Van mensen die van boeken-houden-clubjes tot tekenclubjes tot we-verwachten-dat-je-minimaal-3x-in-de-week-met-ons-komt-comazuipen-clubjes
... Er is vast wel iets waar je bij kunt aansluiten en anders mss een goede reden om een nieuwe hobby te beginnen?
Bovendien, zeg je dat als iemand een keer okeee. stuurt je al zoiets hebt van 'laat maar...' Daar kan het probleem mss ook wel liggen, want mss was ze wel in een hele drukke bespreking, en wilde ze toch graag tussendoor even reageren maar moest ze het kort houden... Als jij dan meteen denk ' laat maar...' dan heeft zij ook zoiets van laat maar, en dan is de vicieuze cirkel rond...
Vergeet niet dat de meeste mensen wel een vrij normaal tot druk sociaal leven hebben, en dat ze daarom minder open staan voor nieuwe vriendschappen als jij nu doet... Je zult dus wel in een vriendschap moeten investeren (zonder meteen de pleaser uit te hangen, begrijp me niet verkeerd
, maar wat meer initiatief nemen kan geen kwaad) wil je laten zien dat je van toegevoegde waarde bent voor iemand...
Mss is het niet realistisch om van anderen te verwachten dat ze meteen iedere dag bij je op de koffie komen ( bij wijze van...) want dat moet ook nog groeien!
Zeg niet dat daar het probleem ligt hoor, maar miss is het iets om over na te denken. 
Succes
Ik weet hoe rottig het voelt....