Volleybal les

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

420BlazeIt

Volleybal les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 16:24

Heej.
Voor LO moet ik een les Volleybal geven ...
Alleen ... ja ik weet dus niks van Volleybal en ben er ook zeer slecht in.

Kunnen jullie mij misschien ideetjes geven, qua oefeningen enz.? Ik moet 50 minuten gaan vullen.

Ik ben al aan het googelen enz. (:

Caelum

Re: Volleybal les

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:30

Zeggen dat volleyballers een zeer goede opwarming nodig hebben en een kwartier over opwarmingsoefeningen en rekken doen.
Dan uitleg geven over hoe je moet opslaan,
leerlingen in duo's verdelen de ene helft aan de ene kant van het net en de andere aan de andere kant. Dan 10x laten overspelen zonder de bal te laten vallen ofzo en de laatste 20 minuten wedstrijdje 5 tegen 5 ( Of wat normaal is bij volleybal )
De rest zit langs de kant mee te kijken, bij een bepaald aantal punten gaat de verliezer eruit en komen 5 nieuwe mensen in het veld en zo doorgaan tot het einde. :)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:30

Ik zou gewoon beginnen met bovenhands overspelen met tweetallen (als opwarmertje), daarna zou ik smashen oefenen. Dan gaat er 1 iemand bij het net staan (in het midden van het net). Andere staat bij de achterlijn (in de hoek) en speelt de bal naar degene in het midden, die speelt weer de bal opzij (zonder te vangen uiteraard) en degene bij de achterlijn loopt dan richting het net om de bal over het net te smashen/spelen.
Daarna zou ik gewoon partijtje (met doordraaien) of toernooitje doen.

Zou het dus gewoon bij de basis dingen houden die je in de les normaal ook krijgt.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:32

Dat is nou juist jouw opdracht, TS, om een volleybal les te bedenken.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 19:44

1234 schreef:
Dat is nou juist jouw opdracht, TS, om een volleybal les te bedenken.

Haha ja, laat het maar is net zo is zijn dat Volleybal mijn slechtste balspel is waar ik het minst van af weet :')

-
Maarre, ik heb wat bedacht.

Warming up wordt bovenhands overspelen in drietallen (=rennen), en ook nog de draai-voor-een-net oefening (alleen nog ff kijken of we dat ook met drie mensen kunnen doen) (= dat wat denise bedoeld haha, bedankt!)

Het aanlerende gedeelte wil ik serveren laten zijn. Weet alleen niet meer hoe je bovenhands moet serveren dus dat nog ff opzoeken.

En dan als afsluiter wedstrijdjes idd ^^

Zou dit voldoende zijn? Zijn er misschien nog mensjes met aanvullingen?

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:46

Lijkt me ruim voldoende voor 50 minuten :j
Over het serveren zou ik eerder aan je docent vragen.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:41

Als je het serveren moet behandelen zou ik niet bovenhands willen aanleren, velen hebben hier na meerdere jaren training nog steeds moeite mee.

Ik zou dan eerder 2 pionnen in de hoeken van het achterveld zetten en zorgen dat ze daar op mikken met de onderhandse service, moeilijk zat!

xx_Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:51

als warming up zou ik het warmlopen en de daarbij behorende oefeningen niet vergeten voordat je begint met overspelen in 3 tallen.. Voor 50 minuten lijkt me alleen serveren een beetje saai. Na 15 minuten heeft iedereen dat wel een beetje gezien, en met alleen bovenhands opslag kom je niet heel ver als je verder de basis van het spel niet behandeld hebt. Begin met bovenhands, onderhands, passen en sluit af met een competitievorm! succes.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:51

Aangezien dit huiswerktopic niet aan de regels voldoet hier dan ook eenslotje.