bestincanvas, wat moet ik hier mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sababber

bestincanvas, wat moet ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 09:53

Haai,

Ik heb een tijd terug een voucher gekocht om bij best in canvas een doek te laten drukken.
Hij was goedkoop en ik had een mooie foto die ik dolgraag aan de muur zou willen hebben.
Nu gaat het om een doek van 1M x 1M! dus het is een flinke jongen. Vond ik in eerste instantie erg leuk. maar nu heb ik dus als ik een van de foto's upload erbij staan dat de kwaliteit laag is en dat daar niet het mooiste canvas doek uitkomt -O-

terwijl de foto's vind ik zelf nog niet de beroerdste zijn, maar wat moet ik nu? heeft iemand wel eens besteld met een volgens bestincanvas lage kwaliteit foto? Ik zou het nogal zonde vinden als het echt lelijk wordt. -O-

Zijn de foto's echt zo slecht? ik zou dan wel de springfoto laten bewerken zodat het niet meer vol staat met mensen..

hier even in een facebook link, omdat op mijn album de kwaliteit wel zo beroerd word dat het om te huilen is :+ al worden ze op facebook ook niet beter..

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

verootjoo

Re: bestincanvas, wat moet ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:55

Ik denk dat ze bedoelen dat het formaat te klein is, dan worden de pixels zodanig uitgerekt dat het
lelijk wordt op zo'n grote foto.
Voor 1x1m moet je wel echt een grote foto aanleveren.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:58

Je FB foto kan ik niet zien helaas. Kan je geen mailtje sturen naar de drukker en vragen of hij hem op de een of andere manier nog kan verbeteren? Sommige firma's doen dat wel ;). En anders een uploaden bij een andere site voor canvas van dat formaat, eens kijken of hij daar ook zo slecht beoordeeld wordt :). Maar verder ga ik met Verootjoo mee, het is wel een groot doek hoor!

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 10:20

Dank jullie! Ik heb op best in canvas nu best veel verschillende foto's geprobeerd en hij blijft het bij elke foto aangeven, ook foto's die kwalitatief echt goed zijn. Dus ik twijfel nogal aan hun systeem. Ik ben nu bezig om mijn favoriete bij canvas.nl te uploaden, maar dat duurt nogal, die tijd zal wel nodig zijn om elke pixel scherp te krijgen ofzo.

en anders wordt het denk ik toch een foto shoot doen met een goede fotograaf.
ik baal nu echt dat het doek zo groot is en dat ik er geen kleinere voor kan bestellen :(

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:21

Wat voor formaat is je foto dan? I.p kun je een foto namelijk alleen verkleinen, vergroten wordt nooit mooi. Dus je moet wel een erg groot formaat foto hebben gemaakt met je camera ;)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:27

Je moet het originele grote bestand sturen.

rina

verootjoo schreef:
Wat voor formaat is je foto dan? I.p kun je een foto namelijk alleen verkleinen, vergroten wordt nooit mooi. Dus je moet wel een erg groot formaat foto hebben gemaakt met je camera ;)

Idd welk formaat is je foto. Het heeft nl niks met de kwaliteit te maken, maar met het formaat. Je bent voor een uitvergroting van 1x1 echt een hele grote foto nodig om het op zon groot canvas te laten afdrukken. Ik denk dat het pixelformaat van je foto's gewoon niet groot genoeg is voor die afmeting.

Maflinger_S

Precies, hoeveel MB is het origineel? Als je originele foto het aantal MB's heeft voor een mooie foto op A4 formaat (21x30 cm) gaat 1m x 1m natuurlijk nooit lukken.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 10:32

de foto met de groene achtergrond is echt klein, maar 75 kb. maar de spring foto is 3.1 mb, afmetingen 3456x2304 dus dat zou toch wel te doen moeten zijn lijkt me?

met een Canon EOS 600D
dus ook geen mobiele telefoon kwaliteit ofzo..

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:36

Ik heb dat wel eens gedaan ja. De foto die ik per se op canvas wilde was gemaakt met een oud mobieltje, dus echt best wel slechte kwaliteit (weinig pixels). Het resultaat viel me nog alles mee, als je dichterbij kijkt zie je dat de foto niet scherp is door het vergroten, maar van een afstandje is hij hartstikke leuk.
Maar! Dit canvas was wel een stuk kleiner en dus ook niet zo duur! Ik had er rekening mee gehouden dat als het echt niet mooi werd het jammer was, maar geen ramp. Bij zo'n grote als jij wilt is het wel een flink risico om te nemen natuurlijk...

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:40

Ik denk dat die afmetingen nog te klein zijn voor 1 bij 1, maar weet ik niet zeker

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 10:42

Hij kost me maar 30 euro ;) Met nog de verzend kosten, dus op zich is het risico te nemen maar ik zou het jammer vinden als het mislukt. Op een andere site zeggen ze dat de kwaliteit van de foto's redelijk is. de een wel beter als de ander.
hij moet hem hier iets vergroten, van 100 naar 112%.. Dus dat valt me eigenlijk nog redelijk mee.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:48

Ik kan je foto's niet zien maar 75 KB is thumbnail formaat dus dat gaat niet lukken en 3,1 MB is nog te minimaal voor 1x1. Daar zou ik maximaal voor A3 formaat gaan. Misschien toch een fotoshoot regelen en een mooie grote foto = groot bestandsformaat laten maken? Ook al heb je een bon, het is zonde als je een kwalitatief niet goede foto op groot formaat aan de muur hebt en je daaraan gaat ergeren.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 10:58

ja het is zonde om mijn bon te laten verlopen. want dan is die 30 euro sowieso weg gegooid. Hij zegt bij 50x50 dat de kwaliteit hoog is. maar bij 60x60 zegt hij al laag. Dus als het daar al niet goed op is wordt het bij 100x100 helemaal niks natuurlijk -O-

Ik ga uitkijken naar iemand die een shoot kan maken, want dit wordt hem niet. vind het erg jammer want het waren voor mij echt bijzondere foto's van een hele mooie dag, maar dat is dan niet anders :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:57

Als die foto zo belangrijk is waarom zet je m dan niet op 50/50 zodat je zeker weet dat hij mooi wordt en dan maar geen 1mx1m groot? Even vragen of dat kan bij die firma.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 14:01

Omdat ik een voucher heb die alleen geldig is voor een 100x 100 cm.. dus ik denk niet dat de aanbieder dat goed keurt.. maar kan het altijd vragen natuurlijk

Ik kan deze ook aanbieden op marktplaats en dan zelf een kleinere bestellen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:17

Sababber schreef:
de foto met de groene achtergrond is echt klein, maar 75 kb. maar de spring foto is 3.1 mb, afmetingen 3456x2304 dus dat zou toch wel te doen moeten zijn lijkt me?

met een Canon EOS 600D
dus ook geen mobiele telefoon kwaliteit ofzo..

Ik heb de grote broer, EOS 60D, en als ik het niet speciaal instel heb ik ook foto's die bij lange na niet groot genoeg zijn om af te drukken op 1x1. Vrees idd dat je bestanden gewoon te klein zijn voor die afmeting. Je kan idd vragen of je een kleinere maat mag uitkiezen omdat je foto zo groot niet goed genoeg is. En anders idd aanbieden op MP, en zelf een kleiner formaat kiezen.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 19:58

Helaas willen ze me geen kleiner doek geven via de bon. Had ik al verwacht. Wel willen ze graag mijn foto gemaild krijgen zodat ze in kunnen schatten wat het doet op het doek. Dus dat wordt de volgende stap.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:00

Er wordt in ieder geval meegedacht, da´s niet verkeerd.