Vochtvreter Pinguin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Vochtvreter Pinguin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 11:16

Beetje vreemde topictitel maar het moet maar even zo. Begin dit jaar heb ik van mijn vriend een vochtvreter voor in de auto gekregen (zo'n klein zakje met een pinguin erop). Ik kan mij nog herinneren dat als de pinguin roze wordt je 'iets' moet doen, dan kun je het hergebruiken. Nu ben ik alleen de verpakking kwijt en weet niet meer wat dat 'iets' is :Y) Ik heb al gekeken bij een bouwmarkt en de Blokker maar daar hebben ze alleen van die bakken met vochtvreter en niet zo'n leuk klein pinguin zakje. Wie weet wat ik ermee moet doen om weer te kunnen hergebruiken?

ReignStar

Re: Vochtvreter Pinguin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:19

Hier hebben ze pingi gewoon bij de praxis enzo...
Je moet ze in de magnetron stoppen wanneer ze verzadigd zijn.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:26

Dan moet je hem ontvochtigen. op de verwarming of in de magnetron

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 11:43

Aha, en hoe lang in de magnetron op hoeveel watt? (voordat ik m laat ontploffen ofzo) :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:45

Je kan hem ook gewoon op de verwarming leggen. In de magnetron weet ik niet meer hoelang volgens mij. Hoeveel watt weet ik eigenlijk niet.

http://pingi.com/index.php/nl/producten

Hier staat het bij als het goed is.
Even gezocht. Het is 600 watt de rest is afhankelijk welke grote je hebt maar staat op de site.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 23-10-13 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 11:48

Ik probeer eerst wel een laag wattage voor een korte duur (heb geen zin in een ontplofte pingi in mijn magnetron). Verwarming is niet echt een optie: die staat bijna nooit aan i.v.m. dat wij voornamelijk met de open haard verwarmen :D

Neej

Re: Vochtvreter Pinguin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:00

Die moet even in de magnetron inderdaad :) Je kunt 'm ook gewoon even naast de open haard legen trouwens :)

Ik had vroeger een echte Pingi, was een pinwin-poppetje maar die heeft vriendje vermoord door de magnetron op oven-stand te zetten ipv op magnetron :')

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:24

Ik val in herhaling maar dit is van de site:

Citaat:
Na verzadiging kleurt de indicator op het zakje van lila-blauw naar licht roze. Plaats het product altijd op een magnetron bestendig bordje. Stop het zakje voor 6 minuten in de magnetron op 600 Watt. Herladen in de zon op de radiator kan ook, maar dit duurt langer. Na het herladen zal alle vocht op een hygienische manier uit het product zijn verdampt en de kleurenindicator weer blauw kleuren. Laat het product even uitdampen en uw Auto-Ontvochtiger is weer klaar voor gebruik.