schoonvader

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

schoonvader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 21:57

Hoi,

Nu ben ik gezegend met écht lieve schoonouders :)
Vanavond kwam mijn schoonvader even wat ophalen en wilde direct iets bespreken.

Zijn zoon, mijn man, wordt over een half jaar 50 jaar :o En hij kwam data inleveren wanneer hij niet kon. :')
Ehm, gisteren is mijn verjaardag gevierd, daar ben ik nóg van aan het bijkomen.
Wie zegt er dat we überhaupt iets aan zijn verjaardag doen? Ik was echt verbouwereerd :')
Ondertussen hangt er een vriendin aan de telefoon, die wilde oud en nieuw bespreken. De honden konden dit keer niet mee. Hallo, slaan we niet een stap over en vragen we niet even OF we wel meewillen om oud en nieuw in een huisje te vieren?

Schoonvader gezegd dat hij echt veel te vroeg hier mee is. Zijn agenda wordt een jaar van te voren bepaald. Tja, die van mij niet. Wel gezegd dat ik het erg lief vind dat hij eraan denkt dat zijn zoon die mooie leeftijd gaat halen. Van de weersomstuit ben ik hem helemaal vergeten te bedanken voor de hulp die hij gaf gisteren. ( Daklekkage verholpen).

ik word oud geloof ik....... :D

_Bonte_

Re: schoonvader

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:01

en toch .. enorm schattig van die man :D
Ik zou ergens bij zijn met zo een schoonvader

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 22:42

_Bonte_ schreef:
en toch .. enorm schattig van die man :D
Ik zou ergens bij zijn met zo een schoonvader

Eh, ja :D Maar nu even niet.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:52

Hij verhelpt een daklekkage en alles wat hij vraagt is juist gezellig z'n verjaardag vieren.....
Koesteren!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 23:06

Lein_ schreef:
Hij verhelpt een daklekkage en alles wat hij vraagt is juist gezellig z'n verjaardag vieren.....
Koesteren!

Die van zijn zoon :+

Hij is lief, dramt soms erg door. ;)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:08

Dit gaat waarschijnlijk niet over de verjaardag alleen? Want dat vind ik juist lief en ook begrijpelijk van zo'n man.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:09

Ik begrijp je wel, je hebt gratis agendabeheerders, jou agenda gaat niet verder dan morgen maar die van de beheerders reikt tot 3 maanden of langer in het voor, tevens plannen zij de afspraken voor u in met de bijbehorende voorwaarden.

Om even een beetje sarcasme erin te gooien.

Heel herkenbaar, het is niet dat je niet wil of kan, het is de manier waarop.

Mijn moeder heeft daar ook een handje van, ze bedoeld het niet verkeerd, maar de manier waarop kan soms wel een beetje anders.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 23:27

_MelloW_ schreef:
Heel herkenbaar, het is niet dat je niet wil of kan, het is de manier waarop.

Mijn moeder heeft daar ook een handje van, ze bedoeld het niet verkeerd, maar de manier waarop kan soms wel een beetje anders.

Juist, wij snappen elkaar :j

En dan tegelijk mijn vriendin die al bepaald hoe oud en nieuw gevierd gaat worden. Misschien wil ik wel helemaal niet mee. VRAAG me eerst wat mijn plannen zijn.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:28

Haha, WAT een herkenning. Het is niet onwillendheid, het is meer de vraag, heb ik hier zelf ook nog wat over te zeggen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 23:29

_MelloW_ schreef:
Haha, WAT een herkenning. Het is niet onwillendheid, het is meer de vraag, heb ik hier zelf ook nog wat over te zeggen.

:j :j :D :D

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:44

Ik zie er geen probleem in en ik vat zoiets ook totaal niet als drammerig op. Mochten mijn plannen anders zijn zou ik het tegen (die tijd) laten weten en waarschijnlijk zullen je vrienden daar ook vanuit gaan dat je het gewoon zegt als je het nog niet weet of je meegaat.

En ik vind het niet meer dan logisch dat zo´n man er vanuit gaat dat de 50e verjaardag van zijn zoon gevierd gaat worden.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 11:21

Hahaha sorry ik had er echt overheen gelezen..........

Nee zover van tevoren plan ik ook niet hoor! Maargoed voor jouw schoonvader is het natuurlijk wel speciaal dat zijn zoon 50 wordt...

Ach joh plan gewoon een dagje is hij ook weer blij haha.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 11:24

Ik ken het ja. Van die mensen die met pasen al plannen wie wanneer op welke plek is met kerst.... Ik heb daar zo'n ontzettende hekel aan. Mag ik alsjeblieft zelf weten hoe ik mijn leven indeel? :P
Meestal zeg ik dat dan ook wel, en ik kan eigenlijk altijd wel schuiven en dus op de bedoelde momenten ergens aanwezig zijn. Ik hou dat alleen altijd liever zelf in de hand.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 11:27

Ik ga trouwen met zo'n figuur :')

Het kan ongelooflijk handig zijn maar soms zit ik ook echt van >;)

En als iemand zegt 'hij bedoelt het goed' gaan de nekharen recht overeind staan, want er is een grens tussen ik wil helpen en en dring mijzelf op :')

Maar goed, meestal is het wel heel handig! :D en verder is hij wel heel lief. Ik moet hem gewoon af en toe even flink afremmen.

(Wat heel typisch is, hij vindt het dan wel te vroeg om nu al de datum van een huwelijk te bepalen en vast te leggen. Terwijl dat nou juist wél ruim op tijd moet)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 11:29

Lief dat ze er aan denken maar heel eerlijk, ik heb de schurft aan mensen die er van uit gaan dat het gewoon gebeurt, bvb verjaardag vieren. Dus gewoon de agenda voor je invullen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 11:32

Ik denk dat het niet zozeer ging over de schoonvader maar de beide situaties (ook die vriendin al die belde) die zo ver op voorhand willen plannen en dat juist als je nog wanhopig die koffie naar binnen aan het werken bent om die houten kop kwijt te raken waardoor je sowieso al niet verder wil denken dan "of je over een half uur helderder zal zijn" bij wijze van spreken. :D

Mijn man en ik zijn allebei korte termijnplanners. Schoonouders hebben wij "geen last van". Schoonvader zien we nooit en de moeder belt altijd een weekje op voorhand of het past gezien wij nooit echt thuis zijn. :') Maar als ze mij komen vragen of ik 25 maart 2014 naar een feestje wil komen zou het antwoord zijn "eerst maar eens kijken of ik die datum uberhaupt nog haal. :') "
Dat zou ik dus niet kunnen, zo lang op voorhand... Het enige dat ik inderdaad lang op voorhand heb vast gelegd is onze trouwdatum. :') Die hadden we een week na de verloving al omdat we toen bij zijn nonkel zaten (zijn nonkel en meter zijn eigenlijk meer zijn ouders dan zijn biologische ouders) en toen kwamen we op de datum. :')
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-10-13 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 11:32

Ik heb daar zo'n schurfthekel aan. Ik weet het, mensen bedoelen het goed enzo, maar mijn verjaardag is elk jaar al voor me ingepland en ik heb echt geen minuut over om iets voor mezelf te doen. Ik wil graag paardrijden op mijn verjaardag, want ik vind dat leuk, maar ik heb er dan nooit tijd voor omdat mensen verwachten dat ik ergens ben. En ik koester die mensen, ik bedoel, opa en oma zijn al 90, dus tuurlijk ga ik daarheen! Maar stiekem baal ik dan best wel. Overdag naar school, dan langs mijn vader, eten met mama en opa en oma, en dan hups, dag voorbij en paard niet gezien... Na borrelen na het eten is namelijk echt een must, en ik ga mijn opa en oma echt het huis niet uitschoppen omdat ik graag naar mijn paard wil. Maar stiekem is het wel krom. Ik heb niet zoveel met mijn verjaardag, en wil het net zo lief op een andere dag vieren.... Dat ik het spreid en dus gewoon elke dag naar mijn paardje kan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 11:38

Hier is het andersom, maar dan met mijn moeder. Zij wil iedereen te vriend houden en dus het vieren van haar verjaardag een enorm probleem, want wanneer pietje kan kan jantje niet en anders kan klaas wel weer niet. Ga zo maar even door met als gevolg dat eigenlijk haar verjaardag weer is over geslagen.
Elke keer weer belt ze dan op het wordt volgend weekend, dag later nee het schuift 3 weken op, 2 dagen later nee het wordt a.s. weekend.... Zucht zeg gewoon dan vier ik het en wie kan die kan en anders maar niet.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 12:18

Tabaluga12 schreef:
En ik vind het niet meer dan logisch dat zo´n man er vanuit gaat dat de 50e verjaardag van zijn zoon gevierd gaat worden.

Ik niet, wellicht nemen we gewoon een hutje op de hei, dat wil mijn man nl gewoon :P
eilleen333 schreef:
Ik ken het ja. Van die mensen die met pasen al plannen wie wanneer op welke plek is met kerst.... Ik heb daar zo'n ontzettende hekel aan. Mag ik alsjeblieft zelf weten hoe ik mijn leven indeel? :P
Meestal zeg ik dat dan ook wel, en ik kan eigenlijk altijd wel schuiven en dus op de bedoelde momenten ergens aanwezig zijn. Ik hou dat alleen altijd liever zelf in de hand.
Ohja, toen ik in mijn mans leven kwam, kwam er kerst vieren in ons leven. HELP!! Daar hadden we beiden geen zin in. Maar met kerst niet naar schoonouders, is een no-go. We hebben een aardig compromis; er wordt in de middag/begin vd avond iets gedaan. We gaan altijd naar buiten, naar de paarden dus :+ :+ Vroeger gingen we wandelen met de hele schoonfamilie en mijn 2 paarden. Superlief. Nu komen ze meestal hier, kan ik tussendoor de paarden voeren en honden uitlaten. Naar mijn ouders ga ik gewoon niet meer met Kerst, die accepteren dat gelukkig. Het zou immers het hele jaar Kerst moeten zijn 8-)
vuurneon schreef:
Ik ga trouwen met zo'n figuur :')

En als iemand zegt 'hij bedoelt het goed' gaan de nekharen recht overeind staan, want er is een grens tussen ik wil helpen en en dring mijzelf op :')
Oeps *D Mijn haren gaan er ook recht van overeind staan. Ik kan me wel verplaatsen in hem, snap hem wel, maar hij gaat daarbij gewoon over mijn grenzen heen.
Ayasha schreef:
Ik denk dat het niet zozeer ging over de schoonvader maar de beide situaties (ook die vriendin al die belde) die zo ver op voorhand willen plannen en dat juist als je nog wanhopig die koffie naar binnen aan het werken bent om die houten kop kwijt te raken waardoor je sowieso al niet verder wil denken dan "of je over een half uur helderder zal zijn" bij wijze van spreken. :D
Zo erg was nu ook weer niet, maar idd , telefoon aan mijn oor, ondertussen de nota zoeken die ik niet kon vinden, schoonvader komt binnen met nichtje en wil in 30 seconden weg zijn incl de spullen en een gevulde agenda -O- Vriendin heb ik maar even opgehangen. Maar beiden vroegen niet wat IK wilde. Dat vind ik stom :Y)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 12:19

meggiemeg schreef:
Hier is het andersom, maar dan met mijn moeder. Zij wil iedereen te vriend houden en dus het vieren van haar verjaardag een enorm probleem, want wanneer pietje kan kan jantje niet en anders kan klaas wel weer niet. Ga zo maar even door met als gevolg dat eigenlijk haar verjaardag weer is over geslagen.
Elke keer weer belt ze dan op het wordt volgend weekend, dag later nee het schuift 3 weken op, 2 dagen later nee het wordt a.s. weekend.... Zucht zeg gewoon dan vier ik het en wie kan die kan en anders maar niet.

Ja, dat is het andere uiterste 8-) Ook niet leuk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:23

Het was maar om een beeld te scheppen, ik drink geen alcohol (geen drup) en ik heb wel van die dagen dat je me echt niks moet vragen (heeft andere redenen) en kan ma zo voorstellen dat ze júist zulke momenten uit kiezen om te willen regelen dat je denkt "jezus laat me met rust!!" :')

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 12:40

Ayasha schreef:
Het was maar om een beeld te scheppen, ik drink geen alcohol (geen drup) en ik heb wel van die dagen dat je me echt niks moet vragen (heeft andere redenen) en kan ma zo voorstellen dat ze júist zulke momenten uit kiezen om te willen regelen dat je denkt "jezus laat me met rust!!" :')

:D jep