Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.Citaat:Artikel 5.2.42
1. De voorruit en de zijruiten van personenauto's mogen:
a. geen beschadigingen of verkleuringen vertonen,
b. niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.
2. Indien de personenauto niet is voorzien van een rechterbuitenspiegel, mag de achterruit:
a. geen beschadigingen of verkleuringen vertonen,
b. niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.
3. Onze Minister kan regels vaststellen omtrent het bepaalde in het eerste lid.
Artikel 5.2.44
Personenauto's met een voorruit, die na 30 september 1971 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een goed werkende installatie ter ontdooiing en ontwaseming van de voorruit
Citaat:Onvoldoende zicht
Voorruit € 75,-
Achterruit (tenzij rechterbuitenspiegel aanwezig) € 50,-
Voor-en achterruit € 100,-
Voor- en zij- en achterruit € 135,-
Zijruit € 75,-
Het klopt dat er op alle ruiten geen voorwerpen mogen zitten wat het zicht belemmerd.
Ik kan ook niet zo snel er een regelgeving bij vinden
amyz schreef:Ik lees nergens dat je niet met beslagen ramen mag rijden? Wel dat je een installatie ter ontwaseming moet hebben (verwarming, kacheltje, etc) en dat er geen beschadigingen/verkleuringen op mogen zitten.
Edit; ik weet sowieso wel dat het voor sneeuw/ijs geldt...
Ben sowieso blij, heb geen zijramen, scheelt weer
Dus daar gaat altijd de blower op voordat ik wegrijd...
Deze lagen los door de auto (kofferbak, achter de stoelen, en 1 bij de bijrijdersstoel). Bleek echter niet te helpen... Ik had daadwerkelijk drúppels aan mijn raam hangen..
. Kostte een randje kit en nu stook ik binnen 30 seconden compleet dichtgekoekte ramen schoon..
Kan goed zijn dat je die niet hebt 
)
.