melding maken bij politie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Team_Sublime

melding maken bij politie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 12:09

hallo,

even snel jullie hulp gevraagd want ik hoor echt verschillende meningen hierover :)

al sinds mijn 13e doe ik regelmatig modellenwerk, voor mij gaat dit altijd op contract en heb ik altijd mijn moeder meegenomen naar de fotoshoots. dit was ook nooit een enkel probleem geweest.
nu ben ik lid van verschillende sites zoals modellenspot,gothicmodels, dutchheaven en dat soort sites.

nu werd ik vorige week benaderd door ene Marinka Edelman ze beweerde een studente te zijn van 25 jaar oud die een webshop wou starten met badmode en lingerie en vroeg of ik model wilde staan. naja ik gelijk enthousiast want dat was wel wat voor mij. in de mail erna beweerde ze dat deze klus zo'n 1200 euro verdiende, omdat ik het niet vertrouwde omdat het wel erg veel geld is, heb ik doorgevraagd hoe het te werk gaat. zo vertelde ze me dat het op een contract ging via een jurist en dat ik gewoon iemand mee kon nemen. daarbij vroeg ze gelijk of ik al lingerie fotos had om te bekijken voor hun zodat ze mijn figuur konden zien ( maten wilden ze niet weten, want maten zeggen niks volgens haar ) naja ik dus wat oude fotos gestuurt van eerdere lingerie fotoshoot die ik had gehad. echter bleef ze meer en meer vragen. waarop ik vriendelijk gezegd heb dat alles te vinden is op mijn portfolio site. ik begon het al steeds minder te vertrouwen maar wilde wat meer weten ( ook zodat als het nep is ik mensen hiervoor kan behoeden)
ze vroeg of ik nog meer meiden kennen , en dan vooral jongere meiden ( onder de 18 jaar lingerie shoots is illegaal?) als dat zou lukken zou ik natuurlijk bonussen krijgen! en of ik ook de sexy lijn wil doen ( de fetishwear,, corsetten, lak latex etc) ik maar gereageerd dat ik daar wel intresse inhad in de hoop nog meer bewijs te verzamelen.

en daar kwam het dan hoor, het berichtje dat zei : kunnen we anders nu even snel een online casting doen via Skype.

ik heb vriendelijk gereageerd dat dit niet de gang van zaken is en dat ik een melding zou maken bij de politie, geen reactie meer gehad en alle advertenties zijn verwijderd van hun op internet.

ik heb geluk dat ik hier altijd voor behoed ben en niet zodanig onzeker om hier op in te gaan. maar ik vraag me af hoeveel meiden dit wel doen? en wat er verder met ze gebeurd? blijft het bij chanteren? of worden e daadwerkelijk uitgenodigd voor een shoot ? hoeveel meiden zijn al slachtoffer?

hierom mijn grootste vraag is het wel of niet overdreven om iedergeval een melding te maken bij de politie ? ik zelf denk dat ik meidenn hier wel mee kan helpen.de een die vind het een goed idee terwijl een ander zegt dat ze nog niks gedaan hebben en dus totaal geen zin heeft.

wat denken julie?

Storm

Re: melding maken bij politie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:12

Zeker een melding maken bij de politie!
Neem zo veel mogelijk gegevens mee van deze 'dame'.
Heel goed dat je zelf zo oplettend bent geweest en nattigheid voelde!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:13

Melding maken kan altijd, zodat de politie het ook in de gaten gaat houden. Zoveel mogelijk bewijs meenemen en je hebt goed gehandelt!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:13

Ik zou zeker een melding maken! Al was het maar voor de zekerheid. Je weet niet wat er allemaal al gebeurd is en/of wat er nog gaat gebeuren. Jij kunt verschil maken :)

Ik vind het trouwens goed van je dat je zo gehandeld hebt. Topper!

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:15

Ik zou er ook een melding van maken. Stel dat er nou meer van dit soort meldingen komen, dan kunnen ze er iets mee. Als niemand dit soort dingen meldt dan blijft het ook in de schaduw doorgaan.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:16

Ik zeg: zie bovenstaande reacties! :j
Zeker melding maken: je weet nooit wat jij hiermee voor anderen kan voorkomen.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:17

Zeker melding maken. Met de puzzelstukjes aan (computer)informatie kunnen ze zo iemand in de gaten houden.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 12:25

politie zit hier tot 12 uu :) ik eet mijn eten op en dan ga ik er gelijk heen :)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:26

Goedzo!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:32

Helemaal eens met bovenstaande reacties!!
Ben heel erg benieuwd of ze misschien al meerdere meldingen hebben gehad?!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:33

Ja melden. Misschien klopt het wel maar het kan ook zomaar een foute enge pedo zijn. Gewoon het zekere voor het onzekere nemen.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:42

Heel verstandig van je dat je het gaat melden! Top! :j

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 12:49

In de wachtkamer. Best wel beetje zenuwachtig haha

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:50

Niet nodig hoor! Succes.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:50

Succes :)

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 13:15

zojuist terug van de politie ! ik heb het hele verhaal verteld, de mailtjes laten lezen en doorgestuurd naar de politie. daar gaat hij naar afdeling zeden en die gaan uitzoeken wie die marinka edelman is en of er meerdere meldingen zijn over haar.

heb mijn telefoonnummer moeten geven voor het geval ze meer moeten weten en mij op de hoogte te houden van de zaak.

de politie was er in iedergeval zeer blij mee dat ik kwam :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:18

Top gedaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:18

Goed gehandeld zeg, top!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:39

Top! Goed gedaan!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:52

Hele slimme zet :j Ook al hebben ze nog nooit van haar gehoord, en blijkt het allemaal goed te zitten, het blijft altijd een beetje werk 'op het randje.' Goed dat jij zo verstandig bent om verder te kijken dan je neus lang is, wie weet bespaar je daar andere meiden een hoop ellende mee!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:02

Goed gedaan meid!

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:16

Goed gedaan!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:34

Tamara schreef:
Hele slimme zet :j Ook al hebben ze nog nooit van haar gehoord, en blijkt het allemaal goed te zitten, het blijft altijd een beetje werk 'op het randje.' Goed dat jij zo verstandig bent om verder te kijken dan je neus lang is, wie weet bespaar je daar andere meiden een hoop ellende mee!

Helemaal mee eens! :j

Een Skype casting...
Tja, ik zit niet in dat wereldje, maar het klinkt mij (te) vreemd in de oren.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 13:55

tot nu toe alle jaren dat ik wel eens modellen werk doe heb ik castings gehad op locaties, door proffessionele fotografen. met skype kunnen ze sowieso al door slecht kwaliteit bijna niks zien en er is niks proffesioneels aan.

en dan natuurlijk heb je alle horror verhalend ie je hoort over dat meisjes er in trappen en vervolgens met van alles gechanteerd worden..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:59

Wat fijn dat je aangifte hebt gedaan! Sommige meisjes denken hier niet overna en duiken er met alle overgave in!