CF kaart word niet herkend???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

CF kaart word niet herkend???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 16:52

Hallo,

Ik heb een Canon 350D met 3 CF kaarten; 256 mb, 1 gb en 2gb.

Ik heb foto's gemaakt met alle drie de kaarten en probeer deze nu op de laptop te zetten, echter loop ik tegen het volgende probleem in deze volgorde.
CF kaart 1 GB in de camera, sluit de camera aan op de laptop, ik kan de foto's er vanaf halen en deze foto's staan nu in een mapje op mijn laptop.
CF kaart 2 GB, haal de camera af van de laptop en doe de 2GB in de camera. Vervolgens sluit ik de camera aan op de laptop. Camera wordt niet herkend door de laptop en ook via verkenner krijg ik de foto's niet van de CF kaart op de laptop.
CF kaart 256MB, haal de camera weer van de laptop af en doe de 256 kaart in de camera, vervolgens sluit ik de camera weer aan. Ik krijg weer het venster wat ik normaal krijg en kan mijn foto's van de cf kaart halen en op de laptop zetten.

Nu probeer ik weer de 2 GB kaart en weer herkent mijn laptop de camera niet. Ik doe dit vervolgens weer met de 1 GB kaart en deze word gewoon herkent en ik kan bij de foto's komen. Nog een poging voor de 2GB kaart en je raad het al.... Hij word alweer niet herkend!

Ik heb op Google gezocht, maar dit probleem lijkt nog niet eerder te zijn voorgekomen (althans op internet dan).

Wie herkent dit en weet de oplossing?
Hij doet er overigens ook véél langer over om het automatische programma op te starten voor de wizard.

Orchidee21

Re: CF kaart word niet herkend???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:57

Ik heb dit gehad met een 4gb kaart. Ook een canon 350d. Uiteindelijk naar een fotowinkel gegaan, geen resultaat. Naar de winkel waar ik het kaartje had gekocht. Ook geen resultaat. Toen naar de fabriek maar helaas ook niets. Bleek dat de binnenste rommel een virus had opgelopen en dat alles weg was... 2 hele mooie reportages.. Erg verdrietig geweest. Kreeg een nieuw kaartje van de fabrikant.
Merk was extrememory. Ik hoop dat bij jou nog wel wat te redden is.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 17:00

Hoe bedoel je met dat virus? Dat zit dan in de CF kaart zelf?
Wel balen van je foto's zeg, ik ken de fabrikant niet. Ik heb het kaartje 2 jaar terug in Spanje gekocht maar ik ga er eens achteraan. Dank je wel voor je reactie!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 17:02

Ja in het kaartje zelf. Maar waarschijnlijk via de computer erin gekomen aangezien het kaartje het wel heeft gedaan..
Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 12:51

Je kunt een kaartlezer kopen en gebruiken, dikke kans dat het dan wel goed gaat. Je hebt er al een voor een tientje ofzo.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 18:40

Orchidee, geen idee dat dat mogelijk was!!
Maar ik ga er achteraan, dank je wel voor je reactie.