Help! Printer -HP C6380- print niet, bijna mijn deadline!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aroha

Help! Printer -HP C6380- print niet, bijna mijn deadline!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 01:10

Help! -O-

Eindelijk ben ik eens ruim op tijd met mijn huiswerk en dus ook met printen, maar mijn printer doet het niet!! -O- Inmiddels zijn we al enkele dagen verder, dinsdagochtend moet ik het al presenteren.. Nu de wanhoop nabij aangezien blijkt dat de printer van mijn vader het ook niet doet..

Mijn printer gaf aan dat de zwart bijna op was. Dus heb ik er een nieuwe foto zwart in gedaan en een nieuwe zwart. (Ik heb dus een HP Photosmart C6380). Enfin, na meerdere malen aan uit zetten, printertests (waarbij hij zegt dat hij print, maar vervolgens gewoon een blanco papiertje uitspuugt) ben ik de wanhoop nabij.. Hij blijft mijn foto's heel raar uitprinten.

Zwart word een soort blauwgrijstint.. Het ziet er gewoon echt niet uit -O-..
Zo dus:

De lucht is hierbij zwart, en de schaduw is ook duidelijk donker normaal ipv dit vreemde wit/grijs/blauw kleurtje..
Heb ook mijn geel vervangen uiteindelijk, die was ook bijna leeg, maar maakt geen verschil. Logisch ook, maar ik was een beetje desperate haha.

Morgen ga ik kijken of ik op school kan printen. Maar ik ben dus wel echt de **** als deze printer er nu ineens mee ophoud want ik heb nu de hele week eindpresentaties van mijn eerste kwartaal. (En hij doet het nu al enkele dagen niet, dus nu uit pure wanhoop een topic op bokt :') ).

Wat kan dit zijn? Wat kan ik hieraan doen? Het lijkt wel alsof hij de nieuwe cartridges niet meer pakt? -O- (Heb ook al gecontroleerd of het de juiste zijn, maar het zijn dus idd gewoon de goede..)

Thanks alvast! :)
Laatst bijgewerkt door Berdien op 29-11-17 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link website verwijderd.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 01:21

Misschien ergens anders gaan printen? Denk aan bibliotheek of een printwinkel?
Antwoord weet ik helaas niet. maar vaak is het bij zoiets einde nabij. anders even HP bellen?

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 01:30

'Morgen ga ik kijken of ik op school kan printen' ;) - ik had de afgelopen week vakantie.
Het is juist een hele fijne printer, krijg ook telkens complimenten over de goede kwaliteit van mijn prints. De inkt was opgeraakt toen ik beelden met veel zwart ging printen. Dat is al bijna 2 weken geleden. Enkele dagen terug heb ik de zwarte inkt dus vervangen, maar sinds dien blijft hij de zelfde prints produceren als toen hij aangaf dat de zwarte inkt op was..
Lijkt mij een fout, maar zomaar ineens einde verhaal? Hoop het toch niet zeg!

De kwaliteit van mijn beelden zijn enorm belangrijk op mijn studie, dus kan niet aankomen met slecht geprint werk.
Laatst bijgewerkt door Aroha op 21-10-13 01:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Astaloca

Re: Help! Printer -HP C6380- print niet, bijna mijn deadline!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 01:32

Sorry, overheen gelezen.. :o
Lijkt mij een gevalletje voor HP.

Mogelijkheid tot resetten? stekker erin eruit? Wil ook nog wel eens magisch gevolg hebben :')

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 01:37

Heb al op de tast naar een reset knop gezocht maar niet kunnen vinden. Morgen verhuist hij mee naar Breda dus dan gaat automatisch de stekker eruit en er weer in (lig nu al in mijn bed, moet 6:30 eruit :O).

Maar ik kan op mijn studie dus echt niet zonder printer -O-. Kan gewoon echt geen dag zonder zelfs :\..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 08:58

Printer test pagina afdrukken? Kijken of hij alle basiskleuren goed print.

Printer heeft meestal cyaan, magenta, geel, zwart. Dus als eentje mist is dat de oorzaak.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 13:16

Anoniem schreef:
Printer test pagina afdrukken? Kijken of hij alle basiskleuren goed print.

Printer heeft meestal cyaan, magenta, geel, zwart. Dus als eentje mist is dat de oorzaak.

Heb ik gedaan en toen spuugde hij dus dat blanco blaadje uit -O-. Maar het lijkt of hij meer kleuren mist? Het ziet er gewoon heel raar uit. (Tegels zijn roodbruin, krukje is wit, doek is wit, knijpers zijn rood en groen.. Knijpers (in de gieter) zijn de enige voorwerpen die nog enigszins kloppen van kleur.. Ja en de tegels, maar die zijn dus meer roodbruin (en waren op deze foto voornamelijk heel donker ivm schaduw).

Ik ga het nu proberen met de printer van mijn vader alsnog, en anders morgen op school (vandaag pasje vergeten om mee te kunnen printen).

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:45

Misschien de printer verwijderen bij 'apparaten en printers' en weer opnieuw toevoegen?

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 20:12

Ik print vanaf een USB stick, hij print wel, maar de zwart doet het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:53

Nouja dan verklaart dat dus wat er mis is. :P

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:58

Zit de zwart er wel goed in? En is het patroon wel een origineel HP inktpatroon? Bij niet orgineel wordt hij niet herkent, dan moet je een trucje doen zodat die wel wordt herkent (staat op YouTube, niet zelf getest).
Als laatste, hoe oud is de 'nieuwe' cartridge? Soms liggen ze te lang en drogen ze al uit in de doos (helaas wel ervaring mee en wij de printer maar de schuld geven).

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 22:45

Wat verklaart dat dan? Want ik print altijd via mijn USB stick?

MoOtJuHh: Zwart zit er goed in (voor zo ver ik weet, kan het nu even niet controleren), het gaat om een origineel HP inktpatroon ja. Nieuwe cartridge is ook daadwerkelijk nieuw, net gekocht. Hoogstens 1/2 weken oud (niet uit de verpakking geweest oid).

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:48

probeer ander toch eens de inktcardidge schoon te maken.
Eerst met een beetje alcohol en dan met water

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:51

Heb je de optie om koppen te reinigen?

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 23:13

arabella2000 thanks voor de tip, ga het proberen.
BelleFleur, geen idee, ik zit nu in Breda, printer staat vlakbij Amsterdam :=. Morgen kan ik er naar kijken. Heb nu gelukkig een tijdelijke oplossing voor mijn presentaties..