Even een quote uit het topic dat hier geplaatst is:
Anke98 schreef:Ik heb wel een keer gehad dat ik in een droom een mens zag (weet niet meer man of vrouw) en 2 weken erna zag ik presies het zelfde mens(

) lopen
Dit had/heeft een vriendin van me ook, alleen minder plezant.
Ze droomt vaak over een onbekend persoon, die enkele weken/dagen later in haar kamer verschijnt als schim, en later duidelijk wordt. Hij volgt haar dan meestal ook in haar kamer en doet dingen die ze niet wilt. Ze droomt ook vaak nare dingen waar ze bevend van wakker wordt. Wat ze droomt zet ik hier liever niet neer, maar ik koppel het aan het verleden van die persoon, dat hij/zij haar laat dromen wat hij/zij zelf heeft meegemaakt. Je mag me wel altijd een Pb sturen, dan zal ik het wel wat uitgebreider vertellen.
Zelf heb ik niet direct ervaring geloof ik, maar ik ben wel als de dood voor onverklaarbare dingen. Zo heb ik in de vakantie echt dagen met het licht en de tv aan geslapen omdat ik het gewoon niet uit durfde te doen.
Ik zie ook vaak een 'schim' achteraan in de living, waar al het speelgoed van mijn klein zusje staat. Enkele dagen geleden 'zag' ik ook een klein meisje in de gang, althans, ik dacht dat het mijn zusje was dat voorbij liep, maar mijn zusje stond in mijn kamer kleren uit de kast te nemen. Ik vond het wel raar maar ik was niet direct. Het was een klein meisje, wat volgens mij niet echt liep, daar ging 'ze' te snel voor (tenzij ze aan snelwandelen deed xD), ze zweefde eerder over de grond. Ook een paar uur geleden zat ik in de living, hoorde ik van de kant waar het speelgoed staat constant hoog 'gepiep' (kan het geluid niet echt omschrijven), heb de tv wat stiller gezet en hoorde het nog steeds even goed, ik weet ook zeker dat het geen geruis was. En ja hoor, ook deze nacht heb ik weer wat gehoord, ik hoorde 2 heel harde tikken op mijn bureau, ik kreeg toen best wel schrik, ik weet alleen niet zeker of het mijn radio was (die stond aan, juist om het horen van vreemde geluiden te vermijden), ik heb het toen maar op de radio gestoken, heb me niet meer omgedraaid om te kijken want anders had ik heel de nacht wakker gelegen.
En op de wc of in mijn kamer hoor ik ook soms een bepaald deuntje (wat ik ook moeilijk kan omschrijven) wat enkele minuten aan houd.
Nu even iets helemaal anders, waarvan ik niet weet of ik het aan iets kan 'koppelen', maar ik word bijna elke nacht om drie uur of half vier wakker omdat mijn deken niet op me ligt, dan heb ik het ook niet koud of zo, maar ik had vroeger (nu nog steeds) heel veel schrik om zonder deken te slapen. Ik begin het eigenlijk vrij vervelend te vinden aangezien ik er echt moe van word. Maar ja, uiteindelijk zal ik het deken zelf wel van me afgooien zeker...?xD