Naar aanleiding van dit topic; [HTT] Beeldscherm laptop valt spontaan uit? heb ik mijn laptop toch maar even naar de maker gebracht. De eerst keer hadden ze er een nieuw beeldscherm ingezet allá €188 hij deed het beter maar viel nog steeds wel eens uit. Vervolgens weer daar heen gebracht en het zou een los kabeltje zijn. Vervolgens werkte hij nog steeds niet naar behoren.. Dus maar weer teruggebracht. Nu zeggen ze dat het scherm het doet maar de moederbord stuk is en dat ie het niet waard is om te repareren. En dit is mijn 3de laptop in 6 jaar tijd
Tja ik zit nu in een dubio en heb eigenlijk 4 opties
optie 1 is zelf een nieuwe moederbord kopen. Al weet ik niet welke ik moet hebben en hoe te monteren.. Maar zover ik kon zien zijn moederborden niet zo duur misschien past er wel eentje in van mijn oude laptop.. Wellicht is er iemand in mijn vriendenkring die er wel verstand van heeft en me wilt helpen of dan kan ik hem naar de maker brengen zodat ik in ieder geval niet extra betaal voor het moederbord.
Optie 2 een macbook. Erg duur (ik wil dan 15inc) maar hoop dat deze wel langer meegaat als 2 jaar. Ben wel bang dat het lastig gaat worden met dingen voor school. Ik heb gewoon Word + photoshop nodig en dat heb ik nu op mijn laptop. Als ik een mac wil zou ik dat opnieuw moeten kopen voor een mac..
Optie 3 is een imac. Is lekker groot qua scherm waar ik van hou. Heeft voor de rest dezelfde 'nadelen' als hierboven genoemt en daarbij komt dat ik als ik hbo ga doen. Ik vermoedelijk wel een laptop nodig heb en dan dus over 2 jaar een laptop moet aanschaffen.
Optie 4 is een andere laptop kopen. Maar eerlijk gezegd vertrouw ik er niet zo in. Ik wil een grote laptop +/- 17'' en wel een langere levensduur als mijn laptops van de merken toshiba, acer, compaq. Deze hebben het allemaal begeven binnen 2 a 2,5 jaar waar ik toch wel een levensduur verwacht van 5 jaar..
Lang verhaal.. Maar kort gezegd wie kan mij goed adviseren over wat te doen. Laptop repareren of een nieuwe kopen en zoja welke?
Ik hoor inderdaad goede verhalen over macbook dat ze lang mee gaan hoop dat bij mij ook zo is mocht ik er een kopen.
Beestje draait nog alsof ie net uit de winkel komt
en ik hoop dat mijn laptop gewoon te maken valt
Zeker in combinatie met een iPhone/iPad zijn ze ideaal. Ik heb mijn agenda enzo gedeeld via de cloud, en zodra ik op de iMac een afspraak instel wordt ik automatisch ook via de iPhone gewaarschuwd.