Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Thats_Me schreef:Ik ben van Noord-Holland naar Limburg verhuisd. Ik vind de mensen hier super aardig maar je komt er zeer moeilijk tussen. Terwijl je in het noorden als vreemde snel op sleeptouw genomen wordt is dat hier dus echt niet het geval. Mensen hangen erg aan hun eigen vriendengroepen en accepteren nieuwe mensen moeilijk.
Je moet dus vooral zelf veel initiatief nemen. Dus vriendelijk zijn tegen de mensen uit het dorp. Kijken of je lid kan worden van club/vereniging etc. Zorg dat ze je zien en dat je de moeite waard bent om opgenomen te worden
little_king schreef:Thats_Me schreef:Ik ben van Noord-Holland naar Limburg verhuisd. Ik vind de mensen hier super aardig maar je komt er zeer moeilijk tussen. Terwijl je in het noorden als vreemde snel op sleeptouw genomen wordt is dat hier dus echt niet het geval. Mensen hangen erg aan hun eigen vriendengroepen en accepteren nieuwe mensen moeilijk.
Je moet dus vooral zelf veel initiatief nemen. Dus vriendelijk zijn tegen de mensen uit het dorp. Kijken of je lid kan worden van club/vereniging etc. Zorg dat ze je zien en dat je de moeite waard bent om opgenomen te worden
Dan heb ik het persoonlijke idee dat Limburgers daar dan weer moeilijker in zijn dan Brabanders.
Ik denk inderdaad bij een club gaan, bokt meetings en dat soort dingen het beste werkt.
Midden/Zuid-Limburg is weer een ander verhaal. 
little_king schreef:Ik ben ook een grens geval
Maar juist dan merk je algemeen gezien juist verschil tussen de Limburger en de Brabanders.
Limburgers meer gesloten en pas als ze je echt beter kennen hoor je erbij. De Brabanders zijn van hoe meer zielen hoe meer vreugd.

) en mijn vriend woont in Noord Brabant! Het was wel even wennen zo vanuit een boerendorpje naar het Grote Boze Den Bosch, maar het went! Nu scheelt het dat ik geen nieuwe baan hoef te zoeken (ik kan thuiswerken), maar in het begin voelde ik me wel een beetje verloren en dat heeft aardig lang geduurd. We zijn nu in december een jaar samen en begin nu pas een beetje te wennen.