even snel jullie hulp gevraagd want ik hoor echt verschillende meningen hierover

al sinds mijn 13e doe ik regelmatig modellenwerk, voor mij gaat dit altijd op contract en heb ik altijd mijn moeder meegenomen naar de fotoshoots. dit was ook nooit een enkel probleem geweest.
nu ben ik lid van verschillende sites zoals modellenspot,gothicmodels, dutchheaven en dat soort sites.
nu werd ik vorige week benaderd door ene Marinka Edelman ze beweerde een studente te zijn van 25 jaar oud die een webshop wou starten met badmode en lingerie en vroeg of ik model wilde staan. naja ik gelijk enthousiast want dat was wel wat voor mij. in de mail erna beweerde ze dat deze klus zo'n 1200 euro verdiende, omdat ik het niet vertrouwde omdat het wel erg veel geld is, heb ik doorgevraagd hoe het te werk gaat. zo vertelde ze me dat het op een contract ging via een jurist en dat ik gewoon iemand mee kon nemen. daarbij vroeg ze gelijk of ik al lingerie fotos had om te bekijken voor hun zodat ze mijn figuur konden zien ( maten wilden ze niet weten, want maten zeggen niks volgens haar ) naja ik dus wat oude fotos gestuurt van eerdere lingerie fotoshoot die ik had gehad. echter bleef ze meer en meer vragen. waarop ik vriendelijk gezegd heb dat alles te vinden is op mijn portfolio site. ik begon het al steeds minder te vertrouwen maar wilde wat meer weten ( ook zodat als het nep is ik mensen hiervoor kan behoeden)
ze vroeg of ik nog meer meiden kennen , en dan vooral jongere meiden ( onder de 18 jaar lingerie shoots is illegaal?) als dat zou lukken zou ik natuurlijk bonussen krijgen! en of ik ook de sexy lijn wil doen ( de fetishwear,, corsetten, lak latex etc) ik maar gereageerd dat ik daar wel intresse inhad in de hoop nog meer bewijs te verzamelen.
en daar kwam het dan hoor, het berichtje dat zei : kunnen we anders nu even snel een online casting doen via Skype.
ik heb vriendelijk gereageerd dat dit niet de gang van zaken is en dat ik een melding zou maken bij de politie, geen reactie meer gehad en alle advertenties zijn verwijderd van hun op internet.
ik heb geluk dat ik hier altijd voor behoed ben en niet zodanig onzeker om hier op in te gaan. maar ik vraag me af hoeveel meiden dit wel doen? en wat er verder met ze gebeurd? blijft het bij chanteren? of worden e daadwerkelijk uitgenodigd voor een shoot ? hoeveel meiden zijn al slachtoffer?
hierom mijn grootste vraag is het wel of niet overdreven om iedergeval een melding te maken bij de politie ? ik zelf denk dat ik meidenn hier wel mee kan helpen.de een die vind het een goed idee terwijl een ander zegt dat ze nog niks gedaan hebben en dus totaal geen zin heeft.
wat denken julie?