Deze vrouw (Belg trouwens, voor het geval dit verschil maakt) heeft een bestelling gedaan via internet voor afslankpillen tegen een gereduceerd tarief. Het is een beetje onduidelijk of het bedrijf (Try-Health-C-P) nou Deens of Cypriotisch is (en de helpdesk zit op de Filippijnen
)De bestelling is met Visakaart betaald.
De klant was op zich best tevreden met de afhandeling van de bestelling maar.... (jullie voelen hem aankomen
)...Na drie weken volgt er weer een pakketje maar nu natuurlijk tegen voltarief (behoorlijk bedrag voor groenekoffiecapsules!) en afgeboekt weer via de Visakaart. Het is duidelijk: het is zo'n 'abonnement'.
Ik heb ondertussen de algemene voorwaarden voor haar opgezocht en die staan hier:
https://www.try-health-c-p.com/terms-and-conditions/
Ze had dus binnen 14 dagen moeten afmelden.
Ondertussen heeft de vrouw de Visakaart laten blokkeren en een nieuwe geregeld via Visa. Verdere betalingen gaan er dus niet meer vanaf.
Nou belde ze mij er vandaag over maar er staat mij iets van bij dat dergelijke automatisch voortlopende afnemingen sinds 2013 niet meer toegestaan zijn. Maar ik weet er het fijne niet van, geldt dat ook voor internationale internetbestellingen? Als het goed is is ze er verder vanaf maar kan ze dat eerder afgeboekte geld nog terug krijgen?
Ik hoop dat iemand er iets over kan zeggen.
Maar dat heeft ze niet gedaan dus?
)