Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
suggie schreef:Weet niet wat voor auto je hebt,maar de mijne heeft de ruiten 100% droog voor ik de straat van 50 meter uit ben.
Verder heb je wel gelijk,al hebben wij hier in buitengebied weinig last.
wandelaars dragen lichtgevende hesjes,honden reflecterende halsbanden.
Ik ben een snelle fietser maar kijk liever drie keer dan dat ik gewoonweg voor een auto duik "op hoop van zegen" zeg maar. Merk het ook als fietser, dat ik mensen slecht zie. Hele horde hardlopers in het vondelpark deze avond, grote groepen met hesjes maar enkele mensen die midden op het fietspad rennen die je echt pas enkele meters van tevoren ziet.sunshine schreef:Heel goed bericht, ik ben zelf hardloper maar draag altijd zo'n lelijk hesje met donker weer, maar kan wellicht kijken of ik nog meer kan dragen om mijn armen bijvoorbeeld van die lampjes
. Blijkbaar zijn ze op die polderwegen erg zelfverzekerd van hun 'veiligheid'. Ik werk in Amsterdam en heb vlak voor mijn werk een heel drukke rotonde. Als het donker is in de winter kan ik de mensen met verlichting heel makkelijk op een hand tellen. Leuk die bescherming van de fietsers maar ik schrik mij een rolberoerte als ze in tegengestelde richting zonder licht oversteken! Rytir schreef:Wat jij zegt idd! Ik woon in de polder en rijdt soms ook op van die landweggetjes waar weinig mensen komen. En dan is er opeens een fietser of hardloper, dikke schrik. Blijkbaar zijn ze op die polderwegen erg zelfverzekerd van hun 'veiligheid'. Ik werk in Amsterdam en heb vlak voor mijn werk een heel drukke rotonde. Als het donker is in de winter kan ik de mensen met verlichting heel makkelijk op een hand tellen. Leuk die bescherming van de fietsers maar ik schrik mij een rolberoerte als ze in tegengestelde richting zonder licht oversteken!
Merk dat met name wandelaars voor 'even een blokje om' vaak lampjes e.d. vergeten. 
Lien2 schreef:Ruiters mag je ook toevoegen aan je lijstje. Die rijden hier ook regelmatig rond zonder enige reflectie of verlichting.