Demonen, duivels en exorcisme?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Demonen, duivels en exorcisme?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 11:56

Ik zat gisteravond een documentaire op National Geographic te kijken over bezeten door demonen en exorcisme en vond het maar een raar gedoe, wel erg interessant trouwens. Maar nou vroeg ik me af of er ook mensen zijn die hier in geloven of er een andere verklaring voor hebben. Zou het een ziektebeeld kunnen zijn? Of iets anders?

Ik vind het stiekem best een interessant onderwerp, maar weet nog niet zo goed wat ik er van moet denken. Het kan natuurlijk ook wel allemaal nep zijn, maar 'vroeger' deden ze ook al aan duiveluitdrijving. Dat moet toch ergens vandaan komen? De voorbeelden en filmpjes in de docu van gisteravond zagen er wel heel echt uit trouwens. Er kwam ook iemand aan het woord die zijn goede baan was verloren omdat hij aan exorcisme deed. Vind dat dan weer ontzettend vreemd. Zit er zo'n taboe op? Ook bij de kerk?

Rosie

Re: Demonen, duivels en exorcisme?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:03

Ik geloof er wel in, absoluut. Maar ik houd me er bewust niet mee bezig omdat ik het doodeng vind. Kijk ook geen films ed. waar het in voorkomt.
Mijn ervaring is dat er ook taboe op zit bij de kerk, ja.. ik ben dan niet gelovig, vader wel, en ben wel eens meegeweest naar de kerk dus vandaar.

Het is iig bloedgevaarlijk. Hoe en wat kan ik niet precies uitleggen, maar dat komt ook omdat ik ervoor kies om er zover mogelijk van weg te blijven..

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:05

xMendy schreef:
Ik geloof er wel in, absoluut. Maar ik houd me er bewust niet mee bezig omdat ik het doodeng vind. Kijk ook geen films ed. waar het in voorkomt.
Mijn ervaring is dat er ook taboe op zit bij de kerk, ja.. ik ben dan niet gelovig, vader wel, en ben wel eens meegeweest naar de kerk dus vandaar.

Het is iig bloedgevaarlijk. Hoe en wat kan ik niet precies uitleggen, maar dat komt ook omdat ik ervoor kies om er zover mogelijk van weg te blijven..

Helemaal mee eens, precies mijn mening.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:09

Ik geloof er ook zeker in. Ik ben niet gelovig in de zin van godsdienst, maar ik geloof wel dat er goede engelen zijn en demonen etc. Geesten geloof ik ook zeer zeker in. Ik heb nog nooit een geest ofzo gezien, gevoeld of wat dan ook, maar mijn moeder en beppe zijn er wel gevoelig voor. Die hebben mij ook vaak wat over verteld.

Mijn moeder had toen ze klein was iemand bij zich die ze niet leuk vond. Mijn beppe die voelde het en heeft mijn moeder toen naar iemand in de straat gestuurd die de geest kon wegsturen. Het was dan geen demoon, maar goed. Tegenwoordig stuurt ze zelf wel eens iemand weg, maar dat zijn dan gewoon mensen die ze niet in huis wil hebben.

Maar dit zijn geen duivels, demonen etc...

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:11

Ik geloof zelf dat het bestaat, met demonen, duivels, kwade geesten.
Zelf ben ik niet gelovig, maar mijn beide ouders zijn wel gelovig.
Demonen, duivels en kwade geesten zijn sterker dan normale geesten, en ze kunnen ook veel schade aan richting.
Ik kan het niet verklaren, spijt me. Ik zoek de negatieve kant ook niet op, integendeel ik vermijd het.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:15

Films enzo kijk ik wel, maar zal nooit glaasje draaien of op een andere manier oproepen. Heb trouwens wel eens wat freaky meegemaakt. Paar jaar terug zat ik op mn pc via youtube een docu te kijken over geesten of die nou bestaan of niet met allemaal verhalen en foto's erover etc en ik zat in bed laat in de avond dat te kijken en opeens zonder teken valt midden in die docu mn pc uit. Het was gelijk stik donker want had de lamp al uit dus ik schrik mij echt de pleuris en ik spring op uit mijn bed om de lichtknop aan te doen en opeens springt mn pc weer aan. Echt bizar. Ik had toen nog geen laptop en zowel t kastje als de monitor vielen uit (groene lampjes brande niet meer e.d) geen error melding, geen geratel niets. Zo was die uit een paar seconde en zo was die weer aan. Nou ik heb het maar niet af gekeken. Ik zal nooit weten wat het nou was, maar als t stroom er even af was geweest moet de computer opnieuw starten enzo. Heel vaag. Daarna nooit meer gebeurt en nee heb er dus niets van geleerd, want ik kijk dat soort dingen nog steeds, maar dan in de woonkamer met de lamp aan :D

Om een lang verhaal kort te maken.
Ik geloof er wel in.

Zijn er trouwens mensen die de tarot doen? Of vinden jullie dat ook onder demonen e.d vallen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 12:17

Soraya, ik bedoel met dit topic echt exorcisme etc, dus geen tarot :) Dat is een heel ander onderwerp.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:21

Snap ik vroeg me alleen af, omdat het een vorm van toekomst vorrspelling is(volgens mij mag dat ook niet van de kerk?) of dat ook onder die categorie valt.Dus dat je dan ook met demonen werkt ofzo. T was maar een vraag. Ben ook geen expert gelukkig :j

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:26

Ik geloof er ook zeker in.. als het mogelijk is dat mensen geteisterd worden door spoken, kunnen er vast ook demonen in je lichaam komen.. er gebeuren zoveel wat we niet kunnen verklaren

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:32

Ik weet niet of ik er in geloof, maar vind het zeker heel interessant. Is die documentaire ergens terug te vinden?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:35

Je hebt op die zenders vaker programma's daarover, zoals haunted en Paranormal state e.d.
Ik geloof er zeker in, zal ook nooit glaasje draaien ofzo.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 12:40

Inney schreef:
Ik weet niet of ik er in geloof, maar vind het zeker heel interessant. Is die documentaire ergens terug te vinden?

Deze was het geloof ik:

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:43

Ik geloof er zeker in, heb ook uitdrijven van demonen gezien.
Ben zelf wel gelovig.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:44

Ik ben altijd van het eerst zien dan geloven, maar misschien moet ik dat niet te hard uitspreken :D ik kan dan ook heel goed tegen geestenfilms. Vroeger ben ik een keer in mijn eentje glaasje gaan draaien onder het mom van eerst zien dan geloven...wellicht deed ik iets verkeerd maar er gebeurde niks }:0

Misschien mag ik blij zijn dat er niks wat gebeurd :D maar dat was voor mij wel de doorslag dat het niet echt kon zijn.

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:46

moonsparkle schreef:
Ik ben altijd van het eerst zien dan geloven, maar misschien moet ik dat niet te hard uitspreken :D ik kan dan ook heel goed tegen geestenfilms. Vroeger ben ik een keer in mijn eentje glaasje gaan draaien onder het mom van eerst zien dan geloven...wellicht deed ik iets verkeerd maar er gebeurde niks }:0

Misschien mag ik blij zijn dat er niks wat gebeurd :D maar dat was voor mij wel de doorslag dat het niet echt kon zijn.

Denk dat je er echt openvoor moet staan wil het werken, misschien maar beter dat het niet lukte indd :D
En dit is mijn idee gewoon hoor, heb hier totaal geen verstand van of ervaring mee ;p

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:48

Ik geloof er ook wel in tot zekere mate. Ik denk dat het vroeger vooral werd gedaan omdat er toen hele strenge normen en waarden werden en men nog niet zoveel van medische aandoening afwisten (Schizofrenie.. psychoses.. trauma's of te licht zijn en dus als heks veroordeelt worden :+ )

Maar ik denk dat er ergens wel een kern van waarheid is. Wij beleven onze wereld wat onze zintuigen oppikken, maar wie zegt dat dát het is? Ik houd wel in acht met instinct (dus in donkere ruimtes dat je je het gevoel hebt dat iemand je bekijkt is eigenlijk je holbewoner instinct die schreeuwt: PAS OP! ER KAN DAAR EEN GEVAARLIJKE BEER ZITTEN DIE JE OP EET!) Je bent dan alerter en kleine geluidjes lijken dan vaak een teken van een bovennatuurlijk iets bij je in de buurt.

Zou zelf wel iets bewust mee willen maken eigenlijk.. :) Griezel meeting iemand? }:)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:51

xxxjanna schreef:
moonsparkle schreef:

Denk dat je er echt openvoor moet staan wil het werken, misschien maar beter dat het niet lukte indd :D
En dit is mijn idee gewoon hoor, heb hier totaal geen verstand van of ervaring mee ;p

Het is niet dat ik er niet open voor stond. Natuurlijk vond ik het zeker wel spannend dat ik daar in mijn eentje zat :+ Het is niet dat ik dacht er gebeurd toch niks, maar ik wou wel eens zien of er wel wat zou gaan gebeuren.

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:05

Ah oké sorry dan verkeerd ingevuld haha :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:09

Ik weet niet. Ik weet niet meer waar, maar heb ook eens gelezen dat een dochter bezeten was door de duivel, en die duivel eiste sieraden en andere cadeaus, door die giften heeft de duivel de dochter met rust gelaten. :+ Ik denk dat in dit verhaal de dochter zelf een duiveltje was :D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:10

Ik vind het allemaal heel interessant, maar als ik dat filmpje kijken denk ik alleen maar.. jaja. De eerste man. Volgens hem zal een Demon al zijn lusten veroorzaken. Daarom raakte hij op zijn negende aan de drugs etc. Vind het allemaal wat ver gezocht. En dan die dochters als demon uitdrijvers. Nee, dit filmpje doet mij niks :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:12

Ik geloof zelf niet in duivels of de hel. Maar geloof wel zeker dat je die voor je zelf kunt creëren.

Wel geloof ik in geesten. Maar dit komt ook door persoonlijke ervaringen. Heb er mij toen een poos voor afgesloten. Maar ik sta er nu weer open voor. En zie nu heel vaak in mijn ooghoeken dat er iemand staat. Of ik zie wat voorbij komen. Maar ik weet nog niet wat of wie het is. Maar het voelt wel fijn.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:17

ik geloof er niet echt in maar dat komt vooral omdat ik er nog nooit iets van gemerkt hebt. Het is zoals iemand al eerder zei; eerst zien/merken en dan geloven ;)

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:41

love_western schreef:
Ik geloof zelf niet in duivels of de hel. Maar geloof wel zeker dat je die voor je zelf kunt creëren.

Wel geloof ik in geesten. Maar dit komt ook door persoonlijke ervaringen. Heb er mij toen een poos voor afgesloten. Maar ik sta er nu weer open voor. En zie nu heel vaak in mijn ooghoeken dat er iemand staat. Of ik zie wat voorbij komen. Maar ik weet nog niet wat of wie het is. Maar het voelt wel fijn.

Maar ja hoe zie je het verschil tussen geesten en demonen dan? Kunnen demonen niet andere gedaanten aannemen?

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:48

Inney schreef:
Ik vind het allemaal heel interessant, maar als ik dat filmpje kijken denk ik alleen maar.. jaja. De eerste man. Volgens hem zal een Demon al zijn lusten veroorzaken. Daarom raakte hij op zijn negende aan de drugs etc. Vind het allemaal wat ver gezocht. En dan die dochters als demon uitdrijvers. Nee, dit filmpje doet mij niks :n

Ja idd vond t ook vaag allemaal

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:07

Dat filmpje doet mij ook niks, al geloof ik er wel in. Ik ben wel christelijk gelovig maar ik geloof zeker dat er meer is dan dit, dus dat er iets is wat dingen kan veroorzaken.

Of ik er echt ervaring mee heb, niet met demonen gelukkig of iets hels. Wel geloof ik dat mijn vader die overleden is er nog is om ons heen in huis, vaak hoor je wat kraken of voetstappen of iets of denk ik uit me ooghoek iets te zien... Ooit heb ik wel eens meegemaakt dat in de winkel waar ik werkte een vrouw op me af kwam en zei "weet je dat je iets spiritueels hebt?" was toen 17 en dacht t zal wel en ging weer werken. Maar geloof zeker wel dat er meer is zeg maar...