Steeds meer begin ik te dubben over wat ik wil studeren.. Vanaf de middelbare school wil ik al erg graag Rechten studeren. Ik kom van het VMBO en heb daarom eerst de opleiding Juridisch Medewerker (niveau 4) gevolgd. Met de intentie om Rechten te studeren. Dit jaar ben ik daar voor geslaagd, en heb besloten om eerst een tussenjaar te doen.
Ik heb Recht altijd al heel intressant gevonden. Vooral het 'puzzelstukje oplossen'. Maar ik kreeg tijdens mijn opleiding ook een deel P&O en dat lag mij eigenlijk ook wel goed. Daarna heb ik een jaar stage gelopen op een W&S afdeling. Dat vond ik leuk, voor nu, maar niet voor de rest van m'n leven. En dat had ik eigenlijk met de hele afdeling. Ik vond het leuk, voor nu..
Als ik HRM zou gaan studeren lijkt mij de begeleidende kant leuk. Mensen helpen, ontwikkelen, sturen en ondersteunen in het vinden van een baan. En als ik Rechten zou gaan studeren wil ik voor strafrecht gaan, en dan ook doorstuderen voor een Master. Of voor Persoon en Familie recht, en dan richting het mediation.
Ik weet het even niet meer..
De ene dag denk ik; ik ga HRM studeren! En de andere dag denk ik weer; nee ik wil eigenlijk Rechten doen.. In november ga ik 3 opendagen bezoeken, en veel info inwinnen en dan hoop ik toch echt dat ik een besluit kan maken..
Ik had verwacht dat ik het wel interessant zou vinden, maar zo boeiend als ik het nu vind had ik ook weer niet verwacht haha. Ik zit ook in Tilburg overigens
. Waar ik wel een beetje meezit is dat ik van het VMBO kom, en misschien daarom meer tijd en moeite in school moet steken dan een gemiddelde HBO'er. MBO ging mij vrij makkelijk af, en ik leer ook best makkelijk. Maar MBO is natuurlijk niks vergeleken met wat je op het HBO krijgt.