Hoe solliciteren op nog niet bestaande vacature?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Hoe solliciteren op nog niet bestaande vacature?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 18:29

Ja dat klinkt raar, ik weet het. Maar onderhand ben ik nogal wanhopig en wil ik gewoon graag een vaste bijbaan naast mn studie zodat ik net wat makkelijker alles kan betalen.

Op het moment heb ik alle bedrijven in de wijde omtrek wel gehad met sollicitaties, en na 2 jaar solliciteren zit ik nog steeds met een bijbaan die alleen maar tijdens de vakanties werk heeft. Natuurlijk, dit is ook werk maar het geeft geen stabiel inkomen naast mijn studie. Dus vandaar dat ik rond blijf kijken. :j

Nu wordt er al een tijdje een nieuw winkelcentrum gebouwd bij ons in de woonplaats. Er komen 2 verdiepingen aan winkels en eet-gelegenheden, alleen nou komt het... Welke winkels zijn dit? Er zijn er nog maar 4 bekend en volgens planning zouden deze rond januari 2014 open moeten gaan. Uiteraard is hier nog niks over bekend op de websites van de betreffende winkels, en kan ik dus niet solliciteren naar de betreffende functie.

Dan maar een open sollicitatie sturen? En daarin uitleggen dat ik solliciteer naar een functie voor hun nieuwe vestiging? Maar dat kan dan maar bij 4 bedrijven van de ??? (zoveel meer bedrijven). Hoe kom ik er nou (op tijd) achter welke winkels daar nog meer komen? Want eenmaal open hebben ze al genoeg personeel rondlopen vaak, en ben ik dus te laat met solliciteren.

Iemand enig idee, tips, opmerkingen?

Suusie22

Re: Hoe solliciteren op nog niet bestaande vacature?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:33

Open sollicitaties sturen kan altijd. Misschien informeren bij de gemeente wat voor winkels erin komen?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 18:34

Ik zit idd al te zoeken welke winkels er in komen, maar er is nog steeds niks meer bekend dat die 4 winkels die genoemd zijn op de website -O-

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:35

Ook niet bij de gemeente? (ivm eventuele vergunningen?)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 18:37

Dat kan ik idd proberen te bellen, maar zouden ze dat gewoon vertellen aan de telefoon?

Straks eerst maar 4 open sollicitaties schrijven en versturen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:38

Ik had gewoon gebeld of ze nog mensen zochten. Werk er nu al 3 maanden :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 20:23

wortelsussie schreef:
Ik had gewoon gebeld of ze nog mensen zochten. Werk er nu al 3 maanden :)

Dat gaat wat lastig aangezien ik dus geen idee heb welke bedrijven er in dat nieuwe winkelcentrum komen ;)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:41

Om welk winkelcentrum gaat het?
Ik wil wel even kijken of ik iets kan vinden op internet?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 12:49

iloveyah87 schreef:
Om welk winkelcentrum gaat het?
Ik wil wel even kijken of ik iets kan vinden op internet?

Om een winkelcentrum in Apeldoorn, maar ik ben zelf al aan het rondsnuffelen op internet en meer dan die 4 winkels is er op het moment nog niet te vinden.

Voorlopig dus maar op 2 ervan een open sollicitatie sturen. 1 winkel wordt een fietsenwinkel, nou daar weet ik helemaal niks van en een andere winkel bestaat nog niet, dus ook nog geen website/adres om iet naartoe te sturen.
De andere 2 hebben al vestigingen in andere woonplaatsen dus daar ga ik wel even een open sollicitatie naartoe sturen. :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:52

Zijn het ketens? Want dan kan je je sollicitatie denk ik beter naar het hoofdkantoor sturen. Die zullen daar meer mee kunnen doen dan een vestiging in een andere plaats.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 12:53

Dorus schreef:
Zijn het ketens? Want dan kan je je sollicitatie denk ik beter naar het hoofdkantoor sturen. Die zullen daar meer mee kunnen doen dan een vestiging in een andere plaats.

Dat ga ik ook uiteraard doen :)
Naar een andere vestiging sturen heeft weinig nut :)