Laptop laad niet goed op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

savasan

Laptop laad niet goed op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 21:41

Hallo!

Sinds kort laad mijn Asus laptop niet meer goed op. Als ik hem aan de oplader leg maakt hij niet goed contact met de oplader. Hij slaat steeds heen en weer tussen opladen en niet opladen terwijl de oplader er gewoon goed aan vast zit. Als ik het stekkertje in mijn laptop vast houd doet hij het wel. Wanneer ik het stekkertje draai merkt hij wel weer dat er een oplader in zit, totdat ik hem loslaat. Na een paar seconden vasthouden en een paar keer proberen laad hij wel gewoon op, maar ik moet hem niet te veel bewegen.

Iemand enig idee waar dit aan ligt? Laptop of oplader? En wat ik er aan zou kunnen doen?

Alvast bedankt!

Janine1990

Re: Laptop laad niet goed op

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:43

Ik heb ook een Asus, die dit eerst deed.
Bij mij is de accu een soort van kapot geloof ik, want hij laad nu altijd maar herkent geen accu. Er staat 'volledig opgeladen, overweeg accu te vervangen'.

Maar je stekker kan ook gewoon kapot zijn hoor, die draadjes in het snoer willen nog niet wel eens kapot gaan door het vele draaien en bewegen.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:46

ik heb dat ook gehad met mijn hp laptop.zit er toevallig op het gedeelte waar je de kabel in de laptop steekt een bobbeltje?zo ja,dan is het waarschijnlijk een los contactje in de kabel en het enige wat je kan doen is een gedeelte van de kabel vernieuwen.doe dit wel bijtijds want anders heb je straks een laptop die niet meer geladen is

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:48

Hier ook een Asus:
Op Ebay laatst een nieuwe accu gekocht voor €25,- en later een nieuw snoer/adapter voor €20,- :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:50

Ja herkenbaar bij een ander merk laptop. Daar zat een breuk in het oplaadsnoer.

Lutha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:51

Ik heb hetzelfde als Janine, bij mij staat er ook; aan netstroom overweeg accu te vervangen. Overigens komt dit door de accu.

Het probleem wat jij hier voorlegt heb ik ook gehad. Gewoon een nieuwe oplader en 't probleem is opgelost :)

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 21:51

Er zit geen bobbeltje, maar het laatste gedeelte is extra beschermd dus het zou daaronder kunnen zitten.
Ik ben alleen bang dat ik straks een nieuwe oplader koop en het helemaal niet daaraan ligt...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:00

Je kan even naar de winkel waar je hem kocht, en misschien kunnen hun je even helpen :)?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:02

dat lijkt me een goede oplossing,maar ik denk wel dat het aan de oplader ligt
een heel erg irritant probleem

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 22:04

Dat had mijn eerste zet geweest, was het niet dat ik hem 2 jaar geleden met korting via school heb kunnen kopen bij een webshop. Anders had ik gelijk de eerste dag daar al voor de deur gelegen!

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:06

Dit had ik met mijn mobiel! Tot dat ik een nieuw oplaadkabeltje kocht

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:08

gewoon bij een andere computer/ellectronicawinkel binnenlopen en het probleem voorleggen.dan zullen ze je vast willen helpen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:09

Bij mij koste een oplader 12 euro incl. verzenden op ebay. Scheelt enorm in de kosten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:09

savasan schreef:
Er zit geen bobbeltje, maar het laatste gedeelte is extra beschermd dus het zou daaronder kunnen zitten.
Ik ben alleen bang dat ik straks een nieuwe oplader koop en het helemaal niet daaraan ligt...

Een nieuwe oplader kost de wereld niet. Kan je dat beter doen om uit te sluiten dat het aan de accu ligt.
En ach, die accu van mijn laptop moet al een jaar vervangen worden, en die loopt verder nog als een zonnetje.