het treinen-klaagtopic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

het treinen-klaagtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 01:03

Heey bokkers!

Ik dacht nog geen onderwerp hierover gezien te hebben.
Maar soms is het wel fijn om over NS/Arriva te klagen!
-treinen rijden niet -> keilang vertraging..
En dat vooral in de middag, zodat je lekker laat thuis bent!

-Aangepaste dienstregelingen..
Hier int weekend en veel vakanties de treinen 10 minuten eerder.. Handig! Ze rijden hier maar 1x int uur XD

-En natuurlijk niet te vergeten... Treinen die door vertraging stations overslaan..
Wat hier het nut van is? XD

Reis jij met de trein?
Enjoy this group! Vooral leuk omdat de winter in aantocht is!
Hopelijk veel vertragingen aant begin van de dag! Extra vrije daagjes!

Xx

Sani

Re: het treinen-klaagtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 01:13

Er was in het verleden wel een treinropic.
Niet in staat om die nu op te zoeken.

Ik ben inmiddels niet zo ergerig meer, als ik maar thuis kom. (Zit nu in trein naar huis met vertraging van 15min)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 01:17

Nu nog in de trein? *slaap* haha

ik was een keer tot t laatste uur op school.. Late trein, rijdt ie niet!

En nog leuker.. Elke dag 45 minuten op die trein wachten..

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 01:19

Zit met een toetsweek vanaf morgen. Uit voorzorg plan ik mijn aankomst anderhalf uur eerder. := Je weet maar nooit met ns icm harde wind en bladeren.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 01:21

Naar huis vanaf een concert van Passenger in de HMH haha. Helaas woon ik aan de andere kant van het land :')

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 01:22

Anoniem

Anderhalf uur? Wow! Das wel vroeg genoeg denk XD
Altijd leuk ns.. Vertraging bij 1 sneeuwvlokje XD

In Noorwegen zal de NS een soort fira zijn denk XD

NienkeV1994

_Denise_ schreef:
Zit met een toetsweek vanaf morgen. Uit voorzorg plan ik mijn aankomst anderhalf uur eerder. := Je weet maar nooit met ns icm harde wind en bladeren.

Ja ik heb ook tentamens morgen :\

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 01:23

O, deze topics zijn wel leuk. Ik ga volgen!
Zullen morgenochtend vast genoeg mensen zijn die wat te klagen hebben over de NS en/of Arriva ivm de storm die eraan komt. Ik hoop hier morgen ook wat te posten, al vind ik het morgenochtend niet zo erg om vertraging te hebben :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 01:23

Sandra schreef:
Naar huis vanaf een concert van Passenger in de HMH haha. Helaas woon ik aan de andere kant van het land :')

Passenger? <3 wast leuk? :3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 01:24

BenteMaxime schreef:
O, deze topics zijn wel leuk. Ik ga volgen!
Zullen morgenochtend vast genoeg mensen zijn die wat te klagen hebben over de NS en/of Arriva ivm de storm die eraan komt. Ik hoop hier morgen ook wat te posten, al vind ik het morgenochtend niet zo erg om vertraging te hebben :Y)

Ook school? :3
In de winter wordt dit ook leuk joh XD

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 01:25

Ja, ook school ja. Maar moet morgenochtend mesten op school dus zou het totaal geen probleem vinden. Maar ik denk dat ik dan morgen wel weer kan klagen dat er een keer geen vertraging is op het moment dat ik het dus gewoon keihard nodig heb -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 01:28

Mmm.. Das vaak minder XD
Ik heb ooit een keer de helft van een toets gemaakt doordat de trein vertraging heeft, das leuk XD
Mestenn? Is een mamege een school dan? :p :p

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 01:38

Wat ben ik blij dat ik met de metro deze problemen niet heb. Ik vind het nog het ergste dat ze stations overslaan... :')

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 01:41

Ik die opleiding paardenhouderij (helaas) dus daar hoort mesten ook bij

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 01:42

En dat op de vroege maandagochtend.. Balen. :(

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 01:43

Vrijdagavond was zijn schoonzusje onderweg naar ons toe, op station amersfoort stapt ze op de laatste trein naar zwolle. Ze zit in die trein, kijkt nog eens om zich heen en ziet ineens deventer staan dus gaat vragen hoe dat zit, 'sorry mevrouw, dat is op het laatste moment nog veranderd'.
Jammer dan, trein was al onderweg en vanaf deventer kon ze nog wel naar zwolle komen (na een half uur wachten en nog eens 20 minuten vertraging) maar vanaf daar dus niet meer verder.
Jeej, hebben we haar middenin de nacht dus op moeten halen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 01:44

BenteMaxime schreef:
Ik die opleiding paardenhouderij (helaas) dus daar hoort mesten ook bij

Hoezo helaas, je hebt toch zelf voor die opleiding gekozen?

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 01:44

En helaas dinsdag ook! Heb al 2 ochtenden gejad waarvan ik de eerste in bed ben blijven liggen omdat ik geen zin had :+. Dus laten we hopen dat ik vertraging heb. Maar dat heb ik nooit op 't moment dat ik t nodig heb :')

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 01:47

BenteMaxime schreef:
En helaas dinsdag ook! Heb al 2 ochtenden gejad waarvan ik de eerste in bed ben blijven liggen omdat ik geen zin had :+. Dus laten we hopen dat ik vertraging heb. Maar dat heb ik nooit op 't moment dat ik t nodig heb :')

Ik zal voor je duimen. :')

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 01:52

Bedankt! :')
Je hoort morgen wel of t gewerkt heeft :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 01:54

Eigenlijk heb ik zelden vertraging, maar vandaag was het dan toch eens raak. Naast het feit dat ze tussen utrecht en driebergen-zeist aan het spoor bezig waren met geplande werkzaamheden (tja, moet ook gebeuren), vertrok de trein vanaf rotterdam centraal ook 10 minuten later en uiteindelijk kwamen we met ruim een kwartier vertraging aan op Amersfoort zodat ik met cavia's en al moest rennen om nog net mijn aansluiting te halen. Want de volgende trein gaat pas weer over een half uur. En aangezien de bus aan het begin van mijn reis ook al vertraging had, waardoor ik de metro mistte naar de trein die wel op tijd vertrok, had ik naast de toch al een half uur vertraging, er gezellig nog een half uurtje extra bij.

Mijn broertje was gisteren nog veel erger. Normaal reist hij er, als alles goed gaat, zo'n 6 uur over. Nu was hij al ruim een uur dichterbij doordat hij bij mijn broer was blijven slapen (scheelt zo'n 5 kwartier echt), toch heeft hij er 9 uur over gedaan.

Maar voor de rest ben ik eigenlijk wel heel tevreden. Mijn treinen zijn zelden meer dan een paar minuten vertraagd en ze vertrekken meestal van het juiste perron (maar goed, ik kijk gewoon altijd op de borden. Kleine moeite, groot gemak).

Vorig jaar met de sneeuw heb ik er trouwens ook mee gereisd, toen met die kamervragen. Uiteindelijk hebben de treinen ruim 36 uur niet volgens winterdienstregeling kunnen rijden. En daarvan viel of alles of grotendeels het in het weekend (van vrijdag 12.00 tot zondagochtend of van zaterdag 12.00 tot maandagochtend). Ik had blijkbaar 1 van de laatste treinen die nog reed toen, wel met 45 minuten vertraging (van Utrecht naar Rotterdam) maar hij reed wel.
Wat ik van die periode nog het meeste herinnerde was dat er op straat veel geroepen werd van: Ja, in Zwitserland kunnen de treinen wel met sneeuw rijden! Maar toevallig reden de treinen in zwitserland ook niet doordat er een grotere hoeveelheid sneeuw dan verwacht was gevallen.

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 01:59

Reis nu niet meer met de trein, maar kan er een boek over schrijven :+ ik had echt altijd pech :')

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 02:13

Ik zit er ook al over te denken om een blog te beginnen over treinreizen. :+ Maar ik heb het geduld en het talent ervoor niet. :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 02:19

Ik had vandaag met de trein van Almere naar Leeuwarden gemoeten, wat rechtstreeks een uur en 51 minuten oid is. Echter door spoorwerkzaamheden dat ik in Steenwijk uit moeten stappen, de bus naar Heerenveen pakken en daar weer op de trein naar Leeuwarden. Zou in totaal 2:23 onderweg zijn geweest. Gelukkig wilde mijn lieve papa me wel even met de auto brengen <3