Nou, dit is misschien heel stom, maar af en toe kan ik er een beetje gek van worden.
Ik heb geweldige verzorgpaarden en de eigenaren zijn ook altijd super aardig, naar wat ik kan zien is dat niet oppervlakkig.
Voordat ik er kwam rijden reed er al een meisje, laten we haar even X noemen. Heel aardig meisje, ze kan er niet zo vaak komen omdat ze verder weg woont, maar ze had nooit gemeen gedaan tegen mij en als ze er was hadden we altijd heel veel plezier. Ze is voor haar leeftijd echter een beetje kinderlijk en kan simpel overkomen
Afgelopen zomer kwam er opeens een ander meisje bij, haar noemen we even Y, ze is naar mijn idee ook altijd gewoon erg aardig. Ze moet alleen nog veel leren want ze heeft helemaal geen les gehad. De eigenaar geeft haar dan ook les en als die er niet is geef ik regelmatig wat tips, de eigenaar heeft tegen mij gezegd dat ik dit namelijk best kan doen tussendoor en Y vind het fijn als ik haar tips geeft. In mijn ogen is ze dus erg leergierig. Het botste echter vanaf het eerste moment tussen X en Y. Y is ook een stuk volwassener (Terwijl ze een stuk jonger is dan X) en ik denk dat het daar ook botst.
X vindt de hele tijd dat Y niks wil leren en alle tips negeert, maar naar mijn tips luistert ze altijd en ze heeft zelf aangegeven dat ze tips wilt hebben om bij te leren. Er zijn ook twee andere nieuwe meisjes, en daar heeft X geen problemen mee.
Ik geef toe dat Y in het begin niet echt tips aannam, maar ze zag al redelijk snel in dat ze nog niet alles weet en sindsdien waren er geen problemen tusse mij en haar.
Tussen X en Y waren er echter enorm veel problemen. Regelmatig kreeg ik van X te horen wat Y had gedaan of gezegd en hoe irritant het wel niet is als ik er niet bij ben. Nu ben ik bij het grootste deel van die dingen er net bija ls iets gebeurd dus weet ik ook nie wat ik ervan moet zeggen. Soms zag ik wel eens dingen zoals stiekem het paard toch wat aansporen (ze vind het erg leuk om snel te gaan) maar dat minderde al heel erg met de tijd. Als ze iets mis deed zei ik er ook gewoon rustig iets van, en dan deed ze het niet meer.
Nu heb ik laatst nog iets heel opmerkelijks gehoord. Volgens X had Y tegen twee andere meisjes gezegd, dat de eigenaren zeiden dat ze de ouders van X eigenlijk niet mochten, maar ze gewoon aardig doen. Nu lijkt dit mij énorm onwaarschijnlijk. In de omgang met X haar ouders leken de eigenaren altijd enorm oprecht en ze lijken me ook niet de personen om zoiets te doen. Nu vraag ik me serieus af of Y allemaal leugens zit te vertellen en dingen verkeerd doet, of dat X enorm zit te overdrijven of misschien zelf die dingen verzint.
En nu zit ik er naar mijn idee tussenin, van X krijg ik allemaal verhalen en klachten, en Y zegt zo nu en dan hoe anders ik ben als X er niet bij is, en hoe erg ze het vind dat X soms zo vijandig doet. Nu denk X ook nog dat De eigenaren haar ouders echt niet moeten en komt er nara mijn idee nog een derde kant bij. Zij komen wel niet bij me klagen enzo, maar ik krijg wel 'klachten' en verhalen over hun erbij.
Ik weet echt niet meer wat ik ervan moet denken. Sorry als dit een heel onduidelijk verhala geworden is, maar ik moest het even van me afschrijven.