Hallo bokkers,
Vorig jaar (2012) heb ik mijn HAVO diploma gehaald. Daarna heb ik een tussenjaar genomen omdat ik geen idee had wat ik wilde doen (was ook geen begeleiding vanuit school voor studiekeuze) en ben ik toevallig bij een erg leuk bedrijf terecht gekomen. Het idee was om een jaar flink te werken en daarna weer fulltime naar school te gaan. Mijn leuke tijdelijke bijbaan is inmiddels een serieuze fulltime baan geworden en ik heb het hier erg naar mijn zin. Daarbij kan ik wegens een vervelende persoonlijke situatie de inkomsten van deze baan niet meer missen. Toch vind ik het heel erg belangrijk om door te leren vooral omdat ik nu alleen een HAVO diploma heb, en ik denk dat alleen daarmee het toch lastig word mocht ik ooit een andere baan zoeken op het niveau waar ik nu op werk.
Mijn vraag is wat nou mijn mogelijkheden zijn, door het gebrek aan begeleiding en advies vanuit school heb ik echt geen idee wat de opties zijn. Een thuis studie leek mij goed te doen maar ik weet niet hoe bedrijven daar tegen aan kijken. Bovendien zag ik toen ik zocht op HBO thuisstudie dat bij bijvoorbeeld de NCOI je geen volledig HBO diploma haalt? Zijn er ook scholen waar je 'gewoon' in deeltijd je HBO diploma kan halen?
Ik werk op dit moment 40 uur maar wel op gunstige tijden (begin om 7 uur waardoor ik vroeg klaar ben) en ik kan eventueel een dag minder gaan werken. Ik was altijd erg geintereseerd in rechten, MER en bij de NCOI leek de opleiding Office management mij erg leuk (helaas is dat dus geen volledige HBO), maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken.
Hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden. Ervaringen zijn ook welkom!