3 autos voor de deur in brand, net niet die van ons.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

3 autos voor de deur in brand, net niet die van ons.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 01:08

We werden een half uur geleden wakker van gegiechel, een gillende hond. Een kkeine klap gevolgd door 2 grote. Klonk alsof het van achter kwam. Meteen daarna brandweer, leek ook achter te zijn. Ik maakte nog een grapje dat er iemand een probleem had met een vuurwerkbom. We doen de gordijnen open. Grote vlammen en de brandweer voor de deur.

Staan er drie auto s in brand op de parkeerplaats. Twee autos rechts van een gezin en een links in een rijtje van 6 auto.s de middelste is onze gele oude bus. %) de camper naast de linker auto is van hetzelfde gezin als het autootje. Die heeft ook brandschade. Bizar dat de twee middelste autos, die van ons en een gezin verderop allebei onbeschadigd lijken.

Manlief is nu op last van de brandweer de bus aan het verplaatsen en meteen kijken of er schade is. De twee autos rechts zijn volledig en bijna volledig weg. De linker alleen de motorruimte aan gort. De camper heeft flinke zijschade.

De schrik zit er flink in in de straat/wijk.
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-10-13 01:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Re: 3 autos voor de deur in brand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 01:10

Jeetje wat eng zeg! Brr snap dat de schrik erin zit!

Niks gevonden of gehord over die hond? Die je hoorde gillen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 01:11

Geen idee klonk als een klein hondje formaat russel. Het vreemde is dat onze herder aansloeg en vrij snel daarna ook onze kleine. Terwijl die normaal nooit zo doet. Zij deed de schuifdeur ook open. Toen heb ik even door het raam gekeken en niets gezien. Ik lig nog geen halve minuut en de eerste zware klap klinkt.

Ik heb het doorgegeven aan de politie. De buurvrouw schrok wakker van onze honden en heeft daarna ook gegiechel gehoord dat wegliep.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 01:12

Jeetje.. dat is schrikken. Wel apart dat de auto's van een gezin zijn. Dat is wel heel toevallig om echt toeval te zijn

karuna
Drukke kabouter

Re: 3 autos voor de deur in brand, net niet die van ons.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 01:13

Tsja en nog vreemder dat de andere buitenkant in de fik staat. De twee van een gezin stonden strak naast elkaar. Dan is vuur zo overgeslagen ook wel.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 01:15

Heftig! En wat vreselijk rot voor dat gezin, in een klap 2 auto's weg. Hoop voor jullie dat de bus er goed uit is gekomen, en in elk geval nog bruikbaar is.

Heel veel sterkte!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 01:28

Bus startte zonder problemen, stinkt naar brand en rook en staat nu een straat verder op achter ons huis. Morgen bij licht goed nakijken op schade. Brandweer is weg en op de parkeerplaats staan 3 trieste hoopjes. De meest rechter volledig weg. Die daarnaast de voorkant opgebrand en de auto links ziet er van achter goed uit. Alleen de voorkant daarvan is ook weg. Alleen heel lastig te bereiken, aan een smal pad van hooguit een meter, neus van de auto staat zowat pal tegen een schutting aan. Lastig voor een brandstichter om bij te komen, maar het is ze toch gelukt.

Zo maar proberen te slapen, geen idee of het gaat lukken. Stinkt flink, honden van slag en ikzelf ook.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 05:23

Jeetje, wat is dit voor zieke trend tegenwoordig... Volgens mij zou ik niet meer rustig slapen, hopelijk is jou dat nog wel even gelukt :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 10:33

Even voor twee gaan slapen, de bergingsauto was toen de eerste auto aan het ruimen. Om half 4 wakker geschrokken van de bergingsauto die de laatste kwam ophalen. De camper staat op de oprit bij de eigenaar met redelijke brand en rookschade aan de achterkant.

Ik schrik net wakker dus heb wel geslapen maar voel me niet wakker. manlief moest vanmorgen om half 6 op maar die sliep al veel eerder en is verder overal doorheen geslapen. Er staat nu een politieauto en er lopen wat agenten rond.

Er zijn veel branden in de omgeving van 15 kilometer hier. Alleen steeds bedrijfspanden, en twee weken geleden elders in het plaatsje een autobrand.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:38

Wat erg voor deze mensen volgens mij krijg je alleen je auto vergoed als je all risk ben verzekerd?

Jullie zullen ook wel geschrokken zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 10:52

Nee ook als je wa plus hebt kun je je verzekeren tegen vandalisme en brand. Wij hebben die wel afgesloten voor de 2 oude autos. Dus de bus is er tegen verzekerd, net als tegen stormschade. De twee oude auto s van het gezin zijn er idd niet tegen verzekerd blijkt. De meest linker en de camper wel. Zijn beiden redelijk nieuw.

Sneu dat je in een klap al je vervoer kwijt bent, je bedrijfsbus en de trots van zijn vrouw, een allerschattigste fiat cabrio. En even geld om vervanging aan te schaffen hebben ze ook niet bepaald.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:05

Verschrikkelijk. Dan besef je pas hoe afhankelijk we zijn van auto's tegenwoordig.
Ik zou bv niet bij de paarden kunnen komen zonder auto.
Ja het kan met de fiets zeker een uur of langer fietsen. En geen openbaar vervoer.
Me werk is ook moeilijk te bereiken met het openbaar vervoer en dan je boodschappen.
En helemaal als je kids hebt pfff.

Hier een soortgelijk topic alleen de ts heeft hier minder geluk

[LZP] Wie doet zo iets?! Ik voel me verslagen ..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 11:19

Ik had het topic al gelezen alleen nog niet gereageerd.
Ik ben er ook van afhankelijk. Anders is het scootmobiel gebruiken en kom je niet verder dan je woonplaats. Openbaar vervoer is schaars hier, ziekenhuis lastig te bereiken en de huisartsenpost voor ons zelfs niet. De bussen gaan er niet rechtstreeks heen. Moeten we eerst de rivier over, dan overstappen en weer terug de rivier over. Die stopt voor het ziekenhuis, de bus die rechtstreeks naar de plaats gaat stopt er 2 km vanaf.

Manlief kan nog omdat hij fit is met fiets, bus en trein naar klanten gaan en vanaf daar dan een taxi nemen of vouwfietsje. Maar dan is hij heel wat uren langer onderweg.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 15:04

:') zucht, onze oude hond moest uit, staat daar net een regionale omroep te filmen. Die dook meteen op me. Had ook van de agenten gehoord dat hij ons huisnummer maar moest hebben ivm info. Zou leuk staan op tv.

Ik kon er niet onderuit komen. Fijn _O- .sta je daar met je slaperige duffe hoofd een interview te ondergaan.

Ravage op de parkeerplaats is echt vreselijk, overal resten metaal, glas, zwarte sleepsporen. Stank.