Een smartphone accu die opeens raar doet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_PassoaJus

Een smartphone accu die opeens raar doet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 21:58

Hoi!

Sinds vier weken heb ik een nieuwe telefoon, de Samsung Galaxy Express. Ben er dik tevreden over, echter heeft de batterij de laatste dagen wat kuren. Een voorbeeld: Gisteravond rond 21 uur aan de lader gedaan omdat er nog maar een aantal procent batterij was. Binnen het uur was deze weer vol. Ik ben rond 22 uur op bed gegaan en heb tot vanochtend 8 uur niet aan mijn telefoon gezeten. Vrij verbaasd was ik dat mijn batterij vanochtend op 48% stond, en dat na een nacht niets doen! := Ik sluit mijn programma's altijd correct af en wis mijn ''geheugen, opslag, RAM etc''. Daarnaast heb ik 'm altijd op ''spaarstand'' staan en heb ik bijvoorbeeld m'n helderheid niet op z'n felst. Ik heb 'm vandaag mooi z'n gang laten gaan en vanavond om 18.30 uur aan de lader gegooid (Hij had nu +/- 2,5 uur nodig om te laden). Ik ben vanmiddag naar de HI winkel geweest en ze hebben een nieuwe accu voor me besteld, alleen die komt pas over 2 weken. Ik hoop natuurlijk dat daar het probleem mee is opgelost....

Echter ben ik natuurlijk wel heel nieuwsgierig of iemand hier het ook herkend en wellicht een oplossing heeft? Misschien doe ik iets fout? Ik krijg natuurlijk een nieuwe accu en hoop dus dat het daar mee is opgelost!

CrazyCat

Re: Een smartphone accu die opeens raar doet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:07

Ik heb geen problemen dat mijn accu snel leeg gaat, maar wel problemen met opladen wat soms heel lang duurt of niks doet.
Bij mij ligt het aan de adapter, die zijn bij samsung niet van al te beste kwaliteit. Adapter van mijn oude HTC eens geprobeerd en probleem is opgelost.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 08:06

Ik denk dat het bij mij puur aan de accu of m'n telefoon zelf ligt.... Ik ben gisteravond met 97% op bed gegaan, vannacht werd ik wakker en gekeken en stondie op 80% en toen ik net wakker werd stondie op 65%!

En toch blijf ik het raar vinden datie het zo maar uit het niets is gaan doen....... :+

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 08:17

gewoon dat je gsm opstaat verbruikt al veel
ik neem daarom geen samsung meer, heb een blackberry en die doet 4 dagen met een volle batterij
Maar ik denk dat het gewoon aan je telefoon ligt
ik vind samsungs niet de beste kwaliteit telefoons

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 08:22

Wat ook wel eens wil helpen is je mobiel 24 uur even in de lader laten en niks meedoen. Bij mobiels kan het geen kwaad om je mobiel langer op te laden dan nodig is. Meestal zijn dan alle "lege gaatjes" gevuld.

Ook alle actieve aplicaties telkens sluiten, GPS uit, bluetooth uit etc.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 08:26

Als mijn Samsung (half jaar oud) dat gaat doen moet ik heb even uitdoen. Dan weer aan en dan doet ie weer een hele poos normaal :P
Maar die van mij heeft nog 2 problemen, dus moet hem weer even terug sturen.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 15:15

banketstaaf : Dat jij liever een BB hebt, is mijn vraag niet! ;-)

loisbr96 : Bedankt! Zal het eens proberen vandaag/morgen! GPS/Bluetooth staat hier sowieso standaard uit!

Lappie_Lap : Aan/uit is hier ook al gedaan, accu eruit etc..... Inmiddels zit ik op 42% dus dat valt me nog mee na vanochtend met 65% wakker worden! :) Gisteren ging het veeeeeeeel sneller!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:18

Dat is samsung. Ik denk dat een nieuwe accu dat voor korte tijd verhelpt maar daarna ga je hetzelfde probleem weer krijgen.
Ik zet mijn mobiel niet eens uit meer om te 'besparen' want dan trekt die m harder leeg om vervolgens weer vrolijk vanaf 1% op te tellen (zonder aan de lader te liggen)