Nog steeds niet helemaal over ex heen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Soraya10

Nog steeds niet helemaal over ex heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 22:26

Hoi,

Misschien al een topic hierover dan graag een slotje, maar goed waar ik mee zit is het volgende...
Ik heb een leuk leven, leuke vrienden en familie, werk tussen de paarden, rijd paar keer per week, heb een super geweldig dochtertje en een leuke flat.
Dus op alle gebieden gaat het goed behalve 1 en dat is op liefdes vlak.
De vader van mijn kind heeft na 10 weken zwangerschap het bijltje erbij neergegooid.
Ik heb hem nooit helemaal los kunnen laten en als ik al probeer open te staan voor een nieuwe liefde dan word ik dus eigenlijk weer terug geworpen op mijn gevoelens voor mijn ex die blijkbaar onvoorwaardelijk blijken te zijn.
Hij zit in mijn systeem.
Nee, hij was geen kladloper, maar een man met een goede baan, waarmee ik voor mijn relatie zo een 10 jaar vriendschap had, veel mee kon lachen en huilen en doordat het al wat stroef liep ff in onze relatie en een ongeplande zwangerschap nog erover heen is alles op scherp komen te staan.
Ik heb nooit allimentatie gevraagd en hem lang met rust gelaten(wel de geboorte laten weten)
Wij hebben hele leuke, mooi en gezellige tijden gekent.
Ondertussen woont en werkt hij weer in buitenland.
Eerst wou hij niets van mij weten en nu heeft hij mij toegevoegd op Skype.
Heb tijdje terug wel geprobeerd (normaal) contact met hem te leggen ook ivm mijn dochtertje, maar daar reageert hij dan weer niet op.
Het is niet levens beheersend, maar mis hem nog elke dag en zou het niet erg vinden als hij terug in mijn leven kwam ook al is het alleen voor mij dochtertje.

Hebben meer mensen dit ''probleem'' of iets dergelijks en wat zou ik eventueel nog kunnen doen?
Thx voor lezen! :)

Anoniem

Re: Nog steeds niet helemaal over ex heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 22:44

Ik denk he, dat het je eerder dwarszit omdat je het niet af kunt sluiten. Dat je geen echt antwoord hebt op waarom hij het niet meer zag zitten. Kan dat?
Misschien kan je er, als dit zo is, nog een keer goed met hem over praten om het af te sluiten?

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 22:50

VivaLaVida schreef:
Ik denk he, dat het je eerder dwarszit omdat je het niet af kunt sluiten. Dat je geen echt antwoord hebt op waarom hij het niet meer zag zitten. Kan dat?
Misschien kan je er, als dit zo is, nog een keer goed met hem over praten om het af te sluiten?

Dat is dus een beetje het probleem. Hij voegt mij toe op Skype, maar weigert verder te praten dus idd wel een open einde nog steeds.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 22:51

Ik denk,zodra het een ex betreft waar je een kindje van hebt,dat die gevoelens nog langer blijven hangen.
Het is ook een soort 'droom' en 'realistisch' plaatje wat ineens weg valt..
Overal om je heen zie je stelletjes,en jij loopt daar alleen met je kindje.
Ik herken het wel een beetje,alleen heb ik wel heel goed contact met hem en is het wel een kladloper zo te zeggen. Maar ik begrijp wel je verdriet. Ik heb het geaccepteerd dat ik waarschijnlijk altijd die gevoelens zou blijven houden,soort van niet kunnen accepteren dat je geen gezinnetje meer kunt zijn. Niet dat ik het nog zou willen,maar toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:20

Ja een soort van rouw proces inderdaad. Wat je dus niet goed af kunt sluiten.
Ik ken Skype niet echt, is dat niet een soort van webcammen? Of zeg ik nu iets raars :o
Wel apart dat hij je dan toevoegt. .

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 14:57

Aangezien hij je heeft toegevoegd, lijkt het toch alsof hij ook nog niet 100% over jou heen is. Als hij niet praat, maakt het duidelijk emoties bij hem los als hij aan jou denkt, want anders zou hij gewoon normaal doen.

Hoe lang zijn jullie uit elkaar? Ik denk dat je het sowieso tijd moet geven, maar toch rustig blijven vragen naar contact, al is het idd enkel voor je dochter.

Ongeplande zwangerschap, zeg je. Heeft hij je dochter erkend? Wilde hij absoluut geen kinderen?

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 18:42

VivaLaVida schreef:
Ja een soort van rouw proces inderdaad. Wat je dus niet goed af kunt sluiten.
Ik ken Skype niet echt, is dat niet een soort van webcammen? Of zeg ik nu iets raars :o
Wel apart dat hij je dan toevoegt. .

Skype is een belprogamma dus je belt gratis naar vaste nummers en ik bel naar luxembourg voor 0,2 cent per minuut daar wonen mijn ouders namelijk. Dus het is heel erg goedkoop voor het bellen binnenland vaste nummers of naar buitenland bellen is spotgoedkoop. Je kan ook webcammen als je dat wilt. Klopt.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 18:45

Tieneke schreef:
Aangezien hij je heeft toegevoegd, lijkt het toch alsof hij ook nog niet 100% over jou heen is. Als hij niet praat, maakt het duidelijk emoties bij hem los als hij aan jou denkt, want anders zou hij gewoon normaal doen.

Hoe lang zijn jullie uit elkaar? Ik denk dat je het sowieso tijd moet geven, maar toch rustig blijven vragen naar contact, al is het idd enkel voor je dochter.

Ongeplande zwangerschap, zeg je. Heeft hij je dochter erkend? Wilde hij absoluut geen kinderen?

Ik was 10 jaar met hem bevriend. daarna 1,5 jaar in een relatie met hem. Hij had al een dochtertje die ziet hij in de vakantie's.

Mijn dochter ziet hij niet. Ik heb ook geen rechtzaak ervan gemaakt dus nee hij is niet erkend en hoeft wat mij betreft geen alimentatie te betalen.
Hij wou idd op dat moment geen kind erbij ook al heeft hij het niet zo zwart wit gezegd.
Ik heb hem nog nooit zo boos meegemaakt.
'
Nu sta ik dus in zijn Skype lijst, maar goed aangezien hij niet reageert laat ik hem verder met rust.
Wel apart idd.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:51

Heb je al contact gehad via skype met hem? Of heb je een automatisch bericht van toevoegen gehad?

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 19:01

Lizz schreef:
Heb je al contact gehad via skype met hem? Of heb je een automatisch bericht van toevoegen gehad?

Kreeg een melding om toe te voegen dat heb ik gedaan en daarna 2x een berichtje gestuurd, maar daar reageert hij dan niet op, maar gooit mij ook niet van Skype af.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:05

Ik weet niet hoe lang jullie relatie al voorbij is,maar soms duurt iets heel erg lang voor je er overheen bent weet ik uit ervaring..Geef het de tijd en stop je verdriet niet weg..

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 19:09

ja sorry relatie is al een tijd uit. mijn dochter is 17 maanden oud dus dus reken maar uit

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:38

Bij mij duurde het 5 jaar voor ik mijn ex helemaal los kon laten _O- Het was wel een iets andere situatie..We hadden nog contact en hij wou weer met mij verder,maar ik wist gewoon dat dat absoluut niet verstandig zou zijn omdat ik diep in mijn hart wist dat we niet bijelkaar pasten..Maar toch 5 jaar voor ik weer eens na ging denken over een nieuwe relatie :=

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:21

Misschien heeft hij je niet helemaal bewust toe gevoegd.
Je kan net als bij fb op skype ook je email laten controleren op skype gebruikers. Zo is msn tegenwoordig gelinkt met skype en worden je msn buddies automatisch tot je skype toegevoegd volgens mij (hier moet je wel toestemming voor geven, maar de uitnodigingen gaan automatisch).

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 21:27

ja dat snap ik wel, maar goed dan kon hij mij er alsnog weer uithalen toen ik hem aansprak toch? Naja het is ook niet zo zeer de vraag denk ik wat hij wil, want hij wil niet zoveel helaas.