Ik moet volgende maand geopereerd worden. Doordat ik dit ontzettend eng vind, is er door alle spanning en stress hier omheen nogal wat kilo's vanaf gegaan. Inmiddels zit ik onder de 48 kilo en de 47.0 komt iets te dicht in beeld nu.
Om een beetje goed te kunnen herstellen van de operatie dalijk, is het wel wijs en prettig als ik nu nog in een rap tempo wat kilo's erbij ga krijgen. Ik weet dat 20 kilo in een maand geen doen is en ook verre van gezond is, maar ik wil toch proberen om in enkele weken 1 of 2 kilo aan te komen op zijn minst.
We hebben inmiddels al van die shakes besteld op aanraden van een vriend van m'n vriend, deze komen vandaag aan en ga ik vandaag bij iedere maaltijd naar binnen werken.
Maar wat zijn, qua eten (ontbijt, lunch, avondeten) nou echt 'dikmakers' of 'aanzetters'?
Ik ben geen extreem grote eter dus 3 borden naar binnen werken met het avondeten word wat lastig, ik zit behoorlijk snel vol. En om het makkelijker te maken, ben ik ook nog eens een ontzettend moeilijke eter.
Junkfood heeft vrij weinig nut.. Ik heb heel veel MacDonalds en Burger King op de laatste tijd (laat van stal.. Oh we komen langs de mac.. hopp.. Nog patatje erbij.. et cetera) maar dat haalt dus ook helemaal niks uit..
Dus wie heeft er ervaring met snel(ler) aankomen of kan advies geven over wat nou goed aanzet? Ik eet al 's morgens , tussen de middag en 's avonds en tussendoor snack ik ook nog, maar ik ben inmiddels wel even kwijt wat ik nog kan proberen. Al blijf ik maar op dit gewicht, is het nog niet ideaal maar is het in ieder geval iets, als ik maar niet meer afval. Maar misschien heeft iemand hier de ultieme dikmaker en dan ga ik alleen nog maar daarop leven..
Er is al meerdere keren bloed geprikt en daar ben ik allemaal helemaal in orde dus het is niet dat m'n lichaam verder ongezond is of dat iets niet goed werkt.. Want alles werkt verder wat dat aan gaat keurig.. Dus het eind is even zoek. In het ziekenhuis gaf de verpleging aan; eet alleen wat je lekker eet, en eet dat dus maar even ruim voldoende en straks in het ziekenhuis mag er ook 'eigen eten' meegenomen en gegeten worden.. Maarja.. Wat eet je dan om aan te komen en op gewicht te blijven?
Hele bus met van die choco poeder hier dus dat gaat wel lekker 

)
Welke cruesli eet je? Zoek er een met bijvoorbeeld veel rozijnen. Havermout is ook een goede als ontbijt.