Dr Martens inlopen? Laten stoppen met kraken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Dr Martens inlopen? Laten stoppen met kraken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 17:10

Ik heb geen idee waar het zou moeten staan, dus ik hoop dat een van de moderators het zou kunnen verplaatsen, mocht het verkeerd staan.

Ik heb 2 jaar terug Dr. Martens gekocht, maar vond ze toen te veel kraken en te moeilijk om in te lopen.
Heeft iemand tips voor mij om de schoenen sneller of pijnlozer in te lopen? Ik heb ze net 4 uur aangehad en heb alweer beginnende blaren achter op mijn voet. Ook misschien tips om ze te laten stoppen met kraken? Het is volgens mij het leer dat kraakt, niet de zool oid.

Iemand tips? Ik word echt helemaal gek ervan. (En mijn ouders en hond ook, als ik krakend door het huis loop).

Aukjeex

Re: Dr Martens inlopen? Laten stoppen met kraken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:12

Misschien kan je even googlelen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:14

Geen idee hoe je ze goed inloopt.
"Vroegah" had ik ze ook en liep ik er bijna dag en nacht op, ik had de marathon er op kunnen lopen, tegenwoordig houd ik het nog geen 10 minuten uit.
Paar keer geprobeerd in te lopen, maar ik kan er niet meer mee 'uit de voeten'. Vind ze vreselijk zitten. Jammer, want ik vind ze nog steeds gaaf.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 17:17

Ik vind ze ook helemaal geweldig, heb er 2 paar, ik dacht "Ach, misschien zijn de "echte" Dr. Martens zo moeilijk en zijn de namaak wat zachter." Nou het namaak paar is ook zachter, maar kraakt nog steeds vreselijk en ze hebben een hardere zool dan de "echte".

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:18

Ik heb er nooit last mee gehad. Wat kraakt er aan?

Ik heb zowel de hard leren als de soft leathers gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:20

Ik heb ook diverse paren gehad, en nooit hoeven inlopen of last van kraken...Misschien is de pasvorm gewoon niet goed voor jou voeten?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 17:22

Ik heb redelijk dunne voeten, zou het kunnen zijn dat ze gewoon te breed zijn voor mijn voeten? Volgens mij is het gewoon het stugge leer dat kraakt, vooral als ik door m'n knieën zak.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:22

Het kan ook liggen aan het model, ik heb 2 verschillende modellen gehad, de ene heb ik ook een marathon op gelopen (toevallig! :D) en de andere had ik na 2 jaar bikkelen nog steeds niet fatsoenlijk in kunnen lopen, van dat paar heb ik nu nog littekens...
Het model met de stalen neus is de ene die bij mij zo waardeloos zat, het 'standaard' model wat ze in alle kleurtjes hebben, is de ene die voor mij prettig loopt.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:26

ik heb verschillende, ik heb 3 gaats, 8 gaats en van die geen last. Ik heb ook 20 gaats, en daar krijg ik ook blaren van.

Ik vind de 3 gaats het fijnste zitten, maar die staan zo nerdig onder sommige broeken haha.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 17:29

Ik vind het ook zo stom om opeens 3 paar Dr. Martens thuis te hebben staan... Ze hebben helaas gebruiks sporen (Dus een paar deukjes erin van andere schoenen die erop stonden bijv.) dus die verkopen zal ook moeilijk worden... Ik wist niet dat ze meerdere modellen hadden.. Haha

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:30

ik heb een tijdje 5 paar gehad haha

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 17:32

Hahaha okay ik voel me al iets minder erg met 2 paar hihi. Maar het ligt dus waarschijnlijk aan het model dan..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 18:42

MorganeR schreef:
Ik heb redelijk dunne voeten, zou het kunnen zijn dat ze gewoon te breed zijn voor mijn voeten? Volgens mij is het gewoon het stugge leer dat kraakt, vooral als ik door m'n knieën zak.

Bij mij waren ze ook iets te breed, ik heb er een zooltje in gelegd (dan sta je iets hoger in je schoenen) en toen zaten ze een stuk beter :j

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 20:52

Dankjewel voor de tips! Ik hoop dat ik ze binnenkort in kan lopen. (Heb nu alweer blaren... *zucht*

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:07

Een nachtje natte kranten erin en dan zo aandoen wil nog wel eens helpen. Tegen kraken gooide ik er talk poeder in.
Ik had mijn Dr. Martens bij de schoenmaker op laten rekken (waren n halve maat te klein) en heb ze daarna helemaal af gelopen. Ze zaten echt heerlijk!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 21:14

Ik denk inderdaad dat ik morgen even langs de schoenmaker ga, altijd handig om een professional's mening erbij te hebben... Plus ik wil mijn schoenen niet per ongeluk ruïneren hahaha.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:15

RUI --> LZP

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 23:57

Misschien heb je hier ook iets aan, mijn drmartens waren echt niet te dragen kraken, stug tot het punt van onmogelijk zere pootjes.. kreeg de tip om ze op te vullen met natte kranten even laten staan en daarna inlopen. Was geen pretje maar k draag ze nu al met veel plezier een aantal jaren. onverwoestbaar!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:59

Ik heb 5 paar gehad waarvan ik er 1 heb verkocht omdat ik er niet aan kon wennen. Dat waren zwarte lakleren Dr. Martens. DIe bleven zo ontzettend stug dat ik ze verkocht heb. Kon er helemaal niks mee.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 22:20

Ik kom er zonet achter dat een van de 2 waarvan ik dacht dat het dr martens waren, Dockers zijn gemaakt door ontwerp(st)er Gerli. Op de andere schoenen is geen enkel merk oid te vinden, lijken op dr. Martens en hebben 4 leren ringen op de achterkant om riempjes met gouden studs op te zetten... enig idee welk merk dit is?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 09:25

Nou, ik heb mijn perfecte inloop truc gevonden! Ik heb ze aangetrokken en ben een flink stuk gaan fietsen, meteen geen last meer en compleet naar mijn voeten gebogen.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:04

ik heb ook dr martens. enja blaren door gekregen, helaas is dat gewoon inloop proces.. soms wilt het helpen om ze in een plantaardige olie te leggen zoals zonnebloem olie. daarna goed droogpoetsen. daar worden ze soepel van.

dit iswat ik met veel lakleren/leren spullen doe maar of dit bij dr martens werkt weet ik niet. ik heb eigenlijk maar 3 dagen last gehad van het inlopen :)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:08

Zijn het die van leer?
even aandoen en ermee onder de douche gaan staan.
klinkt extreem maar ze vormen dan wel vrijwel gelijk aan je voeten, haha!
opdrogen, wat olie er op (ander droogt het water ze uit) en ze zijn super :)

'de plastic versie' is gewoon eigenlijk ook geen fijne versie...
ze kraken wel vaker MAAR dat kan ook te maken hebben met de maat die je hebt gekocht. te klein kraakt meer en te groot ook..dus of je deze ooit helemaal inloopt/ ontkraakt? geen idee...
Ik vind deze echt ranzig, ze kunnen wel fijn gaan lopen maar je voeten ademen nooit...