Geesten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fourseasons

Geesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 18:34

Omdat ik ook in het topic ''een huis met een verhaal, durf jij het aan?'' mee lees was ik benieuwd geworden naar mensen die iets hebben meegemaakt met geesten/schimmen of andere onverklaarbare dingen?

Zelf had ik ooit een beste vriendin waarvan haar oom recent zelfmoord had gepleegd. Ik had die man nog nooit gezien en had alleen zijn afscheidsbrief gelezen. Vanaf toen, iedere keer als ik thuis kwam, zag ik een man zichzelf ophangen aan de trap. Ik durfde op een gegeven moment mijn huis niet eens meer in en daarom ging ik altijd uit school naar de buren. Toen ik dit vertelde aan mijn vriendin beschreef ik de man, en dat was dus haar oom. Ze liet een foto zien en dat was hem echt. Ook vroeg ik hoe hij zelfmoord had gepleegd, aan de trap dus... Verder had ik ook een kat die natuurlijk wel eens naar een plek staarde. Maar sinds ik ben verhuisd heb ik nergens meer last van en ben ik er ook niet meer bang voor.

Kom maar op met jullie verhalen. :D

Poess91

Re: Geesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:35

Er moet ergens een topic zijn waar ik m'n verhalen al verteld heb... Zal 'm eens opzoeken.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:37

Ik heb soms wel eens rare dingen.
Soms als ik aan mijn vader denk dan vallen er dingen om in mijn kamer etc(vader is overleden)
Soms krijg ik deuren niet open, komt niet door de tocht of wat dan ook. Ik kan net zo hard aan deuren gaan trekken maar ik krijg ze niet open. Als andere het dan proberen lukt het wel :p Ik alleen met deuren in huis

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:38

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:40

(misvormd) Meisje zittend in de hoek van de keuken. Schreeuwende vrouw op zolder, 2 boze mannen in de badkamer, 1 grijpgrage man in de slaapkamer van mijn moeder, meisje op mijn klerenkast, SS-er in mijn kamer en als mijn vriend er is mijn schoonmoeder.
Neen ik ben niet graag (alleen) thuis, en al helemaal niet in het donker -O-.

Het vervelende is dat ik niet weet wat ze van me moeten, waarom ze me lastig vallen, en waarom/hoe ze weg gaan...

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:42

Ik had na de avondwake(zo heet dat toch? Als je afscheid neemt van een overleden persoon terwijl het lijk in de kist is gelegd?) van mijn oma ook zoiets raars.. Ik lag in bed en had onder mijn bed een zaklampje liggen waar je stevig aan moet draaien moet die aangaan. Ik had hem voor het slapengaan nog even gebruikt om iets te lezen en had hem daarna goed dichtgedraaid en met de kop naar de rest van de kamer weer teruggelegd. Ik sliep al bijna toen opeens dat lampje aansprong! Ik vond het echt heel raar, maar dacht meteen aan oma en was ook niet bang.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:07

Ik heb niet gehad dat ik geesten zag, maar dat ik voor gevoelens had...
vaak dan zie ik iemand lopen of zitten en dan denk ik er iets over, en dan blijkt mn gevoel later waar te zijn..

Zo zag ik pas mijn buurman in zijn bus rijden en dacht ik; goh wat ziet hij er eigenlijk oud/slecht uit. Die avond stopte er een ambulance voor de deur en is hij overleden aan een hartaanval.
:\

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 19:43

Jikkeee schreef:
(misvormd) Meisje zittend in de hoek van de keuken. Schreeuwende vrouw op zolder, 2 boze mannen in de badkamer, 1 grijpgrage man in de slaapkamer van mijn moeder, meisje op mijn klerenkast, SS-er in mijn kamer en als mijn vriend er is mijn schoonmoeder.
Neen ik ben niet graag (alleen) thuis, en al helemaal niet in het donker -O-.

Het vervelende is dat ik niet weet wat ze van me moeten, waarom ze me lastig vallen, en waarom/hoe ze weg gaan...

Alleen thuis ben ik ook niet graag, in mijn vorige huis niet vanwege de rare dingen die er gebeurde, maar nu niet door inbrekers en zo :+ Ook niet overdag trouwens.
Heeft er trouwens iemand hier ooit glaasje gedraaid of op een andere manier geesten opgeroepen?

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:47

Heb een keer glaasje gedraaid. Geen echte aanrader. Je moet sterk een specifiek persoon op kunnen roepen wil die komen, anders krijg je hele enge en rare dingen...

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:48

Ik had het er 1 keer over met mijn vader van goh zou oma nog wat willen vertellen die was echt erg plotseling dood. Savonds in bed zag ik een schim zo groot als een mens en na paar keer knipperen niet weg! Ik was zo beneden en heb daarna wel 2 weken met licht aan geslapen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:20

tanjaatjuhh schreef:
Ik had het er 1 keer over met mijn vader van goh zou oma nog wat willen vertellen die was echt erg plotseling dood. Savonds in bed zag ik een schim zo groot als een mens en na paar keer knipperen niet weg! Ik was zo beneden en heb daarna wel 2 weken met licht aan geslapen.

hoe is het verder afgelopen.

ben heel benieuwd.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:15

Even een quote uit het topic dat hier geplaatst is:
Anke98 schreef:
Ik heb wel een keer gehad dat ik in een droom een mens zag (weet niet meer man of vrouw) en 2 weken erna zag ik presies het zelfde mens( :D ) lopen

Dit had/heeft een vriendin van me ook, alleen minder plezant.
Ze droomt vaak over een onbekend persoon, die enkele weken/dagen later in haar kamer verschijnt als schim, en later duidelijk wordt. Hij volgt haar dan meestal ook in haar kamer en doet dingen die ze niet wilt. Ze droomt ook vaak nare dingen waar ze bevend van wakker wordt. Wat ze droomt zet ik hier liever niet neer, maar ik koppel het aan het verleden van die persoon, dat hij/zij haar laat dromen wat hij/zij zelf heeft meegemaakt. Je mag me wel altijd een Pb sturen, dan zal ik het wel wat uitgebreider vertellen.

Zelf heb ik niet direct ervaring geloof ik, maar ik ben wel als de dood voor onverklaarbare dingen. Zo heb ik in de vakantie echt dagen met het licht en de tv aan geslapen omdat ik het gewoon niet uit durfde te doen.
Ik zie ook vaak een 'schim' achteraan in de living, waar al het speelgoed van mijn klein zusje staat. Enkele dagen geleden 'zag' ik ook een klein meisje in de gang, althans, ik dacht dat het mijn zusje was dat voorbij liep, maar mijn zusje stond in mijn kamer kleren uit de kast te nemen. Ik vond het wel raar maar ik was niet direct. Het was een klein meisje, wat volgens mij niet echt liep, daar ging 'ze' te snel voor (tenzij ze aan snelwandelen deed xD), ze zweefde eerder over de grond. Ook een paar uur geleden zat ik in de living, hoorde ik van de kant waar het speelgoed staat constant hoog 'gepiep' (kan het geluid niet echt omschrijven), heb de tv wat stiller gezet en hoorde het nog steeds even goed, ik weet ook zeker dat het geen geruis was. En ja hoor, ook deze nacht heb ik weer wat gehoord, ik hoorde 2 heel harde tikken op mijn bureau, ik kreeg toen best wel schrik, ik weet alleen niet zeker of het mijn radio was (die stond aan, juist om het horen van vreemde geluiden te vermijden), ik heb het toen maar op de radio gestoken, heb me niet meer omgedraaid om te kijken want anders had ik heel de nacht wakker gelegen.
En op de wc of in mijn kamer hoor ik ook soms een bepaald deuntje (wat ik ook moeilijk kan omschrijven) wat enkele minuten aan houd.
Nu even iets helemaal anders, waarvan ik niet weet of ik het aan iets kan 'koppelen', maar ik word bijna elke nacht om drie uur of half vier wakker omdat mijn deken niet op me ligt, dan heb ik het ook niet koud of zo, maar ik had vroeger (nu nog steeds) heel veel schrik om zonder deken te slapen. Ik begin het eigenlijk vrij vervelend te vinden aangezien ik er echt moe van word. Maar ja, uiteindelijk zal ik het deken zelf wel van me afgooien zeker...?xD

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:20

Glaasje draaien heb ik gedaan, en voor de rest wil ik het liever niet meer vertellen...

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 10:21

DezeNaam schreef:
Even een quote uit het topic dat hier geplaatst is:
Anke98 schreef:
Ik heb wel een keer gehad dat ik in een droom een mens zag (weet niet meer man of vrouw) en 2 weken erna zag ik presies het zelfde mens( :D ) lopen

Dit had/heeft een vriendin van me ook, alleen minder plezant.
Ze droomt vaak over een onbekend persoon, die enkele weken/dagen later in haar kamer verschijnt als schim, en later duidelijk wordt. Hij volgt haar dan meestal ook in haar kamer en doet dingen die ze niet wilt. Ze droomt ook vaak nare dingen waar ze bevend van wakker wordt. Wat ze droomt zet ik hier liever niet neer, maar ik koppel het aan het verleden van die persoon, dat hij/zij haar laat dromen wat hij/zij zelf heeft meegemaakt. Je mag me wel altijd een Pb sturen, dan zal ik het wel wat uitgebreider vertellen.

Zelf heb ik niet direct ervaring geloof ik, maar ik ben wel als de dood voor onverklaarbare dingen. Zo heb ik in de vakantie echt dagen met het licht en de tv aan geslapen omdat ik het gewoon niet uit durfde te doen.
Ik zie ook vaak een 'schim' achteraan in de living, waar al het speelgoed van mijn klein zusje staat. Enkele dagen geleden 'zag' ik ook een klein meisje in de gang, althans, ik dacht dat het mijn zusje was dat voorbij liep, maar mijn zusje stond in mijn kamer kleren uit de kast te nemen. Ik vond het wel raar maar ik was niet direct. Het was een klein meisje, wat volgens mij niet echt liep, daar ging 'ze' te snel voor (tenzij ze aan snelwandelen deed xD), ze zweefde eerder over de grond. Ook een paar uur geleden zat ik in de living, hoorde ik van de kant waar het speelgoed staat constant hoog 'gepiep' (kan het geluid niet echt omschrijven), heb de tv wat stiller gezet en hoorde het nog steeds even goed, ik weet ook zeker dat het geen geruis was. En ja hoor, ook deze nacht heb ik weer wat gehoord, ik hoorde 2 heel harde tikken op mijn bureau, ik kreeg toen best wel schrik, ik weet alleen niet zeker of het mijn radio was (die stond aan, juist om het horen van vreemde geluiden te vermijden), ik heb het toen maar op de radio gestoken, heb me niet meer omgedraaid om te kijken want anders had ik heel de nacht wakker gelegen.
En op de wc of in mijn kamer hoor ik ook soms een bepaald deuntje (wat ik ook moeilijk kan omschrijven) wat enkele minuten aan houd.
Nu even iets helemaal anders, waarvan ik niet weet of ik het aan iets kan 'koppelen', maar ik word bijna elke nacht om drie uur of half vier wakker omdat mijn deken niet op me ligt, dan heb ik het ook niet koud of zo, maar ik had vroeger (nu nog steeds) heel veel schrik om zonder deken te slapen. Ik begin het eigenlijk vrij vervelend te vinden aangezien ik er echt moe van word. Maar ja, uiteindelijk zal ik het deken zelf wel van me afgooien zeker...?xD
Dat in de nacht wakker worden had ik ook, en toen ik dat in de klas zei begon iedereen er over dat als je tussen 2 en 3 uur wakker word, er iemand langs je bed staat, erg fijn :+

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 10:23

NoreenJulia schreef:
Glaasje draaien heb ik gedaan, en voor de rest wil ik het liever niet meer vertellen...

Sorry maar waarom reageer je dan? Je maakt mij (en ik denk wel meerdere) juist alleen maar nieuwsgierig zo? Het is ook altijd zo dat iemand die glaasje heeft gedraait niks wil vertellen. Tja, ik geloof wel in geesten maar als je iets niet wil vertellen moet het wel echt heel heftig zijn geweest en aangezien niemand ooit wat vertelt over hun glaasje draaien begin ik een beetje te denken dat het allemaal heel erg nep is.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:29

ik heb het ook wel
vaak begint de bal van mijn hond uit zichzelf te rollen terwijl er niks van wind of tocht is. dan denk ik meteen aan mijn overleden hond.
ook voel ik savonds in bed als ik niet kan slapen vaak een hand op mijn rug wrijven dan denk ik dat het mijn vader is die overleden is.
verder heb ik ook wel last van deuren die dicht of open vallen schimmen in het donker, lichten die zomaar aan en uit springen. de tv die snachts aanspringt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:33

Wat ik heb 'gehoord' is dat als je gaat glaasje draaien je jezelf open zet voor die 'entiteiten' ofzo . Dus Jikke zag je dat allemaal voor het draaien ook al?

Niet dat ik er echt in geloof ofzo, en hoef ook geen bewijs te hebben :') maar dat is wel altijd wat ik er zegmaar van mee heb gekregen :=
Moet wel zeggen dat 1x op ponykamp, tog jaar geleden, we met ons groepje in de speelkamer zaten. Zaten achter in, wn de deurklink van die deur was echt heel zwaar. Kreeg je moeilijk open ook.
Dus wij zitten gezellig, hoorde we 3x een klopt en vervolgens ging die deurklink naar beneden en weer omhoog, zonder dat die deur open ging. Vonden we vreemd, dus we gingen kijken en zagen niemand (en je hoorde t echt als er iemand wegloopt, kraakte als een malle).
Dus wij vlakbij die deur, hetzelfde gebeurde, meteen die deur open getrokken en gewoon niemand -O-
Ik hou het maar op de toch en op iemand die bezig was in de kamer ernaast := (toeval dus)
Ik volg :j

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:34

naomi_g1998 schreef:
Dat in de nacht wakker worden had ik ook, en toen ik dat in de klas zei begon iedereen er over dat als je tussen 2 en 3 uur wakker word, er iemand langs je bed staat, erg fijn :+

Whaha, wat een plaaggeesten...:+

Ik kan niet echt een verklaarbare reden vinden, ik word ook altijd om 7 uur 22 wakker op zaterdag.:')

Maar misschien ben ik gewoon een beetje raar in mijn slaap, ik heb mijn vriendin al eens een dikke blauwe plek bezorgt doordat ik 's nachts met mijn elleboog heel hard in haar zij porde.:')
Mijn dromen voorspellen soms ook dingen, heb het nog maar een aantal keer gehad, maar het is wel cool. :))

Ik ben off topic aan het gaan.(':

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:35

Ik heb dat ik in andere huizen dingen zie bewegen enz. er lach ooit een krant in van 25 september 2013 en het was 24 september 2013 heel eng. En we hebben ooit een merel of kraai ofzo, boe horen roepen. Zie ook wel eens schimmen/geesten en heb altijd het idee dat iemand naar mij kijkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:37

Ik zie geen geesten, maar ik voel ze soms. Soms heb ik er een slecht gevoel bij, dan stuur ik ze weg. Een keertje had ik dat niet. Ik ging naar boven en het leek alsof ze me volgde. En toen ik in bed lag keek ik in die richting en ik zag ineens een meisje voor me in mijn gedachten, een meisje van een jaar of 10. Met lang sluik haar en een witte grauwe jurk aan. Ze deed me denken aan een Joods meisje. Ik heb haar weggestuurd en doe dat nu altijd.
Dat was heel eng, alsof ze contact met me maakte. Misschien gebeurde dat ook wel echt, want ik ken niemand die er zo uit ziet, en nog nooit op tv gezien of zoiets.

Ik kan ze voelen, ik weet waar ze staan, ik zie ze alleen niet.
Gelukkig nu niet meer zo vaak als vroeger.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:41

Ik krijg vaak dejavu's (hoe je dat ook schrijft) maar dan gelukkig gewoon normale dingen. Vaak dat ik onbekende personen zie, en dan zie ik ze ook in het echt. Maar verder is het niet iets met geesten ofzo. Gelukkig maar... :D

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:41

ik zie geesten niet heel vaak . ik voel ze wel, bijvoorbeeld als ik in mijn bed lig een boek te lezen dan voel ik soms dat ik niet alleen ben op mijn kamer en heb heel vaak het gevoel dat ik begluurd word. Dat word sterker als ik mijn licht uit heb gedaan
en ook een keer met gym, ik was mijn gymkleding vergeten en ik moes samen met een ander mijse ballen oppompen, we hadden een bal terug gelegd in het rek en liepen terug naar de kleedkamer en oppeens klapte die bal uit elkaar (we hadden er niet te veel lucht ingeblazen ofzo) en we zagen daarna ook een witte schim achtig iets. En een keer op vakantie, we hadden een film gekeken (horror film) en gingen in een bos hout zoeken, ik zag schimmen, was samen met 2 andere mijsjes terug naar de camping gerend de andere bleven hout zoeken

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:44

Ik heb altijd gehoord dat je glaasje draaien moet vermijden aangezien dit 9 van de 10 keer fout afloopt en je dus met een 'verkeerde' geest in contact komt die je ook niet meer loslaat.
Ik heb wel eens documentaires gezien over mensen die er alles aan deden om van deze boze geesten af te komen maar niks hielp. Mensen werden helemaal gek omdat de geesten hun niet met rust lieten. Maar het schijnt dat je hier wel vanaf kan komen maar ik weet alleen niet meer hoe

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:44

LiannePuthzy schreef:
ik zie geesten niet heel vaak . ik voel ze wel, bijvoorbeeld als ik in mijn bed lig een boek te lezen dan voel ik soms dat ik niet alleen ben op mijn kamer en heb heel vaak het gevoel dat ik begluurd word. Dat word sterker als ik mijn licht uit heb gedaan
en ook een keer met gym, ik was mijn gymkleding vergeten en ik moes samen met een ander mijse ballen oppompen, we hadden een bal terug gelegd in het rek en liepen terug naar de kleedkamer en oppeens klapte die bal uit elkaar (we hadden er niet te veel lucht ingeblazen ofzo) en we zagen daarna ook een witte schim achtig iets. En een keer op vakantie, we hadden een film gekeken (horror film) en gingen in een bos hout zoeken, ik zag schimmen, was samen met 2 andere mijsjes terug naar de camping gerend de andere bleven hout zoeken

Zagen jullie allebei een schim in het kleedlokaal?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:47

kyraties schreef:
LiannePuthzy schreef:

Zagen jullie allebei een schim in het kleedlokaal?

in de gymzaal zelf, en ja we zagen het allebij, leek niet op lucht ofzo leek echt een mensvormige schim, en die bal was al iets van 5,6 minuten opgekomt, best vaag dat hij dan niet eerder is onttplofty als het aan de hoeveelheid lucht lag