Twijfel mountain bike aanschaffen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Priscilla_90

Twijfel mountain bike aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 23:49

Hallo , ben nieuw op dit forum en vroeg me
af naar meerdere meningen en ervaringen aangezien het toch wel een groot bedrag is
en gelijk een goede fiets wil. Me oog is op 2 fietsen gevallen namelijk de

Cube en de Focus Black Forest 2.0 en 30 versnellingen uit het jaar 2013

en wielmaat 29''

Heb op de Focus al gezeten maar had ook goede verhalen over de Cube gehoord.

Vroeg me af welke jullie zouden kiezen en waarom
het is bedoeld voor lange afstanden over asfalt en af en toe terrein rit

Romyv

Re: Twijfel mountain bike aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:32

ik moet eerlijk bekennen dat ik geen fan ben van de afmontage van de "29 fietsen die momenteel op de markt zijn... De prijs en kwaliteitsverhouding ligt niet goed, je hebt voor meer geld minder kwaliteit en samengestelde groepen. Ik denk dat beter een goede "26 kan kopen en nog een paar jaar kan wachten tot de techniek wat verder ontwikkeld is.

Waarom kies je niet voor een hybride fiets gezien je wens wat je ermee wilt doen?

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:53

manlief heeft pas een canyon gekocht. Deze hebben hun modellen niet in winkels staan maar alleen via het internet verkrijgbaar. Daardoor kunnen ze iets meer leveren voor dezelfde prijs. Wij zijn erg tevreden over hoe alles geregeld is. Maat opnemen, bestellen, bezorgen .en mailcontact allemaal even correct

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:57

canyon zijn goede fietsen!!!

Trouwens, die cube zie ik het meeste in mijn sport (cross triathlon/duathlon). Die focus is minder goed voor het zelfde geld..

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 13:01

dankjewel hier kunnen we tenminste wat mee het is namelijk voor me vriend
maar geld dat voor alle cube modellen of een speciale serie ? die toch beter is dan de focus fiets

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:06

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:08

wat ik zeg, die "29 series zijn gewoon nog lang niet uitontwikkeld.. De afmontage speciaal voor deze fietsen is nog zo kort op de markt dat ze nog niet in staat zijn de kwaliteit te leveren die echte sporters verwachten. Dat is niet erg, betekent dat je meer onderhoud eraan zal hebben en de kosten dus uiteindelijk veel hoger zullen liggen.

Ons profteam rijdt is dit jaar pas volledig overgestapt op "29 en de eerste ervaringen zijn wisselend. De grip is fijner door het grotere contact, hierdoor kan je snel afstappen van grotere noppen (vele rijden downhill op bv furius freds, terwijl ik daar een strandrace mee doe met mn "26) waardoor je minder weerstand hebt en dus sneller bent. Deze proś hebben sponsoren dus is het een andere rekensom dan voor een recreatieve rijder!

Dus daarom weer mn vraag: waarom een "29 en geen goede "26 of een hibride fiets (soort racefiets model met "29 banden en MTB tandwielen)? Vooral dat laatste past naar mijn idee veel beter bij je wens

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:10

Ik heb zelf een Bulls Copperhead 29-er.
Ik heb ook verschillende modellen uitgeprobeerd waaronder de Cube & Specialized, maar kwam steeds weer op de Bulls uit omdat ik de afwerking beter vond dan de anderen.