Welke externe harde schijf kiezen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lidewijke

Welke externe harde schijf kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 22:32

Hoi Bokkers,

Ik heb een hele verzameling aan filmmateriaal op een harde schijf van 1TB staan, die nagenoeg helemaal vol zit. Nu begint deze te verslijten (nouja, op de 1 of andere manier is 1 van de hoeken van de buitenkant aan het opengaan), en ben erg bang dat ie het op een gegeven moment begeeft en ik mijn dingen kwijt ben. Plus dat ik gewoon meer ruimte nodig heb.

Nu twijfel ik tussen een WD my passport (2TB, bestaat voor zover ik kan vinden niet groter?) of een 'gewone' HDD met 3 of 4TB ruimte. Voor mijn gevoel is de WD 'veiliger', in die zin dat ie toch wat minder fragiel is. Aan de andere kant doe ik helemaal geen gekke dingen, en is er eigenlijk geen reden waarom zo'n ding kapot zou gaan op de manier waarop ik ermee om ga. Ik weet dat 1TB te weinig is, maar zou niet kunnen zeggen of ik toekom met 2TB..

Waarvoor zouden jullie kiezen?

lucifertje

Re: Welke externe harde schijf kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:38

Ik ben heel erg tevreden met mijn WD. Volgens mij heb ik de 2 TB maar dacht dat ze al groter te verkrijgen zijn, weet ik niet 100% zeker.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:32

Het maakt qua merk niet zoveel meer uit, maar een WD My Passport is volgens mij een 2,5" harde schijf en een grote schijf automatisch een 3,5". Die laatste kunnen minder tegen schokken maar hebben toch mijn voorkeur omdat ze over het algemeen wat langer mee gaan. Anders gezegd: Ik heb nog wat schijven uit 1995 en die doen het nog steeds ;)

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:50

Ik zou toch voor een WD My Passport gaan, puur om het gemak dat je niet een externe voeding nodig hebt, maar lekker makkelijk via usb gevoed alleen 1 kabeltje hoeft aan te sluiten.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:04

Je hebt ook de WD My Book, in 3 TB en 4 TB variant, en de WD Elements van 3 TB.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:07

De Passport is een 2,5" USB3 schijf en de Elements 3,5" USB2 schijf met externe voeding
Beide zijn even goed/slecht. Passport is handzamer en sneller(Bij USB3 poort) en heeft geen externe voeding nodig, nadeel is dat prijs / GB hoger ligt dan bij de elements.

Er zijn tegenwoordig nog maar een paar bedrijven die Hardschijven maken.
De rest koopt een schijf bij 1 van deze bedrijven en plakt dan op de behuizing een eigen naam.