Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Patsab schreef:Misschien een rare vraag, maar hoe kan iedereen weten dat zij borderline heeft en de baas niet?
sommige mensen zijn gewoon geen teamplayers
zijn zo asociaal als maar kan en zien zich gewoon veel hoger als anderen doen... Het kan dus heel goed ook gewoon aan haar persoonlijkheid liggen. ik zou een gesprek aankaarten met de baas en het hele team erbij zodat zij eens direct door iedereen geconfronteerd word... lifaya schreef:ik gok dat het niet alleen de borderliner is die het moeilijk maar om met haar te werken hoorsommige mensen zijn gewoon geen teamplayers
zijn zo asociaal als maar kan en zien zich gewoon veel hoger als anderen doen... Het kan dus heel goed ook gewoon aan haar persoonlijkheid liggen. ik zou een gesprek aankaarten met de baas en het hele team erbij zodat zij eens direct door iedereen geconfronteerd word...

Kanelly schreef:Nogmaals, is ze senior of junior?
(of als jullie een andere constructie hebben, is ze 'groepsleider' of pb-er/mentor/woonbegeleider)
En nee, het is inderdaad niet eenvoudig om iemand met een vast contract 'weg te sturen', gelukkig maar ook.
Er moeten of grove fouten gemaakt zijn, of uiteindelijk sprake zijn van een onwerkbare situatie / onherstelbaar arbeidsconflict. Nou en daar is nogal wat voor nodig.
De weg die jullie als team moeten gaan is dan ook de communicatie verbeteren, echt op de samenwerking gaan zitten en objectief blijven signaleren. En dit weer doorgeven aan jullie leidinggevende.
Ik mag hopen (als hij z'n werk een beetje serieus neemt) dat hij, mocht er zo niets verbeteren, met haar bijv. een verbetertraject in gaat.
Je leidinggevende kan niet zomaar out of the blue tegen iemand gaan roepen 'ja je doet het niet goed, waarom niet, omdat je collega's dat zeggen' zo werkt het nou eenmaal niet.
Voor zo een medewerker moet een plan komen, dingen moeten op papier, zodat je ook aan kan tonen of er iets verbeterd of niet.
Bovenstaande kan je aankaarten bij je leidinggegevende. En ga ten eerst eens vragen op welke wijze hij het communicatieprobleem dan aan wil pakken. Krijgen jullie trainingen, wordt oefenen met communicatietechnieken een onderdeel van de vergadering?
Nou ja en kom je er echt helemaal niet uit en blijft het een probleem, dan heeft je leidinggevende ook een baas.
Maar waak ervoor dat je als team objectief blijft en dat het (in dit geval) geen borderlinertje-bashen wordt.
Want nogmaals, iemand haar problematiek doet niet ter zake, enkel het functioneren.

Kanelly schreef:Vrijstelling van intervisie bijzonder.
Inbrengen als vergaderpunt neem ik aan.
En anders eens aankaarten bij de leidingevende, van jouw leidingevende.
Intervisie is een teamaangelegenheid ten top, kan het me niet voorstellen dat ik iemand in mijn team daar vrijstelling voor zou geven
Ook de besluiten die ze neemt mbt clienten. Neemt ze die voor haar eigen clienten, of ook voor clienten van de andere senoirs?
Zo ja, wat vinden die daarvan?
Zou het ook zeker, omdat het onrust op de groep/afdeling brengt, aankaarten in de vergadering.
(of heb je collega's die tijdens dienst of overdracht wel mondig zijn en in de vergadering hun mond houden als je iets aankaart?)