Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Blijheid schreef:@Cubone: Soms gaat het inderdaad te ver, maar soms ook niet.
Bijna 15 jaar geleden kreeg mijn tante haar eerste 'nieuwe' lever. In die 15 jaar heeft ze haar kinderen zien opgroeien, haar eerste kleinkind is geboren. Dat zijn prachtige dingen die ik iedereen gun, ook mensen die daarvoor een transplantatie moeten ondergaan.
Maar, zoals ik zei, orgaandonatie is voor iedereen een heel persoonlijke keuze. Doe waar je zelf achter staat, en geef vooral door wat je keuze is
Je moet uiteindelijk toch doen wat goed voelt voor jezelf.
Eskimo schreef:Zat er al een tijdje aan te denken maar dan vergat ik het weer te doen of schoof ik het weer vooruit... Maar zit nu op de site om donor te worden, zit alleen te twijfelen wat ik niet wil weg geven... Van mij mogen ze alles hebben, ben er toch niet meer, maar mijn nabestaande willen nog wel afscheid van mij nemen en mij dan niet het liefst verminkt daar zien liggen... Dat is wel begrijpelijk natuurlijk. Dus nu zit ik even te twijfelen.
Sabinee__ schreef:Eskimo schreef:Zat er al een tijdje aan te denken maar dan vergat ik het weer te doen of schoof ik het weer vooruit... Maar zit nu op de site om donor te worden, zit alleen te twijfelen wat ik niet wil weg geven... Van mij mogen ze alles hebben, ben er toch niet meer, maar mijn nabestaande willen nog wel afscheid van mij nemen en mij dan niet het liefst verminkt daar zien liggen... Dat is wel begrijpelijk natuurlijk. Dus nu zit ik even te twijfelen.
Gesloten kist
Citaat:Kan ik nog wel normaal worden opgebaard en begraven als donor?
Ja. Een wake en een begrafenis of crematie kan gewoon op tijd plaatsvinden. En de sporen van een donoroperatie zijn zo gering, dat een simpel shirt ze al kan bedekken. Ook bij hoornvliesdonatie worden prothesen geplaatst en daarna de ogen gesloten.
Eskimo schreef:Zat er al een tijdje aan te denken maar dan vergat ik het weer te doen of schoof ik het weer vooruit... Maar zit nu op de site om donor te worden, zit alleen te twijfelen wat ik niet wil weg geven... Van mij mogen ze alles hebben, ben er toch niet meer, maar mijn nabestaande willen nog wel afscheid van mij nemen en mij dan niet het liefst verminkt daar zien liggen... Dat is wel begrijpelijk natuurlijk. Dus nu zit ik even te twijfelen.

wilde het al een hele tijd invullen maar ik vergat het steeds. Nu hadden we toevallig op school een project over donorregistratie en heb ik me maar meteen als donor geregistreerd
ik snap niet wat er nou zo moeilijk is aan het doorgeven van je keuze. Vraag mij af of deze jaarlijkse actie inmiddels niet een beetje overbodig aan het worden is.