Ervaring Pandjeshuis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

alleirbag

Ervaring Pandjeshuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 05:34

Ik heb een heleboel kleine spulletjes op Marktplaats staan, die samen misschien nog iets leuks opbrengen, maar ook wat antiek, postzegels en munten. Ook vele paren nieuwe schoenen, tweedehands kleding en decoratie. Om je een idee te geven http://www.marktplaats.nl/verkopers/319510.html. Dit is trouwens geen adverteren maar ik wil gewoon een idee geven van wat de boedel in houdt. Nu wil ik niet zo zeer veel geld, ik wil vooral snel geld :j . Nu vroeg ik me af of er hier iemand ervaring heeft met pandjeshuizen in midden Nederland. Je ziet het tegenwoordig veel op televisie en ik dacht dat dat misschien een optie zou zijn om een groot deel kwijt te raken voor een grappig bedrag. Ik hoef niet de hoofdprijs, dat geduld heb ik namelijk niet. Er moet snel geld komen (ik wil met de opruiming geld bij elkaar sprokkelen voor een dierbare die dat even heel hard geld nodig heeft, en vooral heel snel). Wie heeft er evaring met verkopen aan een pandjeshuis en zo ja, aan welke? Hoe was je ervaring? Wat leverde het op? En; nam het pandjeshuis van jouw keuze alles in wat je meenam of moest je met spullen terug omdat het voor hen niet interessant was? Deeel je ervaring en misschien help je me enorm uit de brand!

dejong_wever

Re: Ervaring Pandjeshuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 07:39

Op tv is wel eens zo'n programma, ze zijn volgens mij nogal kritisch. Zo moet alles het doen en heel zijn.
Succes.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 08:03

Hebben jullie in NL een De Slegte? Daar zal je met je boeken misschien meer bereiken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 08:59

Dat programma is wel in Amerika, hé. Dus verwacht niet dat het hier in Nederland precies hetzelfde zal zijn.

Aangezien ze het weer willen verkopen, tenzij je het afhaalt, moet idd alles in goede staat. En ze willen er ook winst opmaken, dus je krijgt er sowieso minder voor.

Boeken zijn nooit veel waard, dus ik vrees dat ze met het overgrote deel van je spullen niks kunnen of willen.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:09

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:22

Sammie schreef:
Dat programma is wel in Amerika, hé. Dus verwacht niet dat het hier in Nederland precies hetzelfde zal zijn.

Aangezien ze het weer willen verkopen, tenzij je het afhaalt, moet idd alles in goede staat. En ze willen er ook winst opmaken, dus je krijgt er sowieso minder voor.

Boeken zijn nooit veel waard, dus ik vrees dat ze met het overgrote deel van je spullen niks kunnen of willen.

ze zijn ook in nederland hoor en daar zijn tegenwoordig ook programma's van :j

ts, verwacht er niet teveel van, de inkoop is erg laag en ze nemen dingen alleen aan als ze er verkoop in zien.
maar goed niet geschoten is altijd mis dus ik zou zeggen neem je spulletjes mee en ga kijken, is het niks neem je het weer mee terug ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 10:04

Ik weet wel dat er soort van pandjeshuis in Nederland zijn, maar dat moet je natuurlijk niet gaan vergelijken met wat je op de tv ziet aan Amerikaanse pandjeshuis :)

Het zijn voornl. boeken. Daar geven ze geen drol voor en het melkpotje zou interessant kunnen zijn als het een bijzondere uitgave is. Als ik alle prijzen bij elkaar optel heb je het over nog geen 50 euro. Naast die schermen dan.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:29

ik had het absoluut niet over amerika!!!

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:46

Ik raad je used products aan. Zij zien die heel Nederland en dan weet je zeker dat je niet te maken hebt met louche bedrijven.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:47

^^Mijn reactie was helemaal niet op jouw post, maar dan nog .. vanwaar al die paniek en uitroeptekens? Als je het idee hebt verkeerd begrepen te zijn, kan dat ook op een manier gebracht worden die nietzo paniekeriger overkomt ;)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:52

Ik ben 2 maand terug naar de pandjeshuizen in Groningen geweest.

Met 2 digitale camera's 5 mp(canon) en 7 mp(Fujifilm). Beide in de doos, snoertjes software alles aanwezig.

De 1e wou ze niet hebben.
De 2e wou mij 5 euro geven voor beide camera's...

Bij polare krijg je ook vrijwel niks. Stond bij infobalie te wachten, en vrouw voor mij had hele stapel prachtige (foto) boeken. Boeken die nieuw wel 50/60 euro kosten.
Voor de hele stapel kreeg ze wel 16,50.

Voor postzegels en munten moet je niet bij een pandjeshuis zijn.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:55

Ik ben 1 keer bij een Used Products geweest, had een klein beetje oud goud en een gloednieuw horloge met een nieuwwaarde van 100 euro. Het oude goud wilden ze wel hebben, had er meer voor kunnen krijgen maar het verschil zou niet super groot zijn omdat ik maar heel weinig had. Het horloge wilden ze niet omdat er geen doosje bij zat. Ik had wel het bonnetje bij want ze doen wel heel voorzichtig dat het geen gestolen spullen zijn. Ze documenteren ook alles aan de hand van je identiteitsbewijs.

Denk dat je op marktplaats de grootste kans hebt want een kraam huren op een rommelmarkt zal ook niet heel veel opbrengen denk ik zo.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 16:33

Ik ben welleens naar used products gegaan met een samsung telefoon van 3 weken oud, nog helemaal perfect. Met internet etc. Erop. Daar wouden ze 12 euro voor geven, nieuwprijs was 150. En er lag een oude nokia in de vitrine voor 80 euro
Ik ben gelijk weggegaan.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:42

Bij used products kijken ze ook of jouw product op marktplaatst staat en wat daar ongeveer gevraagd wordt. Daar gaan ze hoe dan ook onder zitten. Want ze moeten er winst op kunnen maken.