Kaars wel of niet aansteken, gaat dat niet omvallen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Kaars wel of niet aansteken, gaat dat niet omvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 18:04

Hoi :D
Wie weet de meest suffe vraag ooit, maar ik zit hier met een dinerkaars (zo'n hele lange, dunne) en ik vraag mij af of ik hem nou kan aansteken of niet. Hij zit in een speciale houder, als die houder beschadigd dan wil ik gaan gillen :o ook staat hij op een houten ombouw, op een houten bureau. Gaat zo'n ding nog druipen? vallen ze weleens om? ik wil hem al maanden zo graag aansteken maar ben bang dat mijn huis dan af brandt :') wie oh wie kan mij duidelijkheid geven of gerust stellen?

Het is trouwens een dinerkaars van de action, goedkoper kan niet zeg maar.

kleinvosje

Re: Kaars wel of niet aansteken, gaat dat niet omvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:05

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met de houder, heb je een foto?

Sting

Re: Kaars wel of niet aansteken, gaat dat niet omvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:07

Het is een kaars, dus je zou hem moeten kunnen aansteken :').

Maar je moet hem wel goed vastzetten inderdaad, weet niet precies wat voor houder je bedoeld?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:08

Als je bang bent dat de kaars niet stevig staat kun je er manchetten voor krijgen. Of je laat wat kaarsenvet smelten en in de houder druipen, vervolgens druk je de kaars er stevig in vast. Als je bang bent voor druipen kun je er een bord onder zetten. En brandende kaarsen sowieso niet zonder toezicht laten branden.

Voor de manchetten:
http://www.excellent-living.nl/products ... -cups.html

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 18:46

De kaarsenhouder is een sculptuur in de vorm van een paardenhoofd, door er een kaars in te steken wordt het een beetje een eenhoorn zeg maar (het is een aparte omschrijving, hopelijk kunnen jullie het een beetje zien in gedachten) Als de kaars gaat druipen en er kaarsvet in de manen en details terecht komt, ben ik bang dat ik het er niet meer uit krijg en dat dat mijn houder verziekt, vandaar de twijfel.

De manchetten had ik in huis liggen en heb ik eronder gezet, ik heb de kaars er ook flink ingeduwd... ik hoop dat hij goed genoeg staat. En in de hoop dat het gewoon goed gaat heb ik hem aangestoken :o hij staat nu recht voor mijn neus, als het fout gaat ben ik er meteen bij. Ik voel mij echt een watje

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:49

Kaars en houder niet op de tocht zetten. En als je bang bent voor druipen kun je beter investeren in een goede kwaliteit kaars. Zou er niet van uitgaan dat die van de action daaronder valt.
Kun je de houder afwassen? Als je toch kaarsvet hebt dat is gaan druipen smelt dat onder heet water gewoon weg.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 19-10-13 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:50

Staat de kaars wel 'kaarsrecht'? ;) Dan zou het goed moeten komen qua druipen. En mocht je zien dat hij tóch gaat druipen, kan je hem uitblazen of hem onderaan inpakken met wat keukenpapier oid.

Zie nu dat je hem hebt aangestoken: komt vast goed! :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:50

Anders zet je m in een glaasje?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:51

Sting schreef:
Staat de kaars wel 'kaarsrecht'? ;) Dan zou het goed moeten komen qua druipen. En mocht je zien dat hij tóch gaat druipen, kan je hem uitblazen of hem onderaan inpakken met wat keukenpapier oid.

Zou geen keukenpapier doen, maar aluminiumfolie. Ander vliegt de boel alsnog in de hens.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 19:49

xEmily schreef:
Anders zet je m in een glaasje?

Neen :D dan zou ik al een ovenschaal moeten pakken oid, de houder is te groot.

Hij staat inderdaad kaarsrecht, hij druipt ook niet, tot nu toe gaat alles goed :D jippie!

De reden van de goedkope kaarsen branden is een beetje onder het mom van 'ze liggen in de weg, zonde om weg te gooien, dus ik ga ze maar opbranden' normaal heb ik een mooie gekleurde kaars in de houder staan voor de decoratie die ik nooit aansteek.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:50

Kan inderdaad ook :). Maar ik bedoelde helemaal onderin, als je hem dan op tijd uitblaast kan er niet veel gebeuren :).