Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen; ik sta voor een nogal lastige beslissing...
Ik heb een tussenjaar dus ben op zoek naar werk. Zo moeilijk als het eerst ging, ben ik nu bij twee bedrijven uitgenodigd om op gesprek te komen. Superleuk natuurlijk, maar nu moet ik een keuze gaan maken.. Het is namelijk zo dat de gesprekken ruim een week uit elkaar liggen, dus ik ben bang dat ik mijn bedenktijd niet zo lang kan rekken om het tweede gesprek af te wachten.. Ik bedoel: in deze tijd is het graag of niet!
Het gaat dus om twee bedrijven: The Sting en Starbucks
Als je puur naar de bedrijven kijkt is de keuze makkelijk: Starbucks! Ik werk namelijk al ruim 6 jaar horecagericht (ijssalon) met klanten. Daarnaast vind ik Starbucks zelf echt heel tof.
Maar toch is de keuze moeilijk. Ik zal de plus en minpunten op een rijtje zetten.
Starbucks
+ verdient beter dan Sting (ik weet niet wat en hoeveel beide verdienen, wat ik wel weet is dat detailhandel (kleding) slecht verdient)
+ leuk en uitdagend werk (o.a. Engelse klanten, het is op Schiphol)
+ bekend en dynamisch bedrijf
Dan nu de minpunten, vooral komen deze naar boven omdat ik een jong paardje heb waar ik super graag al mijn enthousiasme en energie in wil stoppen. Ik ben van plan volgend jaar vol te plannen met leuke wedstrijdjes

- werkuren onwijs wisselend, daarnaast ook nachtdiensten. Mijn contract is dan maarliefst 38 uur in de week...
- geen vaste werkdagen, dus moeilijk plannen met wedstrijden en paard
The Sting
+ "vaste" tijden en op schappelijke tijd werken (werkdagen van half 10 tot half 7, de manege is tot 11 geopend door de weeks, dus zou daarna kunnen trainen)
+ ik werk 3 dagen doordeweeks en 1 in het weekend, dat betekend dus dat ik iig 3 dagen in iedergeval overhoud voor m'n paard ( ik doe het samen met iemand dus vandaar ook makkelijk dat diegene het evt op mijn werkdagen kan doen)
+iets minder zwaar urencontract: 32 uur
- Ik denk dat ik in een kleding winkel werken tamelijk saai zal vinden, ik heb er ook geen ervaring in.
- betaalt slechter dan Starbucks (dit weegt best zwaar omdat ik m'n paard zelf financieer)
- Niet afwisselend
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen bij deze moeilijke beslissing... Als er iemand weet wat beide banen ongeveer verdienen : let me know!
Groetjes!!